Vargu ar kas ginčytųsi, kad produktyviausias darbas vyksta ne telefonu, ne planšete, o kompiuteriu, dažnai net ir naudojantis dviem ar trimis monitoriais. Visgi pandemija mus išmokė dirbti tiek įprastinėje darbo vietoje, tiek ir nuotoliniu būdu – namuose ar gamtoje – pasitelkiant ir kompiuterį, ir minėtą telefoną ar planšetę. Visi jie tapo darbo priemonėmis, dažnai – lygiavertėmis. Šį straipsnį galima pradėti rašyti planšete, telefonu įterpti kolegų siūlomas korekcijas, o užbaigti kompiuteriu. Tačiau ar nors kartą susimąstėme, kas mus įgalina taip patogiai ir nenutrūkstamai dirbti?
Darbas „debesyje“ ir „darbalaukyje“ – kuris sprendimas verslui yra naudingesnis?
Darbas „debesyje“ ir „darbalaukyje“ – kuris sprendimas verslui yra naudingesnis?
© Autorių nuotr.

Atsakymas atrodytų paprastas – tai programinė įranga. Ir iš esmės tai tiesa, tačiau klausimas yra gerokai sudėtingesnis ir reikalaujantis paaiškinimo.

Sąvokas „debesija“ ir „darbalaukis“ girdėjo daugelis dirbančių kompiuteriu. Visgi jas painioja tiek paprastas vartotojas, tiek ir verslininkas. Pastarajam šios sąvokos tampa itin aktualios ir pradedant verslą, ir jį vystant. Čia dažnai nepadeda ir google paieškos rezultatai, kurie užuot paaiškinę šių sąvokų skirtumus, nukreipia tiesiai į konkretaus produkto aprašymą. Nepadeda ir tai, kad straipsnių lietuvių kalba, detaliai palyginančių šias sąvokas, praktiškai nėra. Taigi kuo jos skiriasi ir kas geriau?

Debesijos paslauga (arba tiesiog – debesija) dažniausiai teikiama naudojantis interneto naršykle, taigi į įrenginį papildomai nediegiama jokia programinė įranga, paslauga pasiekiama iš bet kur, kur yra interneto ryšys. Darbalaukio programos vartotojui pasiekiamos tik po individualaus ir išankstinio diegimo į konkretų jo įrenginį.

Toks sąvokų apibrėžimas suteikia tik nežymų suvokimą apie jų skirtumus, bet niekaip nepaaiškina, ką geriau pasirinkti. Taigi šiuos du skirtingus sprendimus palyginsime remdamiesi keliais esminiais kriterijais.

Pasiekiamumas

Pandemijos metu darbo vietos, taigi ir įrangos pasiekiamumas tapo vienu opiausiu klausimu – kaip užtikrinti darbuotojams visavertes darbo sąlygas tiek darbe, tiek ir namuose?

Tradicinės darbalaukio programos yra diegiamos į konkretų darbuotojo įrenginį. Kiekvienam tokiam įrenginiui perkama licencijuota programos kopija, kuri pasiekiama tik iš to įrenginio tiesiogiai arba iš kito įrenginio, naudojantis nuotolinio darbalaukio prieiga, kuri taip pat turi būti įdiegta iš anksto.

Kuomet programinė įranga ir visi duomenys yra saugomi paslaugų teikėjo serveriuose, taip vadinamame “debesyje”, jie pasiekiami iš bet kurio kito kompiuterio, telefono ar planšetės. Tam tereikia interneto ryšio.

Taigi tradicinės darbalaukio programos dažnai gali veikti ir be interneto, tuo tarpu debesijos paslaugos – ne. Tačiau ar saugu visus duomenis laikyti paslaugų teikėjo serveriuose?

Saugumas

Darbalaukio programų duomenys yra saugomi lokaliai – kompiuteryje arba serveryje. Saugumui užtikrinti gali būti daromos papildomos visų duomenų atsarginės kopijos, kurios turi būti saugomos nutolusioje vietoje, kad gaisro, užliejimo ar vagystės atveju duomenys nebūtų prarasti.

Debesijos programų duomenys yra visada saugomi keliuose nutolusiuose serveriuose ir garantuoja duomenų saugą net ir įrangai sugedus. Pastaruoju atveju jau girdėta programišių įsilaužimo tikimybė, bet daugelis paslaugų teikėjų užtikrina kelių lygių saugumą, tad grėsmė paprastai minimali.

