aA
Iš visų šalių, kurias esu aplankiusi, man labiausiai patiko Ispanijoj. Jau kelis metus važiuoju ten atostogauti ir vis dėlto pirma mintis, kuri šauna į galvą lėktuvui kažkur toli palikus Ispanijos oro uostą yra aiški: "Kitais metais vėl atvažiuosiu".

Šią vasarą nusprendžiau neapsiriboti kurortais, pliažais ir ekskursijomis, kurias siūlo vietinės gidės, bet pagaliau suderinti poilsį su pažintinėmis kelionėmis. Deja, jau teko įsitikinti vietinių kelionių agentūrų paslaugų kokybe (tau pasako svarbiausius faktus, kad bent žinotum, kur važiuoji, nurodo kur yra WC ir kur galima pavalgyti ir maloniai informuoja, kad jeigu pavėluosi į autobusą, teks važiuoti taksi) todėl įsidėjau ispanų kalbos vadovėlį ir pasiruošiau nuotykiams po, atrodo, jau pažįstamą šalį.

Maljorka. Tai tikras rojaus kampelis, ir jeigu ketini pailsėti, ir jeigu planuoji naktis leisti klubuose. Tik vienintelis dalykas užkliuvo - čia beveik vieni turistai, o tiksliau - beveik visi vokiečiai. Gyvenau mažame kaimelyje apie 25 km nuo sostinės ir apie 100 m nuo M. Schumacherio vilos. Tai, ko gero, yra viena lankomiausių vietų apylinkėje. Kada tik pasižiūri, kas nors fotografuojasi!

Ispanai pagrįstai garsėja savo nuoširdumu. Vos tik įėjus į viešbutį, prisistatė direktorius, pasveikino ir nuvežė lagaminus iki pat kambario. Vėliau, kai pamatė mano veido išraišką paaiškino, kad "vaikinas, kuris turi tai daryti, kalbasi telefonu". Ką gi, jei ne kaklaraištis ir lentelė, nepatikėčiau, kad jis direktorius, mat ryte sutikau jį valgykloje, kepantį blynelius... Už apsukrumą padovanojau jam mažą suvenyrą iš Lietuvos - knygutę apie mūsų šalį. Mano nuostabai jis žinojo, kad Lietuva ne Pietų Amerikoj, ir net nesakė, kad Rusijos dalis! Gal valandą jis dėkojo ir dar valandą teko jam pasakoti apie kiekvieną nuotraukose pavaizduotą vietą. Kitą dieną, linkėdamas viešbučio svečiams gero apetito, jis dar kelis kartus padėkojo už nuostabią dovaną. Ir taip džiaugiasi visi ispanai, nesvarbu, ar padovanojai ką nors, ar tik padėkojai, būsi apdovanotas nuoširdžia šypsena.

Barcelona. Didžiulis miestas, kurį per 3 dienas apžiūrėti paprasčiausiai neįmanoma. Tikriausiai net mėnesio neužtektų. Kaip pamišusi visur skubėjau, bet aplankiau gal vieną šimtadalį to, ką ten verta pamatyti. Čia, skirtingai nuo Maljorkos, tau viskas primena, kad esi Ispanijoj: vairuotojai tikri lenktynininkai - šaukia, lekia, visiškai nesilaiko eismo taisyklių ir niekas nekreipia dėmesio, niekas niekur neskuba, todėl visur vėluoja, bet netgi labai vėluojantis žmogus, tavo paprašytas, palydės iki pvz., banko iki kurio, pasak jo, keli metrai (tuo tarpu praeini pusę miesto). Pakeliui dar išgirsi jo apmąstymus apie politiką, ekonomiką, jis labai išgirs savo miestą, sužinosi, kur gali nueiti, ką pamatyti, papasakos apie Katalonijos istoriją, jų kalbą (kuri skiriasi nuo ispanų) ir, ko gero neužmirš pasiteirauti, koks futbolo klubas tau labiausiai patinka.

Jeigu pasakysi, kad FC Barcelona - būsi geriausia jo drauge (arba draugas) ir galų gale jis iš vis užmirš, kad kažkur ėjo, nes pradės klausinėti to paties apie tavo šalį, miestą ir pabaigs vėl futbolu... Ir visai nesvarbu, kad nekalbi ispaniškai.

