Įvairūs skirtingose pasaulio šalyse atlikti tyrimai ne kartą įrodė ryšį tarp mokytojų profesinio pasirengimo lygio bei mokinių akademinių rezultatų ir jų tolimesnės sėkmės karjeros srityje. Jau minėtos EBPO ekspertai tvirtina, jog mokytojų kompetencijos gali lemti net iki 75 proc. mokinių rezultatų.

„Pažangiausios pasaulio šalys seniai suprato, jog kokybiškam švietimui tenka svarbiausias vaidmuo užtikrinant sėkmingą valstybės raidą. To neįmanoma pasiekti vengiant mokytojų kvalifikacijos tobulinimo. Dar 2013 m. parengtoje Valstybinėje švietimo strategijoje akcentuota, jog nesistemingas mokytojų kvalifikacijos tobulinimas prisideda prie to, jog mokinių pasiekimai negerėja. Todėl, norėdami padėtį pakeisti, turime imti pavyzdį iš kitų šalių“, – teigia karjeros festivalio „Studfesto“ organizatorė Viktorija Masiulionytė.

Suomija, kurios mokiniai demonstruoja vienus geriausių mokymosi rezultatų pasaulyje, mokytojus kvalifikacijos kėlimui skirtuose mokymuose įpareigojusi dalyvauti kasmet, nuo trijų iki penkių darbo dienų. Didžioji dalis suomių mokytojų dalyvavimą šiuose mokymuose laiko privilegija, gerinančia jų profesinę kompetenciją. Deja požiūris į tokius kursus Lietuvoje neretai yra visiškai priešingas suomiškajam.

„Į juos žvelgiama kaip į savotišką prievolę, nėra suprantama jų nauda. O juk be profesinio tobulėjimo negali apsieiti net pats geriausias mokytojas. Tiesa, kvalifikacijos kėlimas neatsiejamas nuo įsiklausimo į mokinių poreikius ir supratimo, kuo jie gyvena šiandien", – teigė V.Masiulionytė.

Šįmet į savo renginį nusprendėme pakviesti šešiolika pranešėjų, kurie su moksleiviais dalinsis įžvalgomis apie karjerą, mokslus ir gyvenimo kelio paieškas. Tikimės, kad pranešimai bus aktualūs ir kartu su savo auklėtiniais į konferenciją užsuksiantiems mokytojams – padės geriau suprasti, kokius lūkesčius moksleiviai kelia švietimo sistemai ir kas jiems labiausiai rūpi“, – sako pašnekovė.
Pašnekovai priduria, jog Lietuvoje tai, į kokius kvalifikacijos kėlimo kursus eiti, mokytojai gali spręsti patys, todėl tokią galimybę pataria išnaudoti kuo efektyviau.

„Mokymuose išgirsta netikėta mintis ar pasidalijimas sukaupta patirtimi su kolegomis dažnai transformuoja požiūrį į rutina tampantį darbą. Visuomenė ir mokiniai keičiasi itin sparčiai, todėl mokytojai vis dažniau supranta negalintys stebėti šių pokyčių iš pašalės. Na ir galiausiai, kvalifikacijos kėlimo kursus mokytojus kartais priverčia rinktis ir pragmatiška priežastis – didesnis atlyginimas už turimą aukštesnę kvalifikacinę kategoriją. Skaičiuojama, jog valandinis aukštesnę kvalifikaciją turinčio pedagogo atlyginimas šiuo metu Lietuvoje gali būti dvigubai didesnis nei mokytojo, kuris jo neturi “, – sako Viktorija Masiulionytė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)