Apie ką mes čia…

Prancūzų diplomatas Metju Ruselis net neįsivaizdavo, jog jo darbas Sibiro mieste Irkutske netrukus taps į tikru išgyvenimo košmaru. Vieną dieną jis rusų pareigūnų jėga ištempiamas iš savo namų. Jį kaltina vaikų pornografijos platinimu internete, o tai Metju gali kainuoti ne tik penkiolika metų nelaisvės, bet ir gyvybę. Kas jį taip įdavė? Vyras turi kelias versijas, bet kuri iš jų yra teisinga, sunku pasakyti. Neturėdamas kitos išeities, Metju privalo kuo skubiau palikti šalį, kurioje nėra teisingumo, nes viską sprendžia korumpuoti FSB agentai.

Kūrinio turinys

Atėjus rudeniui į kino ekranus dažnai atkeliauja tamsūs, brutalūs, atviri ir slogių temų trileriai, kurie pesimizmo persmelkta emocija puikiai tinka šiam šaltam, lietingam ir vėjuotam metų laikotarpiui. Būtent toks filmas yra ir prancūziškasis „Kompromatas“. Jis puikiai parodo nemalonias šių dienų aktualija, niekingą Rusijos pusę, kurioje yra korupcija, susidorojama su nekaltais žmonėmis ir agresija. Žiūrėdamas šį filmą jaučiausi išties nesmagiai, nes ekrane buvo rodoma tikrovė, kurioje mes dabar gyvename ir su kuria beveik neįmanoma kovoti. Apie politiką kalbėti nenoriu, nes kiekvienas iš jūsų, manau, yra susipažinęs su situacija Ukrainoje. Papasakosiu filmo pliusus ir jo minusus.

O didžiausias juostos pliusas – nežinomybė ir įtampos jausmas, kuris nepalieka žiūrovo iki pat paskutinės scenos. Filmo siužetas yra įdomus, kartais net sunku nuspėti tolimesnius įvykius, kurie, beje, sukelia įtampą. Be jos ši juosta nebūtų tokia žvali. Pastebėjau ir kelis labai ryškius politinius aspektus, kurie susiję su prancūzų ir rusų požiūriu į dabartinę susiklosčiusią situaciją.
Filme idealiai parodomas šių šalių prezidentų santykis, vertas didelės kritikos.

Draminė juostos dalis emocionali. Filme parodomas žmogus, kuris patenka į nepavydėtiną situaciją ir turi tris kelius, kurie padėtų ją išspręsti. Atsisėsti į kalėjimą ilgiems metams už nusikaltimą, kurio nepadarė, nusižudyti arba tiesiog rasti būdą, kaip pabėgti. Jo sprendimai džiugina, norisi palaikyti šį veikėją, tarsi susitapatinti. Metju parodomas kaip įdomi ir nuoširdi asmenybė, o jos nuoširdžiai gaila. Antraplaniai veikėjai parodomi stereotipiškai, bet šiuo atveju nenoriu jums atskleisti visų portretų. Svarbu, jog ne visi personažai filme yra nuspėjami, viskas pateikta solidžiai.

Vienintelis minusas – filmo trukmė. Manau, buvo galima šiek tiek sutrumpinti tam tikras scenas, kurios neturėjo įtakos nei personažų atsiskleidimui, nei pagrindinės istorijos vystymuisi. Nepaisant to, filmas įdomus, todėl, jeigu jums patinka tokio pobūdžio draminiai trileriai, manau, kad turėtumėte apsilankyti kine ir pasižiūrėti, kokioje nepavydėtinoje realybėje gyvena šių dienų rusai.

Techninė juostos pusė

Smagu žiūrėti filmus, kuriuose galima išvysti pažįstamas gatves, pastatus ar peizažus, bet taip pat liūdna, kad Vilnius ar kitas Lietuvos miestas vakarų šalims asocijuojasi su Sovietų Sąjunga ar Rusija. Šiame filme Vilnius tarsi tampa Rusijos glūdumos vietove. Nepaisant to, galima pagirti filmo dizainą ir meninį apipavidalinimą, kurio dėka mūsų sostinė tapo Irkutsku ir keliais kitais Rusijos miestus.

Įtampą filme kuria gerai pritaikytas garso takelis. Vaizdo montažas sukelia nežinomybę, ir, žinoma, taip pat sukelia įtampą. Garso montažui neturiu priekaištų. Filmo techninė dalis atrodo puikiai.

Aktorių kolektyvinis darbas

Šios juostos pagrindiniai aktoriai puikiai atliko savo vaidmenis. Emocionalus, įtikinamas, jautrus aktoriaus Gilleso Lellouche‘o pasirodymas buvo vienas iš didžiausių šio filmo pliusų, nes susitapatinti su jo įkūnytu personažu buvo labai lengva. Taip pat mano komplimentai atitenka talentingai lenkų aktorei Joannai Kulig, kuri jau ne vieną kartą nustebino savo vaidybiniais sugebėjimais. Filme ji buvo natūrali, vaidino įtikinamai.

Be šio nuostabaus dueto, filme taip pat galima pamatyti ir tokius žinomus rusų aktorius kaip Michailas Goras, Igoris Jijikinas, Aleksejus Gorbunovas ir Michailas Safronovas. Tiesa, lietuvių aktoriai Vaidotas Martinaitis, Larisa Kalpokaitė, Marius Čižauskas, Vidas Petkevičius bei Marius Repšys taip pat atliko svarbius vaidmenis.

Verdiktas

„Kompromatas“ – slogus, bet įtampą ir nežinomybę keliantis dramos trileris, kuris yra be galo aktualus šių dienų įvykių kontekste. Gera aktorių vaidyba, puiki techninė dalis, gerai parašytas scenarijus ir, žinoma, solidi režisūra, kuri šią juostą paverčia dėmesio vertu reginiu.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją