aA
Nuomonių formavimo lyderiai, šiandien dar vadinami „influenceriais“, egzistavo visais laikais, tačiau socialiniai tinklai kaip „Facebook“ ir „Instagram“ suteikė galimybę iškilti iki tol visiškai nežinomiems žmonėms, o iš savo žinomumo dar ir uždirbti. Pastaruoju metu „influencerių“ komunikacijos mastai taip išaugo, kad netyla diskusijos ne tik apie jų kuriamą vertę prekių ženklams, bet ir atsakomybę prieš jų auditorijas ir visuomenę.
Laura Aleksandravičė ir Naglis Bierancas
© Organizatoriai

Nuomonės formavimas ir komunikacija su technologiniu progresu žengia lygia greta, todėl rugsėjo 20 dieną vyksiančiame verslumo ir technologijų renginyje #SWITCH! „influenceriams“ ir jų įtakai bus skiriami net keli pranešimai bei diskusijos.

Gyvenimo būdo neatitinkanti reklama – bevertė ar net žalinga

Pasak „influencerių“ marketingo agentūros „Influenceriai.lt“ vadovės Lauros Aleksandravičės, idealiu atveju sekėjai iš „influencerio“ gauna vertingos informacijos ta tema, dėl kurios jis yra sekamas.

Dalis „influencerio“ komunikacijos gali būti reklama, sukurta kartu su prekių ženklais. „Svarbu, kad rinkdamasis partnerius ir sutikdamas su piniginiu atlygiu už savo nuomonės pasidalijimą, „influenceris“ būtų ne tik išbandęs produktą ar paslaugą, juo tikėtų ir šis jam patiktų, bet taip pat būtų susipažinęs su prekių ženklo vertybėmis, komunikacijos tonu bei reikalavimais, keliamais konkrečiai reklamai. Užsakomoji reklama neturėtų prieštarauti „influencerio“ autentiškai nuomonei ir įsitikinimams, kuriuos jis skleidžia savo sekėjams“, – tikina L. Aleksandravičė.

Taigi, nepriklausomai nuo to, ar turinys yra organiškas, ar reklaminio pobūdžio, „influenceris“ vis tiek turi kurti vertę savo sekėjams, informuodamas juos apie naujoves, savitus atradimus, keldamas aktualius klausimus, reikšdamas autentišką nuomonę.

„Viena iš plačiai užsienyje aptariamų žalų yra tai, kad socialinėje žiniasklaidoje paaugliams yra sukuriamas idealaus gyvenimo įvaizdis, ir jie gali jaustis nepilnaverčiai arba pradėti siekti tik labai paviršutiniškų dalykų. Kita žala, kurios apraiškų yra ir Lietuvoje, kai „influenceriai“ reklamuoja prieštaringus prekių ženklus, skleidžia neteisingą, kompromituojančią informaciją ar kursto, skatina viešas patyčias“, – sako L. Aleksandravičė.

Net 148 tūkstančius „Instagram“ socialiniame tinkle turintis fotografas, šokėjas Naglis Bierancas antrina, jog, norint būti geru „influenceriu“, reikia neapgaudinėti sekėjų, o tuo pačiu ir savęs. N. Bierancas yra net kelių prekių ženklų atstovas, tačiau, kaip sako pats, negalėtų reklamuoti tų prekių ženklų, kurių vertybės jam nepriimtinos, prekių, kurių įprastai pats nenaudoja ar jos neatitinka jo stiliaus ir gyvenimo būdo.