Kaina

Abiejų šių sprendimų kaina susideda iš kelių dalių. Darbalaukio programos yra diegiamos į konkrečius įrenginius, už kiekvieną yra mokama atskirai. Kaina taip pat priklauso nuo diegiamų programos funkcijų kiekio. Pasirinkus šį sprendimą, labai svarbi ir vartotojo infrastruktūra – ar techninė įranga suderinama ir ar ji pakankamai galinga.

Debesijos paslaugos teikiamos už mėnesinį mokestį ir dažniausiai visa techninė infrastruktūra priklauso paslaugos teikėjui. Taip, gali būti, kad ilgainiui mėnesio mokestis viršys įsigijimo mokestį (darbalaukio programų), bet yra ir kita kainos dedamoji – aptarnavimas.

Darbalaukio programų aptarnavimas yra sudėtingesnis ir brangesnis, nes visi pakeitimai turi būti suderinami su vartotojo technine įranga. Antra, tokia programinė įranga turi savo gyvavimo ciklą (versijas), ir ilgainiui gali tapti nebepalaikoma. Tokiu atveju vartotojui teks vėl viską pirkti iš naujo arba nupirkti visus praleistus atnaujinimus.

Debesijos paslaugos nuolatinę priežiūrą vykdo paslaugos teikėjas, kuris rūpinasi jos aktualumu, saugumu, bei suderinamumu su technine kliento įranga ir visa tai daro nuotoliniu būdu. Nustojus mokėti mėnesinį mokestį, vartotojui ribojama prieiga prie debesijos paslaugų.

Sparta

Sparta yra vienas svarbiausių kriterijų versle – kuo greičiau ir našiau dirbame, tuo geresnių rezultatų pasiekiame. Ir čia būtina sau atsakyti į klausimą: ar visiems darbuotojams būtina ir galima užtikrinti nuolatinį ir gerą interneto ryšį, ar visgi įmanomas laikinas darbas be ryšio prieigos?

Jeigu visi darbuotojai turi garantuotą interneto ryšį nepriklausomai nuo jų buvimo vietos, tuomet debesijos paslaugos privalumas čia akivaizdus. Jeigu visgi dalį darbų įmanoma įvykdyti be nuolatinio interneto ryšio arba šis būtinas tik nedideliam kiekiui darbuotojų, tuomet svarstytini ir lokalaus darbalaukio sprendimai.

Kokios rinkos tendencijos?

2019 metais daugiau nei 50% viso interneto srauto sudarė mobilieji duomenys ir šis skaičius kasmet auga. Internetu, taigi ir naršykle savo mobiliajame telefone naudojasi praktiškai kiekvienas. Likusi mažesnė nei 50% dalis interneto vartotojų savo darbus atlieka tiek kompiuteriu, tiek ir telefonu ar planšete. Taigi multiplatforminių darbo įrankių poreikis auga, o debesies kompiuterija sparčiai populiarėja. Tuo tarpu nuotolinio darbalaukio aplikacijos telefonuose – nepopuliarios, ir neturi nė 1% vartotojų. Ir suprantama – tai paprasčiausiai nepatogu.

Ar tas pats produktas gali veikti keliais prieigos principais?

Taip, kai kurie itin populiarūs produktai, tokie kaip „Microsoft Office“ paketas ar kolaboratyvaus dizaino kūrimo platforma „Figma“ veikia puikiai tiek „debesyje“, tiek ir lokaliai. Skirtingi prieigos principai turi savo jau apžvelgtus privalumus, todėl dažnai populiarių produktų gamintojai juos kombinuoja.

Kuris sprendimas geresnis?

Šis straipsnis buvo pradėtas rašyti mobiliuoju telefonu, tuomet planšete buvo surinkti palyginamieji šaltiniai. Galiausiai straipsnis užbaigtas naudojantis kompiuteriu, o pastabas surašė nuotoliniu būdu prisijungę darbuotojai. Panašu, kad tai ne tampa mūsų darbo ateitimi, o esama realybe.