Galėjau tris dienas grožėtis miestu ir klausytis pasakojimų, apie bažnyčias, muziejus, aikštes, paminklus, architektą A.Gaudi ir vis stebėjausi, kaip jie myli savo šalį ir miestą! Ir vis nedavė ramybės mintis, kodėl Lietuvoj visi tik ir sako: "Koks kaimas, kaip čia gali važiuoti užsieniečiai? Ką jie čia tikisi pamatyti?". Ir, deja, kaltas ne ekonominis lygis...

Labiausiai man patiko A.Gaudi šv. Šeimynos bažnyčia, į kurią pasižiūrėjęs, pasijunti kaip pasakų šalyje, jūrų muziejus, Zoologijos sodas, botanikos sodas ir žinoma futbolo stadionas bei Barcelonos klubo muziejus. Jau nėr ką sakyti apie gausybę diskotekų, renginių, koncertų, fejerverkų, koridą ir žmonių draugiškumą, nuoširdumą bei gerą nuotaiką.

Valencia. Aplankiusi dar daug įžymių mietelių ir vietų (Montserrat - įspūdingas kalnų masyvas su viršuje įsikūrusiu vienuolynu, Tarragona - Romos imperijos laikų miestas, kuriame gausu įvairių antikinių pastatų, Figueras - čia įsikūręs dailininko Salvadoro Dali muziejus, Peniscola - tai miestelis pusiasalyje, kurio iškyšulyje įsikūrusi tamplierių pilis, Ebro upės delta) traukiniu patraukiau į Valencia. Nuo Barcelonos važiavau apie 3 valandas (~360 km). Ir tada prasidėjo įdomiausia kelionės dalis. Supratau, kad visi nesusipratimai iki tol buvo nereikšmingos smulkmenos.

Šalia manęs atsisėdo patrauklus jaunas studentas ispanas. Kadangi kelionė tolima, knygą jau perskaičiau, nusprendžiau su juo pakalbėti. Aišku viskas prasidėjo nuo to, kur gi ta Lietuva. Jau pradėjau aiškinti, kai jis mane nutraukė ir pademonstravo savo geografijos žinias. Kai jis išgyrė Ispaniją ir mes tradiciškai pasikalbėjome apie futbolą, neteisybę pasaulio čempionate ir t.t., išsiaiškinom, kad abu vykstam į Valenciją. Tada, aišku, susitarėme apžiūrėti miestą kartu. Tik išlipome ne toje stotelėje, tiksliau ne tame mieste. Teko apie pusvalandį laukti kito traukinio (šlovė Ispanijos traukinių tvarkaraščiui), ir maždaug apie vidurdienį pasiekėme tikslą. Prasidėjo baisiausia diena mano gyvenime.

Kadangi mano naujasis pažįstamas Valenciją žinojo taip pat kaip ir aš, mes, savaime aišku, nuėjome ne ten, kur norėjome. Tiksliau vietoj centro atsidūrėme kažkokiose miegamuosiuose rajonuose. Beje, jei kas atvažiuosit į Valencijos stotį Nord, žinokite, kad ji ir yra centre, ir jo nereikia ieškoti. Aišku, man net į galvą neatėjo, kad mano pažįstamas čia nieko nežino, taip užtikrintai jis žygiavo tais smėlėtais takeliais... Kai pagaliau visiškai pasiklydome, jis nugalėjo savo išdidumą ir ryžosi paklausti, kur mes esame. Šiaip ne taip, suradę kažkokį viešbutį, išsiruošėm į miestą. Tik nelabai apskaičiavom, kad dabar yra siesta - ispanų pietų pertrauka nuo 13 iki 17 valandos. Teko be tikslo vaikštinėti po siauras, tipiškas Ispanijos gatveles, grožėtis aplinkui esančia žaluma, kurios čia daugiau negu namų, pavaikščioti po parduotuves, parkus - ir visą tai esant "tik" 42 laipsniams karščio.

