Pasak poros, mūsų kurortai ir Latvijos pajūris - nesuderinami dalykai, kaip dangus ir žemė.

„Čia paplūdimys švarus, kas 500 metrų nemokami, prižiūrimi tualetai. O kai paskutinį kartą buvome Šventojoje, nebuvo įmanoma įbristi į jūrą, kuri – tas pats tualetas. Paskutinis kartas, kai ten buvau įbridusi į vandenį, kai praplaukė higieninis paketas. Po to karto į mūsų kurortus nebevažiuojame“, - net nenori prisiminti Julijana.

Paklausta, kaip galėtų pasistengti Palanga, kad susigrąžintų savus žmones, J. Buiko vardijo: „Visų pirma, reikėtų sumažinti kainas, nes vidutinių pajamų žmonės tikrai neįperka nei Šventosios, nei Palangos. Paskui galbūt reikėtų savo infrastruktūrą gerinti. Smagu pasivaikščioti parke, tačiau jei lietingas oras, Palangoje nėra ką veikti. Sėdi visą laiką bute, o Ventspilyje kasmet atvažiuodamas vis surandi kažko naujo“.

Aštuonerių ir trejų metų vaikučius auginanti šeima mano, kad Palanga skirta jaunimui ir vaikų nelaukia. Į Venspilį jie važiuoja ilsėtis ketvirtus metus iš eilės.

Už dviejų kambarių butą moka 70 Lt

Prieš tai apie dešimt metų važinėdavo į Palangą ir Šventąją. Ventspilis suviliojo patrauklesnėmis kainomis.

„Čia pigesnė nakvynė. Dabar už parą dviejų kambarių bute mūsų šeima Venspilyje moka 70 litų. Kai paskutinį kartą ilsėjomės Šventojoje, už vieną kambarį kelių kambarių bute ir galimybę naudotis bendra virtuve, vonia ir tualetu, mokėjome 75 litus per dieną”, - pasakojo J. Buiko.

Vidutines pajamas gaunančiai šeimai svarbios ir nemokamos vaikiškos pramogos, tai, kad visame kurorte nemokamai ir bet kur galima statyti automobilį, netoli iki jūros, vaikų pramogų parkai, kurie pas mus būtų mokami, čia taip pat nekainuoja.

Kaip tikino pašnekovai, net ir lynojant, vėsiomis dienomis Ventspilyje nėra kada nuobodžiauti: „Per tas 8 dienas tikrai visko neapeisime, tam prireiktų pabūti dvi ar tris savaites”.

Atostogoms Latvijos kurorte Buiko šeima planavo skirti apie 1500 litų su kelionės išlaidomis, tačiau mano, kad šią sumą viršys. Kai pirmą kartą atvyko atostogų, „tilpo“ į 800 litų per savaitę.

„Jaučiasi, kad per metus labai pabrango maitinimas. Pavyzdžiui, jei praėjusiais metais toje pačioje kavinėje mes pietums išleisdavome apie 50 litų, šiemet kiek mažiau dėmesio kreipėme į kainas. Kai reikėjo sumokėti, nusivylėm, nes gavome 90 litų sąskaitą, nors buvome paėmę beveik tą patį, kaip įprastai“.

Maisto kainų skirtumą, kurį pastebėjo ir Ventspilio parduotuvėse, vilniečiai siejo su Latvijoje įvestu euru.

Pigiausias pajūrio kurortas Lietuvoje

Kaip rašė DELFI, už padorią nakvynę Lietuvos pajūryje poilsiautojai turėtų būti pasiruošę pakloti 100–300 Lt. Gerai paieškojus, papietauti galima ir už 12 Lt.

Norintys taupyti vis dar gali rasti lovų po 30 Lt, tačiau patyręs keliautojas Rimvydas Širvinskas-Makalius piktinosi, kad kainos mūsų kurortuose yra gerokai per didelės palyginus su poilsio kokybe.

Pajūrio apgyvendinimo paslaugų portalo priejuros.lt vadovo Lauryno Šertvyčiaus teigimu, pigiausias kurortas yra Šventoji, nes čia keturvietį nuo sovietmečio likusį namelį galima rasti ir už 100 Lt.

L. Šertvyčiaus nuomone, reikėtų išskirti Karklę bei tarp Palangos ir Šventosios esantį Kunigiškių kaimelį. Ten kopose galima rasti namukų po 150 Lt, tačiau yra ir vilų, kurios parai kainuoja 500–600 Lt.

Ieškančius ramybės vilioja ir Kuršių Nerija, tačiau čia kainos - didžiausios. Kaip DELFI teigė šiuo metu Kuršių Nerijoje atostogaujantys poilsiautojai, parai kukli, bet tvarkinga nakvynė vienam žmogui kainuoja apie 100 litų.