Nei vieno, nei kito sprendimo negalima įvardinti kaip absoliučiai pranašesnio. Vartotojas turi įvertinti savo poreikius ir prioritetus. Kaip tvirtina B1.lt neįtikėtinas direktorius Filip Borcov, jei net dažnai konservatyvi apskaitininkų, buhalterių ir auditorių auditorija vis dažniau renkasi debesies sprendimus, vadinasi pastarasis pasirinkimas turi nemažai privalumų. Vertinant Google paieškos rezultatus kitose šalyse, susidaro panaši nuomonė.

Detalesnį debesijos ir darbalaukio programų palyginimą taip pat pateikiame lentelėje:

Užsakymo nr.: PT_88596097

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.0000

Kelias į laimingo kliento širdį grįstas greičiu ir paprastumu. Kaip to pasiekti?

Klientų aptarnavimas vaidina svarbų vaidmenį sudarant kliento pirmąjį įspūdį apie...

Verslo ir mokslo bendradarbiavimas: nauja finansų laboratorija skatins rinkoje trūkstamų specialistų profesinį augimą

Vilniaus Gedimino technikos universitete (VILNIUS TECH) duris atvėrė šiuolaikiška „Metso Outotec...

„Naujasis pajūris“ projekto kotedžai ir namai beveik išparduoti – investuotojai ir gyventojai įvertino saulės jėgainių ir kitus privalumus

Renkantis tiek investiciją, tiek gyvenamąją vietą ar antrąjį būstą, vis labiau vertinama ne...

Kalakutų ūkį įkūrę lietuviai turi kuo didžiuotis – pirkėjai vertina ir išskirtinį skonį, ir kokybę

Beveik tris dešimtis metų Kalniškiuose Kretingos rajone plėtojamas kalakutų ūkis gerą vardą...

„Pigu.lt“: „Fiksuojame aktyvų Juodojo penktadienio startą“ (1)

Juodojo penktadienio proga į prekybos centrą internete „ Pigu.lt “ plūsta pirkėjai....

Top naujienos

Laukia precedento neturintis migrantų antplūdis: 3 milijardai žmonių liks be namų, naujakurių sulauksime ir Lietuvoje (10)

Kaip katastrofinio scenarijaus filme, potvyniai, tropinės audros ir uraganai, gaisrai ir sausros...

Konservatorių bausmės užkulisiai: auka gali tapti ne tik Majauskas (2)

Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų (TS–LKD) valiai palaikyti tik su...

Žiniasklaida: Kinija nutildė Putiną su Medvedevu (9)

Agresyvi aukščiausiosios Rusijos vadovybės retorika, kurioje pasauliui buvo grasinama pirmuoju...

Karas Ukrainoje. Politologas: Putino bunkeryje – esminis įvykis Stoltenbergas: turime būti pasirengę naujiems išpuoliams (7)

Rusijos pajėgoms pasitraukus iš Chersono, įvyko esminis įvykis – Rusijos prezidento Vladimiro...

M360 PremiumDovilė Jablonskaitė

„Putės“ skonio traškučiais išgarsėjęs verslininkas sulaukė tarptautinio dėmesio ir provokuoja toliau: kviečia rinkti „penio“ skonio produkto pakuotę (1)

Moters pažeminimas ir paniekinimas, formuojant nuostatą, kad viena lytis pranašesnė už kitą –...

JK lietuvių gyvenamame name rasti du negyvi kūdikiai, skelbiama apie tris sulaikytuosius

Jungtinėje Karalystėje, Pietų Velse policija rado du negyvus kūdikius, sulaikyti du vyrai ir...

Parduodamas jau 30 metų apleistas kaimas: kainuoja ne brangiau nei butas Vilniuje

Jei kada svajojote tapti meru ar nekilnojamojo turto magnatu, jūsų svajonei lemta išsipildyti.

Monake – dar viena paslaptinga Rusijos milijardieriaus mirtis: žuvo mįslingomis aplinkybėmis (1)

Netoliese Monako nukrito Rusijos milijardierius, besiverčiančio kriptovaliutomis, sraigtasparnis....

Ramūnas Bogdanas

Ar tikrai Pakistanas išmoko pamokas? Faktai byloja, kad ne klimato atšilimas kaltas dėl baisių potvynių

Pakistanas yra valstybė, susikūrusi musulmoniškoje britų Indijos dalyje 1947 m. Šiaurėje ji...