„Kažkas reklamavo vieną gazuotą gėrimą ir aš jį nusipirkau, nes buvo įdomu išbandyti – maistas yra mano stichija. Bet gėrimas buvo klaikus, todėl tikrai nesupratau, kodėl reikėjo tai reklamuoti“, – kolegų pasirinkimais stebisi N. Bierancas. „Esu atsisakęs transporto paslaugų, mobiliųjų programėlių, mano stiliaus neatitinkančių rūbų, aksesuarų reklamos, nes tai būtų nesąmonė ir žmonių tai neįtikintų.“

Tiesiausias kelias į sėkmę – per juoką

N. Bieranco asmeninė patirtis parodė, jog populiariausias – žmones prajuokinantis turinys. Kaip sako pats Naglis, sekėjų rinkimo pradžia buvo grįsta eksperimentais ir noru sužinoti, ar įmanoma per vienerius metus surinkti 100 tūkstančių sekėjų. Fotografui ir šokėjui tai pavyko vos per 5 mėnesius, tačiau nuosekliai kuriant turinį ir stebinti, kas įdomu jo sekėjams.

„Turiu tokių rubrikų, kuriose Naglis nėra Naglis – jis yra veikėjas ir parodijuoja laidą „24 valandos“. Šios rubrikos yra ypač populiarios, o įrašai sklandė internete ir atnešė daug sekėjų. Dar turiu „Naglimanto virtuvėlę“, kur linksmai pateikiu kasdienį maisto gaminimą. Receptų knygose mes matome, kaip pasigaminti kažką įmantraus, o mano receptai elementarūs, tačiau tie įrašai juokingi ir žmonėms patinka. Mane labai pradžiugina, kai gaunu žinutę, jog kažkam savo įrašu praskaidrinau dieną“, – pasakoja N. Bierancas.

„Influenceriai.lt“ įkūrėja įsitikinusi, jog dažniausiai didžiausio pasisekimo sulaukia tie „influenceriai“, kurie savo veiklos pradžioje negalvoja apie veiklos monetizavimą, o tiesiog kuria autentišką turinį ir kūrybiškai dalijasi savo aistra socialiniuose tinkluose. Tie, kurie „influenceriais“ siekia tapti nuo pat pirmųjų sekėjų ir deda visas pastangas, kad prekių ženklai juos pastebėtų, greičiausiai niekada nesulauks nuoseklaus organiško sekėjų augimo ir nuoširdaus jų palaikymo, todėl nebus įdomūs ir prekių ženklams.

„Pirmiausia, „influenceris“ turi užsitarnauti sekėjų pasitikėjimą, atrasti savo stipriąsias komunikacijos puses, nuolat kurti įtraukiantį, vertingą turinį ir užsitikrinti stabilų organišką sekėjų įsitraukimą. Tuomet patys prekių ženklai pasiūlo bendradarbiavimą ir tokiu būdu „influenceris“ gauna atlygį už savo veiklą, už pastangas ir nuoseklų įdirbį“, – sako L. Aleksandravičė. Pašnekovė pataria užuot siekus populiarumo, patariame susitelkti į kokybiško ir nuoseklaus turinio vystymą – tuomet ateis ir sekėjai, ir prekių ženklai.

Kas toliau?

Kiek „influencerių“ įtaka tęsis ir ar vartotojai ilgainiui nepersisotins jų reklamomis? L. Aleksandravičė prognozuoja, jog dėl didelės konkurencijos ims kilti turinio kokybė, atsiras naujų, įdomių veidų, nusistovės kainų lygis. „Juk auga karta, kuriai nebe televizija, o „Youtube“ yra numeris vienas. Manau, labiausiai keisis „influencerio“ atsakomybė prieš sekėjus, prieš visuomenę, nusistovės tam tikros normos, kokiomis temomis reikšti nuomonės negalima, galbūt atsiras reguliavimas, kaip turi būti atskleista reklama arba kokiose srityse „influencerių“ reklama turi būti draudžiama, pavyzdžiui, politika“, – sako L. Aleksandravičė.

#SWITCH! Jaunimo programoje rugsėjo 20 d. „Litexpo“ 15 val. prasidėsiančioje diskusijoje „Socialinė medija: kodėl, kaip, apie ką ir už kiek?“ dalyvaus ne tik Laura Aleksandravičė ir Naglis Bierancas, bet ir aktorius bei humoristas Mantas Stonkus, televizijos laidų vedėja Indrė Stonkuvienė bei kompanijos „Unboxed“ įkūrėjas ir vadovas Tadas Deksnys.

