Pirmas žingsnis: zonavimas

Atviro plano biurai vis dar populiarūs. Tačiau tiems, kurie galvoja įsirengti naują biurą ar atnaujinti senąjį, interjero dizainerė siūlo pirmiausia pagalvoti apie erdvės suskirstymą zonomis.

„Zonavimas ypač svarbus, jei ta pati patalpa atlieka kelias funkcijas: joje yra ir darbo vietos, ir poilsiui, svečiams ar gaminių demonstravimui skirtos erdvės. Suskirsčius patalpas zonomis, lengviau palaikyti tvarką ir tam tikra veikla užsiimti būtent jai dedikuotoje vietoje. Be to, taip aiškiau, kokių baldų, daiktų laikymo sprendimų ar interjero detalių trūksta kiekvienoje iš zonų, tad, norint atsinaujinti, nebūtina pirkti visko naujai. Įsigyjant tik tai, ko iš tiesų reikia, išlaidos bus kur kas mažesnės“, – sako IKEA verslo interjerų dizainerė Eglė Kropienė.

Ji taip pat priduria, kad esama įvairių būdų zonoms atskirti: nuo užuolaidų iki lentynų. Kai kurias lentynas netgi galima tvirtinti prie lubų, jų aukštį ir plotį pasirenkant pagal poreikius. Tokį sprendimą lengva pritaikyti skirtingose patalpose.

Antras žingsnis: mažiau yra daugiau

Jei biurui ar kitoms verslo patalpoms atnaujinti skirtas biudžetas ribotas, geriau įsigyti mažiau, bet kokybiškų baldų ir interjero detalių. Interjero dizainerė įsitikinusi, kad biuro aplinka yra visos įmonės veidas. Ji kuria tam tikrą nuotaiką, atskleidžia požiūrį ir siunčia žinutę darbuotojams bei biuro svečiams.

„Darbo vietoje ypač svarbu palaikyti švarą ir tvarką. Asketiška aplinka šiuo atveju geriau už perkrautą, tad jei neturite galimybės iš karto atnaujinti ar įrengti biuro taip, kaip norisi, pradėkite nuo mažesnio kiekio baldų, tačiau kokybiškų ir derančių tarpusavyje. Likusias detales galėsite įsigyti vėliau ir taip išskaidyti išlaidas per ilgesnį laikotarpį. Pasirinkus tos pačios serijos baldus ar vieną sistemą, ją bus galima pildyti ir visą komplektą įsigyti dalimis“, – sako interjero dizainerė.

Trečias žingsnis: į ką verta investuoti, o kur galima sutaupyti

Dažniausios klaidos, kurias interjero dizainerė pastebi biuruose, yra netinkamo dydžio rašomieji stalai, nepatogios kėdės ir per mažai vietos daiktams laikyti. Ji ragina daugiau dėmesio skirti svarbiausiems biuro patalpų elementams: stalai ir kėdės turėtų būti ergonomiški, o spintelių ir lentynų dokumentams bei asmeniniams daiktams – pakankamai. Šie baldai sudaro biuro pagrindą ir keičiami kur kas rečiau nei stalo patiesalai, dokumentų dėklai ar kitos smulkmenos.

„Planuojant naujas biuro patalpas ar atnaujinant senąsias, didžiausią dėmesį reikėtų skirti toms erdvės, kuriose žmonės praleidžia daugiausia laiko, t. y. darbo vietoms. Prieš taikydami biure naujausias tendencijas, pirma pagalvokite, ar tie sprendimai bus ergonomiški. Geriausia investuoti į specializuotus biuro baldus. Ilgalaikėje perspektyvoje tai net leis sutaupyti, nes keičiamo aukščio stalus ir kėdes bus lengva pritaikyti prie individualių ar kintančių darbuotojų poreikių. Kokybiški baldai yra ilgaamžiškumo garantas. Kai kuriems IKEA biuro baldams taikoma net 10 metų garantija“, – sako E. Kropienė.

Turėti pakankamai vietos darbuotojų daiktams ir dokumentams taip pat svarbu. Jei jos stigs, įvairūs daiktai ims netvarkingai kauptis ant stalų ir kitų baldų paviršių, kurdami chaosą. Interjero dizainerė siūlo pirma pagalvoti, kokius daiktus norite laikyti biure, ir tik tada žiūrėti, kiek ir kokių spintelių ar lentynų reikės. Verta pagalvoti ir apie naujų baldų vietą – kad juose laikomus daiktus būtų patogu pasiekti.

Ketvirtas žingsnis: greiti pokyčiai

Jei baldai biure patogūs ir ergonomiški, atsinaujinti bus paprasta. Paliekant pagrindinius baldus ir keičiant tik detales, tai galima padaryti greitai ir per daug neišlaidaujant. Pavyzdžiui, pakanka pakeisti apšvietimą ar rašomojo stalo priedus.

„Tinkamas apšvietimas ne tik padeda kruopščiai atlikti darbą, bet ir prideda jaukumo. Skirtingose biuro zonose verta įrengti atskirą apšvietimą: sieninius šviestuvus derinkite su staliniais ir grindiniais. Be pagrindinės funkcijos apšviesti patalpą, kartu jie gali tapti išskirtine interjero detale“, – sako IKEA verslo interjerų dizainerė.

Dažnai biurams trūksta jaukumo dėl netvarkos. Tačiau vos keletas smulkių daiktų laikymo sprendimų gali iš esmės pakeisti biuro vaizdą. Sumanius atnaujinti verslo patalpas, rinktis tikrai yra iš ko: modulinių, medinių ar metalinių lentynų, uždarų ar atvirų spintelių, įvairių dėžių ar dėžučių. Galima rasti sprendimą, kainuojantį vos kelias dešimtis eurų. Rašymo priemonių ar dokumentų dėklai ir kiti staliniai daiktų laikymo priedai kainuoja dar mažiau, bet irgi daro stebuklus.

Penktas žingsnis: tendencijos

Pasirūpinus ergonomika ir tvarka, galima pradėti galvoti apie biuro charakterį ir naujausių interjero tendencijų pritaikymą.

„Sugrįžę į darbo vietas iš savo namų biurų, žmonės ir čia tikisi jaukumo. Jį galima sukurti, derinant specializuotus biuro baldus su detalėmis, kurias įprastai turime namuose. Poilsio erdvėse pastatykite minkštųjų baldų, patieskite kilimą, įneškite kad ir dirbtinių augalų. Dabar daugelis galvoja apie tvaresnius ir žalesnius sprendimus, todėl biuro interjeras neturėtų būti išimtis. Galite rinktis baldus iš natūralių ar perdirbtų medžiagų“, – siūlo specialistė.

Nemokamas interjeras verslui

IKEA interjero dizainerė primena, kad norintys atnaujinti seną biurą ar įsirengti naują ir nežinantys, nuo ko pradėti, pagalbos gali kreiptis į IKEA verslui komandą. Jie įvertins patalpas profesionaliu žvilgsniu ir pasiūlys tinkamiausią sprendimą. Nusprendus įgyvendinti pasiūlytą projektą ir įsigijus ne mažiau kaip 70 proc. IKEA baldų bei aksesuarų, interjero dizaino paslauga nekainuos. Daugiau informacijos rasite čia.

Verslo klientams IKEA siūlo estetiško ir funkcionalaus dizaino sprendimus. Prireikus interjero specialistai patars, kaip išsirinkti baldus, paruoš interjero projektą ir padės jį įgyvendinti pasirinktoje erdvėje: biure, parduotuvėlėje, kavinėje, viešbutyje, nuomojamame bute ar kitose verslo patalpose.