aA
Paskutinis dalykas, kurį po, regis, nesibaigiančių reklamų ir anonsų pamatome prieš pat filmo pradžią, yra jį sukūrusios kino studijos logotipas. Kino žiūrovas į šiuos logotipus dažniausiai neatkreipia dėmesio, tačiau į jų sukūrimą įdėta tikrai ne mažiau darbo nei į po jų rodomą filmą, o kartais – net ir daugiau.
Kino kompanjų logotipai
© DELFI montažas

Daugelis šių logotipų yra nemenkai įsirėžę mums į atmintį. O kokia istorija slypi už kai kurių žymiausių Holivudo logotipų? Susipažinti su kino kompanijų logotipais kviečia grunge.com.

„Columbia Pictures“

„Columbia Pictures“, 1918-aisiais brolių Harry‘io ir Jacko Cohnų ir jų draugo Joelio Brandto įkurta kompanija, kuri tuomet vadinosi „CBC Film Sales Corporation“, yra viena seniausių Holivudo kino studijų. Savo veiklos pradžioje studija daugiausia štampavo mažo biudžeto produkciją, o 1924-aisiais Cohnai ir Brandtas galiausiai savo pavadinimą pakeitė į skambantį įmantriau ir tapo „Columbia Pictures“. Kompanijos pavadinimas ir logotipas su deglą laikančia moterimi siejami su Kolumbija – beveik užmirštu moterišku Jungtinių Valstijų simboliu. Dar prieš atsirandant Dėdei Semui egzistavo ir kitas simbolis – šalį simbolizuojančiais drabužiais vilkinti Kolumbija, vedanti į priekį Ameriką.

Colombia Pictures
Colombia Pictures
© Filmo stopkadras

Kino studija visuomet naudojo moters su deglu vaizdą. Naujausią logotipo variantą 1992-aisiais, vykdant didelę kompanijos pertvarką, sukūrė dailininkas Michaelas Deasas. Originaliajame variante Kolumbija yra susisupusi į Jungtinių Valstijų vėliavą, tačiau M. Deaso buvo paprašyta pakeisti spalvų paletę ir rinktis baltą, oranžinę bei mėlyną. Interviu 2013-aisiais M. Deasas sakė negalintis prisiminti, ar toks reikalavimas atsirado dėl teisinių, ar dėl prekės ženklo klausimų. Patartas bendro draugo, jis paprašė Naujojo Orleano laikraščio „The Times-Picayune“ grafikos dizainerės Jenny Joseph tapti jo modeliu. Fotosesija truko ilgai, o jų rezultatą M. Daesas panaudojo savo žymiajam kūriniui. J. Joseph tai buvo vienintelė modelio darbo patirtis, tačiau per pastaruosius 27 metus jos veidą, kaskart žiūrėdami filmus, matė milijonai žmonių. J. Joseph tikrai puikiai pavyko nešti Kolumbijos deglą.

„Pixar“

Pripažinta animacinių filmų studija nuo pat jos įkūrimo 1986-aisiais, kai „Apple“ vizijos kūrėjas Steve‘as Jobsas iš George‘o Lucaso nusipirko „Computer Division“ ir pervadino kompaniją „Pixar“, buvo įvairių naujovių pradininkė.

Daugelis didžiausių kūrybinių studijos pasiekimų priklauso buvusiam kūrybos vadovui Johnui Lasseteriui, kuris drauge su G. Lucasu dirbo studijoje nuo pat ankstyvųjų jos dienų. J. Lasseteris iš dalies prisidėjo prie įsimenančio animacinių filmų studijos logotipo sukūrimo.

Pixar
Pixar
© Filmo stopkadras

Prieš kiekvieno „Pixar“ filmo, išskyrus „Žaislų istoriją“ („Toy Story“), pradžią matyti per raides šokinėjanti lempa, kuri apsistoja ties raide I, ima šokinėti ant jos ir galiausiai priploja. Šis vaizdas yra skirtas 1986-ųjų „Oskarui“ nominuotam novatoriškam pirmajam trumpametražiui studijos filmui „Luxo Jr“ pagerbti. Dviejų minučių trukmės komedija vaizduoja dvi stalines lempas, žaidžiančias su pripučiamu kamuoliuku. Filmuką režisavęs J. Lasseteris lempas kūrė remdamasis norvegų dizainerio sukurta lempa „Luxo L-1“, stovėjusia ant jo paties stalo. „Luxo Jr.“ buvo žymus proveržis tiek jaunai animacinių filmų studijai, tiek pačiai industrijai. „Pixar“ tapo kompiuterinės animacijos lydere. Tad kai kompanijai prisireikė talismano, „Luxo“ lempa buvo savaime suprantamas pasirinkimas. Logotipas pirmą kartą pasirodė po „Žaislų istorijos“, žymiojo studijos 1995-ųjų filmo, po kurio kompanija šovė į tikras aukštumas, pabaigos titrų.

„Paramount“

„Paramount“, seniausia Holivude įsikūrusi kino studija ir antroji seniausia studija Jungtinėse Valstijose, yra kelių mažesnių kino kompanijų susijungimo rezultatas. 1912-aisiais Adolphas Zukoras įkūrė „Famous Players Film Company“, siekdamas kurti ilgametražius filmus su populiariausiais to meto aktoriais. Po kelerių metų, 1914-aisiais, Jesse Lasky įkūrė „Jesse L. Lasky Feature Play Company“. Drauge su legendiniu ateities režisieriumi Ceciliu B. DeMille kompanija sukūrė „The Squaw Man“ – pirmąjį ilgametražį filmą Holivude. A. Zukoras, J. Lasky, C. B. DeMille ir Samuelis Goldwynas suvienijo savo jėgas ir 1916-aisiais susijungė su augančia kompanija, įkurtą
W.W. Hodkinsono ir pavadinta „Paramount Pictures“. Taip atsirado „Paramount Famous Lasky Corporation“.

Paramount
Paramount
© Filmo stopkadras

Legenda byloja, kad kalnus vaizduojantis logotipas gimė iš eskizo, kurį nupiešė pats W. W. Hodkinsonas. Jutoje gyvenęs W. W. Hodkinsonas dažnai matydavo Vosačo kalnų grandinę ir nutarė vieną iš jos viršukalnių panaudoti kompanijos logotipui. Žvaigždės jame atsidūrė vėliau, kai „Paramount“ susijungė su „Famous Players“ ir „Lasky Feature Play Company“ – jos vaizdavo pirmąsias 22 kino žvaigždes, pasirašiusias sutartį su kompanija. Žvaigždžių skaičius šiek tiek kito, tačiau paprastai kalno viršūnę supa 22 žvaigždės. Per ilgą laiką logotipas patyrė keletą subtilių pokyčių, tačiau žymusis kalnas ir žvaigždės iš esmės išliko tokie patys. Dabartinis logotipas sukurtas 2012-aisiais – tuomet buvo švenčiamos šimtosios studijos įkūrimo metinės.

MGM

Vienas ilgalaikiškiausių ir labiausiai klasikinių kino studijų vaizdinių priklauso „Metro-Goldwyn-Mayer“ – tai žymusis riaumojantis liūtas. Kino kompanija tą patį ženklinimą naudoja nuo pat jos įsikūrimo 1924-aisiais. Marcusas Loewas, kino teatrų tinklo „Loews Theaters“ įkūrėjas, 1919-aisiais, siekdamas užtikrinti stabilų filmų tiekimą jo kino teatrams, įsigijo „Metro Pictures“. Tačiau greitai jis nusivylė filmų kokybe. 1924-aisiais M. Loewas „Metro Pictures“ sujungė su taip pat ne geriausius laikus išgyvenančiomis „Goldwyn Pictures“ ir „Louis B. Mayer Pictures“ – taip oficialiai susikūrė „Metro-Goldwyn-Mayer Studios“.

Logotipą su liūtu „Goldwyn Pictures“ naudojo dar iki susijungimo su „Metro Pictures“ ir „Louis B. Mayer Pictures“.

MGM
MGM
© Filmo stopkadras

Liūtą, aplink kurį vyniojasi juosta su užrašu „Ars gratia artis“ („menas dėl meno“), 1916-aisiais sukūrė studijos reklamos vadovas Howardas Dietzas, atiduodamas pagarbą savo Alma Mater, Kolumbijos universitetui, kurio talismanas yra liūtas.

Po susijungimo MGM išlaikė logotipą, tačiau metams bėgant buvo padaryta nedidelių pakeitimų, įskaitant ir septintajame dešimtmetyje pasirodžiusį gan nepopuliarų laikiną logotipą, panaudotą tik trims filmams. Pirmą sykį liūtas užriaumojo 1928-aisiais. Nuo to laiko jis riaumojo beveik visada. Studija naudojo įvairius logotipus, tačiau nuo 1957-ųjų ji naudoja tik liūtą. Tiesa, jo riaumojimas yra septynių skirtingų nendrinių kačių riaumojimo derinys – tokiu būdu sustiprinamas garso įspūdis. Iš esmės kiekvieną kartą prieš MGM filmą pažiūrime pagal fonogramą maurojantį gyvūną. Štai tokia ta kino magija.

„Tristar Pictures“

„Tristar Pictures“, 1982-aisiais atsiradęs bendras CBS, HBO ir „Columbia Pictures“ ambicingas bandymas išskaidyti augančius filmų kūrimo kaštus, pavadinimo ir logotipo neturėjo iki 1984-ųjų. Įkūrėjas Victoras Kaufmanas ir jo šeima visados labai mylėjo arklius, tad jis filmų, kuriuos tikėjosi sukurti, simboliu pasirinko pegasą, tokiu būdu pabrėždamas savo meilę gyvūnams. Kino studijos patarėjas ir režisierius bei aktorius Sydney Pollackas pirmajam „TriStar“ logotipui „paskolino“ V. Kaufmanui bėgančio arklio vaizdą iš savo filmo „The Electric Horseman“. Tiesa, arklys iš juodo virto baltu.

1992-aisiais, minint dešimtąsias kino studijos veiklos metines, logotipas buvo atnaujintas. Pirmą sykį jis pasirodė prieš 1993-ųjų filmą „Nemiegantys Sietle“ („Sleepless in Seattle“). Naujajame logotipe atsirado kompiuteriu sukurtų vaizdų ir Havajų debesų vaizdai. Pegaso išvaizda taip pat pakito. Sparnai buvo sukurti pasitelkus tikras plunksnas ir vaizdų kūrimo kompiuteriu technologiją, o tuomet sujungti su arklio, nufotografuoto Santa Monikos oro uosto angare, vaizdu. 2015-aisiais motininė „TriStar“ kompanija „Sony“ pavedė vaizdo efektų kompanijai atnaujinti logotipą, kad šis būtų visiškai sukurtas kompiuteriu ir geriau atrodytų rodomas didelės raiškos (HD) formatu.

Tristar Pictures
Tristar Pictures
© Filmo stopkadras

„Disney“

Jei atmestume peliuką Mikį, ko gero, joks kitas simbolis labiau nesisieja su „Disney“ nei pilys. Kompanija galbūt galėtų būti praminta „Mouse House“ („Peliuko nameliu“), tačiau iš tiesų didžiąją dalį sėkmės „Disney“ atnešė animacinės klasikinių pasakų adaptacijos, padėjusios finansiškai sustiprinti kino studiją, ypač po Antrojo pasaulinio karo. Be to, pilys yra ir pagrindinis visame pasaulyje esančių „Disney“ pramogų kompleksų elementas.

Disney
Disney
© Filmo stopkadras

Tad pasidaro šiek tiek keista, bent jau gimusiems devintajame dešimtmetyje ar vėliau, kad žymusis „Disney“ logotipas su pilimi, prieš filmus pasirodantis skambant „When You Wish Upon a Star“ iš „Disney“ filmuko „Pinokis“, neegzistavo iki 1985-ųjų. Šis logotipas pirmą kartą pasirodė prieš smarkiai kritikuotą „The Black Cauldron“. Anksčiau prieš kiekvieną „Disney“ filmą pasirodydavo logotipas su užrašu „Walt Disney presents“ („Walt Disney“ pristato“).