#SWITCH! jaunimo programa dalyvius pasitiks įkvepiančiomis istorijomis, padrąsinimais savo ateitį sieti su skaitmeniniu pasauliu, stulbinančiais sėkmės pristatymais, kurie įkvėps ir padrąsins jaunimą imtis savo verslo.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus naktinių klubų gražuolės turi savo taisykles: geria kavą, prašo vaikinų palydos ir maskuojasi juodai (137)

Ne paslaptis, kad naktiniai klubai – kaip atskiras pasaulis. Tai, kas juose vyksta po vidurnakčio,...

Įspūdingi Marijos Antuanetės papuošalai parduodami aukcione

Du šimtmečius viešumoje nematyti nuostabūs Marijos Antuanetės deimantai ir perlai trečiadienį...

Užmirškite internetą užkariavusias diskusijas apie suknelės spalvą - štai nauja abejingų nepaliekanti užduotis apklausa (13)

Pamenate neseniai tikra sensacija tapusią suknelės nuotrauką, kuri supriešino interneto vartotojus...

Vilniaus restoranų reidas: lankytojų neatbaido nei eilės, nei nesveiki įpročiai (19)

Vilnius, kaip didžiausi Vakarų Europos miestai: gauti staliuką restorane be išankstinės...

Šventiniam dekorui elektrą gamins iš kavos tirščių (2)

Pirmadienio vakarą Vilniuje paskelbta šventinės iniciatyvos, kviečiančios pažinti sostinės...

Top naujienos

Iš byrančio lėktuvo krito 3 km ir išgyveno: atrodžiau kaip zombis žaizdose po oda išsirito dešimtys kirmėlių (52)

Septyniolikmetė Juliane Koepcke matė, kaip jos mamą galinga jėga išsiurbė lauk iš skrydžio...

Dėl lėktuvo gedimo prezidentė neišskrido į 100-mečio iškilmes Latvijoje (112)

Lietuvos delegacija, vadovaujama Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės, dėl netikėto...

Dagys: jei 50 proc. paėmimų iš šeimų nepasiteisina, tai 50 proc. vaikų traumuoti be reikalo (154)

Visuomenei įsiaudrinus dėl kauniečių šeimos, iš kurios buvo paimti du vaikai, situacijos,...

20 metų jauniau atrodanti moteris išklojo savo paslaptį: tereikia valgyti kelis produktus dvidešimtukas (126)

Elizabeth Peyton-Jones – 49-eri, bet ji atrodo lyg būtų 30 m. amžiaus. Natūropatė, žolininkė,...

Po daugelio metų aplankė Gariūnus: tokias kainas mieste sunkiai rasi (509)

Ilgus metus Gariūnuose nesilankiusi Aistė apniukusį šeštadienį nusprendė netysoti namie, o...

Geidžiamas darbdavys Vilniuje samdiniams leidžia itin daug: įvaizdžiai privers gardžiai pasijuokti (67)

Vilniuje įsikūrusi IT sprendimus visame pasaulyje teikianti įmonės „ Tesonet “ yra esantys...

Kas nutinka, kai alkoholis ir narkotikai nustoja veikti: 25 metus vartojęs vyras neturi ko slėpti (7)

„Kai būdamas 12 metų pirmą kartą pasigėriau, iškart nusprendžiau, kad tai bus mano gyvenimo...

Goda Alijeva pirmajame interviu po skyrybų: stengiausi išgelbėti šeimą, bet nepavyko (29)

Skyrybų metu visuomet dūžta širdys, o kai esi viešas žmogus ir tavo asmeninį gyvenimą po...

Sinoptikė papasakojo, kokie orai mūsų laukia kitą savaitę (8)

Sekmadienį saulę išvysime retai, per daugelį šalies rajonų praslinks lietaus debesys, kai kur...