Ketvirtadienio vakarą vaikščiodama po festivalio teritoriją prie Masinės hipnozės scenos išgirdau garsiai skambančią skoningą elektroninę muziką ir išvydau didelę minią prie pat scenos prilipusių žmonių. Kaip tik šalia įsikūrusioje antroje pagal populiarumą scenoje tuo pat metu prasidėjo amerikiečių grupės „Nothing“ pasirodymas, tačiau publikos kiekis ten buvo nepalyginamai mažesnis. Prasibrovusi pro žmones supratau, kodėl. Miniatiūrinėje scenoje be jokio apšvietimo buvo šokamas pole dance.

Mergina (vėliau išsiaiškinau, kad tai ir buvo Valerija Gneuševa) visą pusvalandį jausmingai, drąsiai, aistringai šoko aplink stulpą ir stebino neįtikėtinu lankstumu, originalumu bei muzikos pajautimu, kuria visą atmosferą kūrė elektroninės muzikos kūrėjas, didžėjus Deividas Jaroška, dirbantis net prie kelių solinių projektų, taip pat kuriantis muziką su kolega ir po „Five Rituals“ pavadinimu.

Kaip pasakoja patys kūrėjai, jų performansas „Hypnosis & Mesmerism“ yra kvietimas į savihipnozę per dviejų menininkų gyvai atliktą ir improvizuotą tarpdisciplininio meno pasirodymą, kurio poveikis stiprėja nuo įsitraukimo stebint ir atsidavimo šokiui. Įsitraukusių į šį audiovizualinį pasirodymą buvo su kaupu: žmonės vieni per kitus bandė bent akies krašteliu pagauti Valerijos judesius. Savo akimis mačiau, kaip viena žiūrovė prasibrovė į patį priekį ir šiurkščiai išsivedė savo vyrą, kad šis nespoksotų į svetimą moterį, taip gundančiai judančią scenoje.

Penktadienį supratau, kad pole dance pasirodymas buvo tik gėlytės, lyginant su tuo, ką pamačiau antrąją festivalio dieną. Toje pačioje scenoje vakare įvyko mitinių būtybių ritualai: performansais su tapyba ant kūno užsiimantis merginų kolektyvas „LunArtic“ surengė kiek gąsdinantį meninį šou „Ritualai“.

Jo metu į sceną įsliūkino dvi moterys tik su apatinėmis kelnaitėmis, kurių kūnai buvo nusėti piešiniais, o kaktą puošė ragai. Scenos centre judėjo moteris juoda suknele. Šou kulminacijoje į sceną buvo pakviestas vienas iš žiūrovų, kurį performanso atlikėjos įtraukė į patį pasirodymą. Nuo jo buvo nurengti viršutiniai drabužiai ir dažais išteptas kūnas.


Vėliau sekė dar vienas įspūdingas ir itin seksualus pasirodymas, kurį ir vėl surengė Valerija su Jaroška. Šį kartą jie pristatė savo pasaulinę premjerą pavadinimu „Human impact instruments“, kuris buvo paremtas BDSM ir kink stiliumi. Šio šou laukė labai didelė minia žmonių. Dėl lietaus jis šiek tiek vėlavo, tačiau žmonės niekur nesitraukė net ir lyjant. Ir sulaukė tikrai nepaprasto audiovizualinio meno kūrinio.

Patys menininkai teigia, jog jo misija buvo išjudinti publikos seksualinį pasaulį ir panaikinti įsišaknijusias stigmas šioje srityje.

„Mes abu koncentruojamės į laisvę, saugumą ir kažkokių stigmų panaikinimą. Kodėl taip drąsiai sakome, kad tai yra pasaulinė premjera, tai man tiesiog neteko matyti dokumentuotos medžiagos. Gal tai vyksta už uždarų durų, gal dar nebuvo taip atvirai rodoma. Ir mes, aišku, nesikoncentravome į kink seksualinę pusę, mes labiau norėjome pateikti tai kaip meninę formą. Mes norime normalizuoti ir deseksualizuoti tokio tipo santykius tarp žmonių. Taip pat muzikantams parodyti, kad yra visokių būdų atlikti muziką“, – dalinasi D. Jaroška.

Tuo tarpu V. Gneuševa dalinasi, su kokiomis mintimis ji keliavo į sceną atlikti tokio unikalaus pasirodymo ir kokie santykiai sieja abu menininkus.

„Aš nežinojau visiškai, ko tikėtis, ir nusprendžiau pasitikėti, visiškai atsiduoti tam, ką siūlo muzikantas Deividas. Mūsų santykis visada buvo apie meną. Prieš metus mes pradėjome dirbti kartu. Per metus sukūrėme tikrai nemažai tarpdisciplininio meno pasirodymų, kur jungiasi ir muzika, ir šokis, ir teatras, ir cirkas“, – pasakoja šokėja.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
DELFI
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)