Naujasis logotipas su pilimi, panašu, yra kompanijos pertvarkų rezultatas, kai 1984-aisiais jos vadovu tapo Michaelas Eisneris, kuris siekė tiek kūrybiniu, tiek finansiniu atžvilgiu atgaivinti studiją po ilgalaikio nuosmukio, kurį kompanija patyrė po Walto Disney mirties. Devintojo dešimtmečio pradžioje pramogų parkai generavo didžiąją dalį kompanijos pajamų, tad pasirinkti pilies vaizdą kaip pramogų parkų sėkmės pripažinimą buvo sumanus žingsnis. Nors metams bėgant logotipas kito, pilis tapo nebeatsiejamu nuo „Disney“ simboliu, šildančiu tiek mažų, tiek didelių širdis.

„Legendary“

Palyginti jauna kino studija, kurią 2000-aisiais įkūrė milijardierius verslininkas Thomasas Tullis, per pastaruosius 17 metų tapo vienu pagrindinių Holivudo žaidėjų. 2005-aisiais „Legendary“ sudarė sutartį su „Warner Bros.“, kad drauge prodiusuotų ir finansuotų filmus, pradedant Christopherio Nolano „Betmenas: pradžia“ („Batman Begins“).

Legendary
Legendary
© Filmo stopkadras

Panašią sutartį 2014-aisiais kompanija pasirašė su „Universal“ ir visame pasaulyje pardavė bilietų už 12 milijardų dolerių (maždaug 10,91 milijardo eurų). Persipynęs „Legendary“ logotipas yra paremtas senovės keltų skydo mazgu, simbolizuojančiu apsaugą, vienybę ir amžinybę, mat jis yra sudarytas iš, regis, pabaigos neturinčių persipinančių linijų. „Legendary“ labiausiai pagarsėjo tokiais epiniais filmais kaip „300“, „Titanų susidūrimas“ („Clash of the Titans“), „Warcraft“ ir „The Dark Knight“ trilogija, tad jos logotipas tarsi atspindi herojiškas istorijas apie senovės kultūras ar fantastines vietas. Ko gero, nestebina, kad „Legendary“ taip pat siekia tapti legendine kompanija.

„Bad Robot“

Vos per 20 metų J. J. Abramsas tapo vienu patikimiausių ir gerbiamiausių Holivudo kino kūrėjų, kuris savo kadaise mažą kompaniją pavertė rimtu kino gamybos fabriku. Santa Monikoje įsikūrusios „Bad Robot“ logotipas buvo sukurtas 2001-aisiais J. J. Abramso kultiniam serialui „Slaptoji agentė“ („Alias“), rodytam per ABC. Logotipe pavaizduotas per lauką bėgantis raudonas robotas ir girdėti balsai, šaukiantys: „Bad robot!" („Blogas robotas!“).

J. J. Abramsui pavadinimo idėja į galvą atėjo įrašius, kaip jo maži vaikai šią eilutę sako jo nešiojamam kompiuteriui. „Entertainment Weekly“ jis pasakojo: „Sujungiau garso efektus savo kompiuteryje, įrašiau „QuickTime“ įrašą į kompaktinį diską, atidaviau jį gamybai, ir po trijų dienų jis jau buvo transliuojamas per nacionalinę televiziją“. „Bad Robot“ simbolis raudonasis robotas dabar yra beveik toks pat žymus kaip ir droidai, pasirodantys naujojoje „Žvaigždžių karų“ („Star Wars“) trilogijoje, kurią prodiusuoti padėjo „Bad Robot“.

Bad Robot
Bad Robot
© Filmo kūrėjų archyvas

„Dreamworks“

1994-aisiais Holivudo grandai Stevenas Spielbergas, Jeffrey Katzenbergas ir Davidas Geffenas sujungė jėgas ir įkūrė „DreamWorks“ – naują vaidybinių ir animacinių filmų studiją, kuri turėtų varžytis su tokiomis didžiosiomis studijomis kaip „Universal“, „Warner Bros.“ ir „Paramount“. S. Spielbergas iš esmės įsivaizdavo tokį logotipą, kuris atspindėtų Holivudo aukso amžiaus pojūtį, kurį naujoji kompanija savo filmais tikėjosi priminti. S. Spielbergas sugalvojo ant mėnulio sėdinčio ir žvejojančio vyriškio vaizdinį ir pavedė dailininkui Robertui Huntui jį įgyvendinti.

R. Huntas pasiūlė, kad žvejys būtų berniukas, ir sukūrė šį vaizdą pagal savo sūnaus atvaizdą. Raidės SKG reiškia tris „DreamWorks“ įkūrėjus: S. Spielbergą, J. Katzenbergą ir D. Geffeną. Metams bėgant buvo nedidelių pokyčių, įskaitant dabartinės CGI versijos, kurioje skamba ilgamečio S. Spielbergo bendradarbio Johno Williamso muzika, atsiradimą. Tačiau ant mėnulio sėdintis ir žvejojantis berniukas išlieka nepajudinama „DreamWorks“ esme, ko negalima pasakyti apie įkūrėjus J. Katzenbergą ir D. Geffeną. J. Geffenas išėjo į pensiją, o J. Katzenbergas 2004-aisiais iš studijos animacijos dalies įkūrė atskirą kompaniją.

Dreamworks
Dreamworks
© Filmo stopkadras
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(17 žmonių įvertino)
5.0000

Australė rizikavo savo gyvybe gelbėdama koalą (2)

Lapkričio 19 dieną moteris, rizikuodama savo pačios gyvybe, išgelbėjo smarkiai nuo Australijos...

Pietvakarių Kinijoje esančiame miške pastebėta uogas skanaujanti reta mažoji panda (1)

Penktadienį pietvakarių Kinijos Sičuano provincijoje esančiame miško parke buvo pastebėta...

Net nenutuokęs, jog laukiasi, modelis iš Australijos vonios kambaryje pagimdė kūdikį: medikai istoriją vadina manipuliacija papildyta mediko komentaru (33)

Visai neseniai vieno modelio iš Australijos gyvenimas apsivertė aukštyn kojomis – mergina vonios...

Škotijos pažinčių laidoje lietuvio pasirodymas virto komedija: dalyvė sutriko išgirdusi, kokia tai šalis (167)

Vienoje Škotijos televizijos laidoje, skirtoje atrasti simpatiją, nuskambėjęs Lietuvos vardas...

Amerikietis aktorius parduoda retą „Bitlų“ koncerto plakatą (1)

Aukcione parduodamas grupės „Bitlai“ 1966 m. koncerto „Shea“ stadione plakatas. Aktorius...

Top naujienos

Orai: kasdien vis labiau vės (9)

Šiandien ir artimiausiomis dienomis Lietuvos orus lems šalto arktinio anticiklono vakarinis...

Jaunuolis neįgaliojo vežimėlyje mokykloje krito nuo laiptų: mokykloje pradėtas tyrimas (28)

Cerebriniu paralyžiumi sergantis ir dar kaukolę susilaužęs devyniolikmetis ligoninėje, o...

Regionas, virš kurio neskrenda nė vienas lėktuvas: jokia aviacijos įmonė nenori tokių problemų (38)

Tibeto regionas yra pietinėje gausiai apgyvendintos Azijos dalyje. Čia susikerta Indijos ir...

Įvertinkite: Juozas Statkevičius pristatė fatališkai moteriai skirtą kolekciją (84)

Metų mados šou – kitaip talentingojo kutiurjė Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo jau...

Lietuviai pelnė 34 taškus, „Lokomotiv“ atsitiesė Prancūzijoje (4)

Po keturių nesėkmių iš eilės Europos taurės varžybose į pergalių kelią grįžo su...

Metų mados šou: Statkevičiaus baltuoju kilimu žengė išsipusčiusios Lietuvos ir užsienio žvaigždės (129)

Metų renginys – taip dažnai pramogų pasaulio užkulisiuose yra įvardijamas kasmetinis dizainerio...

Politikams griebiantis paskutinio šiaudo, siūlo alternatyvą: padidinkime Seimo narių skaičių (391)

Seimas imasi siūlymų, kuriais rinkimų kartelė partijoms, patenkančioms į Seimą, siektų 4, o...

Katalonai sutriuškino „Fenerbahče“, baskai parklupdė CSKA

Septynis kartus paeiliui tarpusavio rungtynėse Stambulo „Fenerbahče“ skriausta „Barcelona“...

7 temos, labiausiai įaudrinančios seksualines fantazijas (5)

Mokslininkai įvardijo temas, kuriomis žmonės dažniausiai fantazuoja. Kurią pasirenkate jūs, kai...