Koks buvo jūsų kelias į aviaciją? Ar tai buvo spontaniškas sprendimas, o gal taip išpildėte seną vaikystės svajonę?
Tai tikrai nebuvo vienos dienos sprendimas. Kai dar mokaisi mokykloje, būna labai sudėtinga suprasti, ką nori veikti gyvenime, kuria kryptimi eiti. Žinojau tik tiek, kad noriu įdomaus, nenuobodaus gyvenimo, mėgautis tuo, ką darau. Pamenu, pati aviacija ir buvimas oro uoste man, mažam vaikui, buvo kažkuo stebuklingas potyris. Ir dabar galvoje man likęs tas Vilniaus oro uoste kažkada kabėjusio Dariaus ir Girėno lėktuvo vaizdas. Kai atėjo laikas pačiam galvoti apie tai, kokią studijų programą rinktis, jis irgi sugrįžo į atmintį. Žinojau, kad noriu dirbti su technika, mechanika, o visos kitos jos sritys, lyginant su aviacija, atrodė baisiai nuobodžios, todėl pasirinkau būtent aviacijos mechaniką. Iki šios dienos esu visiškai įsitikinęs, kad mano pasirinkimas buvo teisingas.
Kaip prasidėjo pati karjera aviacijoje? Kaip atrodė pirmosios patirtys šioje srityje?
Pradėjau nuo praktikos angare. Dirbau jame tris mėnesius, tuo pačiu dar besimokydamas universitete ir visiškai užsikabinau. Po studijų tolesnių svarstymų nelabai ir buvo – iš karto įsidarbinau mechaniku, o tuo pačiu toliau studijavau aviacijos vadybos magistro programoje. Nuo pat pradžių turėjau norą augti, turėti kuo daugiau karjeros galimybių, ir labai džiaugiuosi, kad vadovai man tada suteikė visas galimybes tai daryti.
Mano augimui labai pravertė ir tai, kad galėjau startuoti nuo pačios apačios ir pamatyti kaip veikia kiekvienas lėktuvo techninio aptarnavimo etapas ir pats prisiliesti prie procesų. Pasibandymas įvairiose srityse yra be galo naudingas – tavo supratimas apie tai, ką tu darai, kokias paslaugas parduodi po to būna visai kito lygio. Su kolegomis pastebėjome, klientai net kiek skeptiškai į tave reaguoja, jeigu tu pats nesi dirbęs angare. Dauguma jų juk pradeda savo karjerą būtent ten ir po to kyla karjeros laiptais. Dėl tokios patirties, jie labai gerai išmano savo sritį, žino apie ką kalbą, ir natūraliai to paties tikisi iš savo pašnekovo. Tik taip gali atsirasti abipusis supratimas ir pasitikėjimas.
Kodėl savo karjerai pasirinkote būtent „FL Technics“? Kas lėmė tai, kad būtent čia nusprendėte ją toliau ir vystyti?
Kai dar studijavau universitete, aviacijos žinomumas buvo pakankamai ribotas. Apie „FL Technics“ sužinojau iš grupiokų, kurie čia atliko praktiką prieš mane, ir gavęs iš jų teigiamų atsiliepimų, kad čia įdomu ir verta pabandyti. Mane dar labiau paskatino ir įmonės tarptautiškumas, darbas su labai įvairiais projektais.
Dirbant aviacijos mechaniku mano pagrindinės užduotys buvo susijusios su sertifikuotos technikos priežiūra: viskas nuo orlaivio plovimo ir tepimo, iki komponentų surinkimo. Darbas buvo labai atsakingas, bet sykiu ir labai daug ko išmokęs. Šios patirtys labai pravertė ir tada, kai keičiau veiklos profilį, nes universitete baigęs aviacijos vadybą, gavau šansą išbandyti save „FL Technics“ pardavimų komandoje. Čia manęs laukė dar kitokios patirtys. Atėjęs iš angaro, turėjau pakankamai techninių žinių, bet reikėjo mokytis bendravimo su klientais, rinkos suvokimo. Tiesą sakant, tebesimokau to ir dabar.
Kokios buvo pagrindinės pamokos, kurias reikėjo išmokti karjeros pradžioje? Ką išskirtumėte, kaip pagrindinius aspektus, leidžiančius sėkmingai dirbti aviacijoje?
Didžiausi iššūkiai buvo susiję su sklandžiu ir tiksliu darbų atlikimu. Tikrai užtruko, kol pavyko suvokti darbų logiką. Lėktuvas juk nėra automobilis ar kokia spintelė – tai labai sudėtingų technologijų kratinys, kurį reikia perprasti. Labai svarbu turėti šalia žmonių, kurie gali tau parodyti ir paaiškinti dalykus.
