„Susidūrėme su nemažai atvejų, kai dėl karščio išsilydė automobilio salono dalys: mygtukai ar multimedijos įrenginių paviršiai. Mūsų ekspertai nustatė, kad kalti oro gaivikliai. Yra atvejų, kai dėl saulės kaitros jie sprogsta arba išsilydo, o viduje esantis skystis aplieja automobilio saloną ir toliau kaista. Taip padaroma negrįžtama žala“, – pranešime žiniasklaidai sako Guoda Jasaitė, „If“ draudimo Transporto žalų grupės vadovė.

Neretai asmenys, kurių automobiliai nukentėjo, nesupranta kas įvyko, nes su tokiomis situacijomis nebuvo susidūrę. Pasak G. Jasaitės, žalą padaryti gali tiek skysčiais pripildyti plastikiniai gaivikliai, tiek popieriniai. Esant didelei kaitrai, jie arba sprogsta ir aptaško automobilio saloną, arba pradeda varvėti.

„Situacija neeilinė, tokių atvejų seniau nesulaukdavome, tačiau rekordiniai karščiai atnešė nemalonių naujienų. Rekomenduojame vairuotojams vasaros metu nepalikti automobiliuose oro gaiviklių, ypač jei automobilis dienos metu stovi tiesioginiuose saulės spinduliuose“, – patarė draudimo bendrovės atstovė.

Karštis automobiliui kelia ir daugiau grėsmių

Viena pagrindinių karščio grėsmių automobiliui – perkaitęs variklis. Karšti orai didina variklio gedimų tikimybę, todėl vairuotojai vasaros metu jo priežiūrai turėtų skirti ypatingą dėmesį.

„Karštuoju metų laiku smarkiai išauga tikimybė varikliui perkaisti. Būtina profilaktiškai įvertinti jo būklę, reguliariai patikrinti, ar radiatoriaus aušinimo angose nėra susikaupusio purvo, medžių lapų, vabzdžių. Taip pat patariame įsitikinti, kad aušinimo sistemoje yra pakankamas aušinimo skysčio lygis ir aušinimo procesas vyksta tinkamai, – sako draudimo atstovė.

Dėmesio reiktų skirti ir automobilio akumuliatoriui. Dažniausiai šis rūpestis asocijuojasi su šaltais orais, tačiau akumuliatorius gali būti pažeistas ir karščio. Tikėtina, kad žiemą pasireiškiantys gedimai, atsiranda dar vasarą.

Nepakankamai ar per daug pripūstos padangos, susilietusios su įkaitusia kelio danga, sprogsta daug lengviau nei įprastai. Vairuotojai, norėdami išvengti nemalonaus incidento, kuris pavojingas ne tik automobiliui, bet ir keleiviams, turi reguliariai tikrinti padangų slėgį. Rekomenduojama tai daryti prieš ilgesnes keliones ar bent kartą per mėnesį.

Kaitra gali pridaryti žalos ir automobilio kėbului. Automobiliui nuolat stovint tiesioginiuose saulės spinduliuose, išblunka jo dažų spalva. Siūloma transporto priemonę statyti šešėlyje, o nesant tokios galimybės – dengti specialiu kėbulo užklotu, kuris atspindi saulės spindulius.

Karštą dieną plauti automobilį patariama anksti ryte arba vėlai vakare. Tuomet automobilio dažai nepatirs didelio temperatūrų skirtumo, kai ant įkaitusio automobilio užpilamas šaltas vanduo, ir mažiau dėvėsis.

„Automobilių savininkai, norėdami išvengti nemalonių incidentų ir išlaikyti gerą savo transporto priemonės būklę, turi atsižvelgti į karščius. Greta įprastų vasaros grėsmių, atsiranda naujų. Oro gaiviklių sprogimai, ir jų atnešamos tūkstantinės žalos – puikus pavyzdys.

Tikėtina, kad karščių sulauksime vis dažniau ir vis didesnių, todėl būtina formuoti naujus įpročius ir taip saugoti savo sveikatą bei turtą. Atsakingai įvertinus grėsmes, galima išvengti didžiulių nuostolių, kuriuos kartais nulemia paprasčiausias nežinojimas“, – situaciją komentuoja „If“ draudimo atstovė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją