Pavyzdžiui, Logano Paulo atsiprašymo už nepagarbą mirusiam žmogui vaizdo įrašas nuo 2018 m. buvo peržiūrėtas 61 mln. kartų, Elle Darby atsiprašymas už paauglystėje tviteryje parašytus rasistinius komentarus – 1,2 mln. kartų vos per šešis mėnesius, praneša dailymail.co.uk.

Čikagoje esančio Kolumbijos koledžo mokslininkai atskleidė veiksmingiausias strategijas tokiems atsiprašymo videoklipams kurti. Remiantis jų tyrimų rezultatais, gerbėjų atleidimo siekianti „YouTube“ žvaigždė turėti elgtis natūraliai ir žodį „atsiprašau“ ištarti keturis kartus. Didelis sekėjų skaičius – pranašumas.

Viena vertus, atsiprašymo vaizdo įrašai pastaraisiais metais labai išpopuliarėjo, įskaitant PweDiePie paskelbtą „My Response“, kuriame jis atsiprašė už tiesioginėje transliacijoje ištartą žodį „nige***“, ir L. Paulo „So Sorry“, kuriame jis atsiprašė už tai, kad nufilmavo Japonijos „savižudžių miške“ rastą lavoną. Kita vertus, iki šiol „YouTube“ atsiprašymo vaizdo įrašus mažai kas tyrinėjo.

„Daugelis profesionalių ir pradedančių „YouTube“ platformos naudotojų atsiprašinėja už praeityje ar neseniai padarytas klaidas, todėl ir atsirado savotiškas naujas žanras – „YouTube“ atsiprašymo vaizdo įrašai, – nurodė mokslininkų komanda, kuriai vadovavo Grace Choi. Tyrimas buvo paskelbtas žurnale „Public Relations Review“.

„Nepaisant šių vaizdo įrašų gausos, jų poveikis ir veiksmingumas išlieka ginčytini“, – pridūrė G. Choi.
Tyrimo metu mokslininkai analizavo atsiprašymo vaizdo klipų turinio struktūrą, naudojamas strategijas, nuoširdumą ir sėkmingumą, t. y. ar sekėjai buvo linkę atleisti košės prisivirusiai garsenybei.

Tyrėjų komanda nuodugniai peržiūrėjo 117 tokių videoįrašų bei atkreipė dėmesį ir į peržiūrų skaičių, komentarus, įrašų kokybę, atsiprašančių asmenų išvaizdą ir žodžius.

Analizė parodė, kad daugiausia „YouTube“ atsiprašinėja baltosios rasės vyrai. Paprastai jie vilki kasdienius „naminius drabužius“.

„Nors kuriant šiuos vaizdo įrašus stengiamasi pasiekti kuo didesnio natūralumo (nenaudojami dirbtiniai šviesos šaltiniai, fone neskamba muzika), visgi neapsieinama be skaitmeninio redagavimo ir savireklamos“, – pastebėjo tyrimą atlikusi komanda.

Populiariausia analizuotų vaizdo įrašų tema – „turinio problema“, o 40 proc. atsiprašymo vaizdo įrašų autorių žadėjo ateityje pagerinti savo elgesį.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją