RATO kredito unijos klientų vadybininkė Elvyra Stefanovič atkreipia dėmesį, kad kredito unijos išskirtinumas – asmeniniai sprendimai kiekvienam klientui. Tai reiškia, kad RATO kredito unijos veikloje nenaudojami šabloniški ar automatizuoti klientų vertinimai, o kiekvienas besikreipiantysis paskolos yra vertinamas individualiai ir daug lanksčiau.

„Kaip ir visos Lietuvos banko prižiūrimos finansų institucijos, laikomės galiojančių reguliavimų, pavyzdžiui, suteikiame ne didesnį kaip 85 proc. finansavimą pirmam perkamam, statomam ar remontuojamam būstui, o ne pirmąjį būstą finansuojame iki 70 proc., – pasakoja finansų specialistė. – Tačiau nuo didžiųjų finansų institucijų skiriamės individualiai vertindami kliento finansinę padėtį.“

Kredito unijoje, vertinant kliento pajėgumą gauti būsto paskolą, yra vertinamas ne tik besikreipiančiojo pastovus darbo užmokestis, bet ir kitos pajamos, pavyzdžiui, gaunamos pagal verslo liudijimą ar vykdant individualią veiklą, nuomos pajamos ir kita.

E. Stefanovič taip pat akcentuoja, kad su visais klientais svarbu bendrauti paprastai ir žmogiškai, įvertinus finansinį išprusimą, kaip jis vertina realias finansines galimybes ir suvokia rizikas bei įsipareigojimus. Taip pat, ar klientas yra tikras dėl savo galimybių ir ar yra suskaičiavęs finansinius srautus ilgalaikėje perspektyvoje. Anot RATO kredito unijos atstovės, kredito įstaiga palankiau vertina turinčius patirties su finansavimo institucijomis ir nelinkusius pernelyg rizikuoti.

Svarbiausias kriterijus – įsiklausimas į klientą

Finansų specialistė pateikia ir paradoksalų atvejį, kai kitos finansų institucijos atsisakė suteikti paskolą būstui tik todėl, kad besikreipiantysis turėjo „sugadintą“ kredito istoriją. Įsigilinę į situaciją, kredito unijos specialistai išsiaiškino, kad klientas buvo siejamas su per klaidą nepadengta kelių eurų studentiška paskola. RATO kredito unijos vadybininko žmogiškas požiūris padėjo klientui rasti sprendimą ir priartėti prie svajonės – nuosavo būsto bei reabilitavo „finansinę reputaciją“.

„Finansavimo neretai kreipiasi žmonės, kurie turi didiesiems bankams netinkamas kreditavimo istorijas ar pajamų iš įvairių šaltinių. Tai bankams atrodo nestabilu, tokių pajamų dalies dažniausiai nelinkę įskaičiuoti, – teigia RATO kredito unijos klientų vadybininkė. – Be to, unija atsižvelgia ne tik į visas kliento pajamas, bet ir jo specialybę, darbovietę: kiek profesija paklausi rinkoje, ar ilgai dirbama vienoje darbovietėje, kokios perspektyvos verslo srityje, kurioje žmogus dirba, bei daug kitų kriterijų, kurių dalis finansų institucijų nelinkusios vertinti. Mūsų supratimu, kiekvieno žmogaus ar šeimos finansines galimybes galima įvertinti tik individualiai, nuoširdžiai pabendravus ir gavus atsakymus į visus rūpimus klausimus.“

RATO kredito unijoje sprendimas dėl būsto paskolos pateikiamas per savaitę. Paskola būstui įsigyti gali būti suteikiama iki 30 metų laikotarpiui, būsto remontui – iki 20 metų laikotarpiui. Paskolos grąžinimas yra užtikrinamas įkeičiant įsigyjamą arba remontuojamą nekilnojamąjį turtą.

Paskolos verslo svajonėms išpildyti

Kitas itin dažnas klientų finansavimo poreikis – verslui kurti ar plėsti. RATO kredito unija turi sukaupusi ypač didelę patirtį finansuojant mažas ir vidutines gamybos, paslaugų ar prekybos įmones, todėl gali kvalifikuotai padėti gyventojams finansuojant ir nuosavo verslo pradžią, ir jo plėtrą.

E. Stefanovič akcentuoja, kad į RATO kredito uniją dažnai kreipiasi gyventojai, kurie nori įgyvendinti ilgai brandintas verslo idėjas ir užsiimti mėgstama veikla. Atsižvelgiant į besikreipiančiojo ir jo šeimos pajamų, finansinių įsipareigojimų, veiklos pobūdį bei įkeičiamo turto vertę, gali būti suteikiama paskola su nekilnojamojo turto įkeitimu arba verslo paskola. RATO kredito unijos finansuojami gyventojai vykdo įvairias veiklas: vieni klientai perka butus, kuriuos remontuoja ir po to nuomoja ar parduoda, kiti kuria arba atnaujina grožio salonų verslą, teikia maisto gaminimo paslaugas, vykdo autoservisų veiklą ir pan.

„Mūsų kredito unija teikia paskolas fiziniams asmenims, vykdantiems veiklą pagal verslo liudijimus, patentus. Reikia pabrėžti, kad gali būti finansuojami ir labai dideli verslo projektai pateikiant verslo planą. Vertiname, kaip klientas tiki savo verslo idėja ir ar „dega“ ją įgyvendinti“, – teigia RATO kredito unijos klientų vadybininkė.

RATO kredito unijos klientai akcentuoja, kad įstaigos specialistai labai atidžiai vertina situacijas, kartu ieško sprendimų, kiekvieną atvejį vertina individualiai, analizuoja kliento galimybes ir poreikius, taip pat taiko aiškią kainodarą bei negaili praktinių patarimų.

„Kreipsitės paskolos būstui, rekonstrukcijai, remontui ar verslo kredito, galite tikėtis, kad RATO kredito unijos darbuotojai prašymą išnagrinės individualiai, labai nuoširdžiai įsigilindami ir bendraus klientams suprantama finansų kalba“, – tikina RATO kredito unijos klientų vadybininkė.