Mūsų dideliam džiaugsmui, keturios valandos neprailgo. Tačiau tądien mums taip ir neteko daugiau išvysti, nes visi Valencijos muziejai, visos parduotuvės užsidarė! Paaiškinimas - šiandien korida.

Korida tai korida... Nieko nepadarysi. Jei nieko nepamatėm, tai reikia paragauti įžymiosios paella valenciano (ispanų nacionalinis patiekalas). Aplinkui daugybė kavinukių, barų, restoranų matėme pakeliui. Visi išsikabinę skelbimus, kad pas juos paella pati skaniausia, bet ant visų durų puikuojasi užrašas "cerrado" (uždaryta). Tai buvo paskutinis įvykis tą dieną, nes nepavalgiusi, nieko nepamačiusi aš vos nepatekau į policiją, už viešosios tvarkos pažeidimus, kai beviltiškai spardžiau duris... Man pasisekė tik atsitiktinumo dėka - policininkas buvo Madrido Realo fanas, o aš kaip tik ir dėvėjau to klubo marškinėliais. Ačiū gerb. Rauliui! Man pavyko susitarti ir su savo bendrakeleiviu tuščiom gatvėm (korida!) patraukiau į viešbutį ir alkana, bet per daug pavargusi, kad kankinti save beviltiškomis valgyklų paieškomis, griuvau į lovą ir ilgai ilgai miegojau.

Gerai tai, kas baigiasi gerai. Ta juoda diena nė kiek nesutrukdė man vėliau apžiūrėti Valenciją - žymiai nuostabesnį miestą, negu tą dieną man pasirodė. Tik gaila šiek tiek prarastos dienos, kuri dabar tokia brangi! Bet nežinia kaip galėjo viskas pasibaigti, jeigu ne futbolas. Mano nuotykiai tik patvirtino: Ispanija - futbolo ir koridų šalis.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)

Saldi pirmoji pergalė: „Žalgiris“ privertė pasiduoti „Real“ ekipą (252)

„Žalgirio“ berniukai tampa vyrais: prisimenant Šarūno Jasikevičiaus frazę prieš savaitę...

„Barakudų“ sostinėje darbuojasi ir lietuvės: suvilioti turtuolį darosi vis sunkiau (265)

Jeigu vieniša mergina, ar kelios merginos prie baro geria tik vandenį ir nieko daugiau – iš karto...

„Sodra" įspėja, už kokį elgesį išmokų už ligą galite negauti ir dar teks grąžinti (50)

Pastaruoju metu visuomenėje pasklido gandas: jei susirgsite ir išsiimsite nedarbingumo pažymą, „...

Prieš savaitgalį – geros žinios: ruduo dar lepins šiluma (3)

Penktadienio dieną virš Lietuvos pamažu stiprės aukštesnio slėgio laukas. Pirmoje dienos...

Šaro planą gyręs Grigonis: su tokiu treneriu – visada didelės galimybės (7)

Pirmosios pergalės Eurolygoje paieškas Kauno „Žalgiris“ (1/2) baigė ketvirtadienį ir tą...

Brandžiu žaidimu pasidžiaugęs Jasikevičius: įveikėme ne bet ką – didesnio stimulo būti negali (17)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai pergalių sąskaitą 2019-2020 m. Eurolygoje atidarė efektingai....

Turkija stabdo karinius veiksmus Sirijoje (181)

JAV viceprezidentas Mike'as Pence'as ketvirtadienį pranešė, kad Turkija ir JAV pasiekė susitarimą...

„Žalgirio“ lyderį išskyręs „Real“ vairininkas – apie gautą pamoką ir degančias Šaro auklėtinių akis (10)

Tituluota ir puikiai sezoną pradėjusi Madrido „Real“ ekipa Kaune buvo priversta nuryti karčią...

Daug nervų kainavęs „Brexit“ – finišo tiesiojoje: pagrindinės susitarimo sąlygos ir kompromisai (33)

„Sąžininga ir pagrįsta“ – taip Jungtinės Karalystės premjeras Borisas Johnsonas ir...

Antro balsavimo atveju Pranckietis žada kreiptis į teismą: tai yra neteisėtas veiksmas, bet jie jį daro (231)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis žada kreiptis į Konstitucinį teismą, jeigu valdantieji...