Kol nepatenki į aviaciją, net neįsivaizduoji, kaip griežtai čia viskas reglamentuota. Žiūrint iš šono gali atrodyti, kad vieną ar kitą problemą galima išspręsti labai greitai, bet iš tikrųjų čia veikia labai griežtos procedūros. Be to, aviacija yra itin greitai kintanti sritis, todėl privalai įprasti prie to greičio, laiku reaguoti ir prisitaikyti. Puikus pavyzdys – precedento neturinti COVID-19 pandemija. Ką daryti, kai lėktuvai nebeskraido, o kompanijos bankrutuoja viena po kitos? Aviacijoje privalai būti viskam pasiruošęs, turėti planą B, C, D ir netgi F. Iššūkių daug, bet tame ir įdomumas.
Savo karjerą kryptį gerokai pakeitėte iš mechaniko pozicijos perėjęs į pardavimų skyrių. Ar lengvos buvo šios permainos?
Kai tik pradėjau savo mechaniko karjerą, tokių minčių tarsi ir neturėjau. Aišku, ambicijų šį tą pasiekti, išbandyti, realizuoti save netrūko, bet vargiai įsivaizdavau, kad iš mechaniko ilgainiui virsiu pardavimų vadovu. Gavau tikrai daug pasitikėjimo ir stengiuosi jį pateisinti. Nebuvo lengva, nes, nepaisant to, kad komanda ta pati, darbas ir atsakomybės visiškai skiriasi.
Jeigu nori prisitaikyti, reikia kantrybės ir nemažai sunkaus darbo. Nėra paprasta visko išmokti, reikia tikrai nemažai laiko. Iš viso „FL Technics“ dirbu jau septynis metus, bet ir toliau mokausi. Aviacija juda tik pirmyn ir tu privalai reguliariai atnaujinti, plėsti savo žinias, nes procesai dideli ir sudėtingi, tad be kantrybės ir susitelkimo bus labai sunku. Tačiau parodęs atkaklumo gauni visiškai kitas galimybes. Darbas sudėtingas, bet ir vaisiai saldūs.
Kuo išskirtinis darbas aviacijoje? Sakoma, kad ši sritis turi unikalaus šarmo, romantikos. Kaip manote, ko reikia reikia, kad aviacijoje tvirtai įleistum šaknis?
Kolektyvas ir gebėjimas dirbti jame mūsų veikloje yra vienas pagrindinių sėkmės faktorių. Pasitikėjimas vienas kitu čia yra būtinas, ir aš labai abejoju ar be jo pavyktų kažką nuveikti. Jeigu skirtingos grandys nesugeba susikalbėti ir dirbti kartu, kažkokių rezultatų pasiekti labai sudėtinga. Be to, pats mūsų produktas labai kompleksiškas, todėl man belieka tik džiaugtis, kad mūsų komanda yra susidirbusi, pasitikinti vienas kitu, galinti drąsiai kalbėtis net ir apie klaidas.
Visada mėgstu sakyti, kad aviacija yra labai globali, bet tuo pačiu ir pakankamai maža. Tie patys žmonės nuolat keičia pozicijas, keliauja po pasaulį. Turiu nemažai kursiokų, kurie dirba „FL Technics“ ar kitose aviacijos įmonėse Lietuvoje ir užsienyje. Čia nevalia pyktis, nes gali būti tikras, kad su tuo žmogumi dar kažkada susidursi.
Kur slypi aviacijos šarmas? Kodėl jauniems žmonėms verta pagalvoti apie šią sritį?
Manau, kad 95 proc. žmonių išskirtų aviacijos nekasdieniškumą. Veikla joje tiesiog negali būti nuobodi, nėra dienos, kad tu jaustumeisi nuobodžiaujantis. Čia ir yra didysis aviacijos šarmas. Žinau daugybę kolegų, kurie išeina iš aviacijos, bet labai greitai grįžta atgal.
Jauniems žmonėms, svarstantiems apie aviaciją, patarčiau bent jau išsibandyti save. Mes turime labai platų veiklų profilį, kur galima save atrasti: nuo mechanikos, iki pardavimų ar IT. Labai svarbu paminėti ir augimo galimybes. Mūsų grupė išsibarsčiusi po visą pasaulį, tad daug progų pamatyti daugiau pasaulio. „FL Technics“ skiria labai daug dėmesio ir darbuotojams, jų gerai savijautai. Čia laikomasi požiūrio, kad negalima žmogui leisti persitempti. Net jeigu įsisuki į darbų ratą, atsiras kas paragins eiti atostogų, atsigauti. Be abejo, įvairios naudos, nuolaidos taip pat rodo aiškų rūpestį.