Rinkosi iš dvidešimties gamintojų

S. Grinkevičius juokauja, kad naujų verslo partnerių paieška pasaulyje kartais primena stojimą į paklausią specialybę: kai į vieną vietą pretenduoja daug kandidatų.

„Neseniai mūsų įmonėje lankėsi verslo partneriai iš Austrijos, su kuriais dirbame jau dvejus metus. Jie atvažiavo pažiūrėti, kaip dirbame, kaip užtikriname produktų kokybę. Pokalbio metu sužinojome, kad jie naują verslo partnerį – pagardų gamintoją – rinkosi iš dvidešimties tiekėjų ir išsirinko mus“, – sakė S. Grinkevičius.

Anot austrų, kurie dirba ir su didžiaisiais visame pasaulyje žinomais pagardų gamintojais, vieninteliai „Daumantai LT“ atitiko skonio bei kokybės reikalavimus.

Bendrovės produkto plėtros vadovas Domas Grinkevičius teigia, jog tai įrodo gerą įmonės technologų darbą, kurie sugeba sukurti skirtingus skonius skirtingoms šalims.

Tokie užsienio partnerių vizitai nėra naujiena – įmonės, kurios svarsto apie ilgalaikį bendradarbiavimą, dažniausiai savo akimis nori pamatyti savo verslo partnerių „virtuves“. Pasak D. Grinkevičiaus, vizitai panašėja į nedidelius auditus, kai vertinama ne tik produktų kokybė, tačiau ir darbo aplinka, įmonės požiūris į tvarumą, darbuotojų darbo sąlygos, jų kvalifikacijos kėlimas, naujausios technologijos ir kiti dalykai.

Domas Grinkevičius
Saulius Grinkevičius

„Daumantai LT“ skoniai – net 27 šalių gyventojams

„Daumantai LT“ savo produkciją eksportuoja į 27 šalis. Tarp jų – Saudo Arabija, Taivanas, JAV, Izraelis, Skandinavijos šalys, Jungtinė Karalystė. Eksportas sudaro apie 45 proc. produkcijos. Į užsienį iškeliauja apie 200 skirtingų įmonėje gaminamų produktų.

Lietuvoje gaminami pagardai kelią į pasaulio šalis randa dėl kokybės ir kainos santykio. Dar vienas svarbus momentas – patikimumas.

„Visi ieško kokybiško produkto ir patikimo tiekėjo, kuris galėtų ilgus metus tiekti produktus, būtų pajėgus tiek finansiškai, tiek resursais“, – teigė D. Grinkevičius.

Tuo tarpu S. Grinkevičius taip pat akcentuoja skonį, o tiksliau – įmonės gebėjimą pagaminti skirtingo skonio produktus – tai, kas skanu Danijoje, nebūtinai bus skanu Austrijoje, o tai, kuo žavisi Saudo Arabijoje, gali būti nesuprantama europiečiams.

„Tokios įmonės, kaip mūsų, gaminančios įvairius skonius, įvairų asortimentą išsaugo galimybę pirkėjui pasirinkti tai, kas jam patinka. Kalbu ne tik apie pagardus, tačiau apie visą maisto sektorių. Būtent mažieji gamintojai kuria nišinius produktus, suteikia galimybę pirkėjui rinktis. Jei to nebūtų – pasaulyje ir liktų vienas ar keli didžiųjų gamintojų siūlomi skoniai.

Žinoma, išskirtinių produktų gamyba yra sudėtingesnis ir daug resursų reikalaujantis procesas. Mano nuomone, būtent mažiesiems gamintojams valstybės turėtų skirti didesnį dėmesį, juos daugiau remti ir stengtis išsaugoti“, – kalbėjo S. Grinkevičius.

Vieni kitus randa ir parodose, ir socialiniuose tinkluose

D. Grinkevičius sako, kad „Daumantai LT“ svarbiausias tikslas – ne dar daugiau plėsti eksporto geografiją, bet visų pirma auginti jau esamus klientus: „Turime labai gerą bazę, galimybes parduoti daugiau, padidinti rinkos dalis šalyse, su kuriomis jau dirbame. Žinoma, plėtros į kitas šalis neatsisakome ir ji taip pat bus.“

Verslo partnerius įmonė atranda didžiausiose pasaulinėse maisto parodose, verslo renginiuose, o kartais kontaktai užmezgami socialiniuose tinkluose. Tai – gana ilgas procesas, ir nuo pirmojo pokalbio iki tol, kol išvažiuoja pirmosios produktų partijos, gali praeiti nuo pusmečio iki kelių metų.

„Yra posakis: vilką kojos maitina. Verslą – taip pat. Pamenu, kai seniau teko kuruoti užsienio rinkų paieškas, per metus išvykdavau vidutiniškai į 15 komandiruočių – pradedant Europa ir baigiant JAV bei Azija. Tai – parodos, verslo renginiai, susitikimai, pokalbiai, derybos.

Man atrodo, kad kai kurios Lietuvos įmonės neįvertina galimybių, kurias suteikia judrumas, variantų užsienyje ieškojimas. Naują partnerį, kuris tavo produkciją pirks daug metų ir dideliais kiekiais, gali sutikti visiškai netikėtoje vietoje. Mano nuomone, reikia naudotis visomis įmanomomis galimybėmis. Jų tikrai yra, o pasaulis – didelis ir atviras.

Taip, tai kainuoja nemažus pinigus ir kainuoja laiko, tačiau kitokios verslo plėtros aš negaliu įsivaizduoti“, – kalbėjo S. Grinkevičius.