Nuo sprendimo priėmimo stabdo subjektyvios priežastys

Kaip pasakoja nepriklausomo elektros energijos tiekėjo „Perlas Energija“ direktorius Vilius Juraitis, nors šiuo metu besikreipiančiųjų dėl elektros energijos tiekėjo pasirinkimo daugėja, dalis gyventojų priimti sprendimo dar neskuba. To priežastis, pasak pašnekovo, nuspėti nėra sudėtinga.

„Nepriklausomo elektros energijos tiekėjo pasirinkimas visiems yra naujas dalykas. Sunku suprasti, kaip tai padaryti tinkamai, pagal ką rinktis, į ką kreipti dėmesį, mat informacijos yra tikrai labai daug, pasiūlymų – gausu, tačiau visi jie labai panašūs“, – sako V. Juraitis.

Jo teigimu, esama situacija „Perlas Energij“ skatina pateikti informaciją kuo paprasčiau, suformuoti kuo lengviau suprantamas tiekimo sąlygas bei sutartis. „Manome, kad šioje situacijoje svarbiausia būti sąžiningais prieš savo klientus“, – sako pašnekovas.

Specialisto pasiteiravus, kas visgi labiausiai stabdo žmones nuo sprendimo priėmimo, V. Juraitis vardija įvairias baimes, kurios, anot jo, šiuo metu yra visiškai suprantamos.

„Baiminamasi pasirinkti neteisingai, bijoma, kad kainos labai išaugs, kad nebus sudaromos tokios pačios sąlygos atsiskaityti už paslaugas, kaip iki šiol, tad teks mokytis naujų dalykų. Taip pat nerimaujama, kad tiekėjai sutartyse įtrauks dalykų tarp eilučių, už kuriuos vėliau teks susimokėti. Ir visos šios baimės yra natūralios – mums niekada iki šiol neteko savarankiškai rinktis elektros energijos tiekėjo“, – sako pašnekovas.

Planas – pagal poreikius

Norint priimti teisingą sprendimą, V. Juraitis pataria atkreipti dėmesį į kelis svarbiausius momentus, vienas jų – atsakingas elektros energijos plano pasirinkimas.

„Suskaičiuokite, kiek vidutiniškai per mėnesį sunaudojate elektros, palyginkite tiekėjų siūlomas kainas ir išsirinkite tinkamiausią. „Perlas Energija“ kainos yra vienos geriausių rinkoje, nes keliame sau tikslą būti sąžiningais savo klientams ir teikti jiems geriausios kainos paslaugą“, – teigia pašnekovas.

„Perlas Energija“ siūlo tris fiksuotos kainos planus, kuriuos galima rinktis vienos arba dviejų laiko zonų. Vienos laiko zonos fiksuotos kainos planai ir galimos mėnesinės sąskaitos atrodo taip:

● Planas „Standartinis“ skirtas tiems, kurie vidutiniškai sunaudoja iki 190 kWh per mėnesį (moka iki 32 Eur/mėn)
● Planas „Namai“ skirtas tiems, kurie vidutiniškai sunaudoja 190-600 kWh per mėnesį (moka 33-97 Eur/mėn.)
● Planas „Namai Plius“ skirtas tiems, kurie vidutiniškai sunaudoja daugiau nei 600 kWh per mėnesį (moka daugiau nei 97 Eur/mėn.).

„Taip pat galima rinktis ir iš biržos planų, kuriuose kaina realiu laiku atspindės elektros biržoje egzistuojančias elektros energijos kainas. Tačiau svarbu suprasti, kad pasirinkus tokį planą kaina keisis kiekvieną mėnesį: jei ji kris biržoje, mažiau mokės ir klientas, jei kils – mokėti teks daugiau“, – paaiškina V. Juraitis.

Siūlo atidžiai peržiūrėti sutartį

Ruošiantis sudaryti sutartį su nepriklausomu elektros energijos tiekėju, svarbu pasidomėti sutarčių terminais ir nutraukimo sąlygomis, mat dalis elektros energijos tiekėjų šiandien primygtinai siūlo fiksuoti esamą kainą vieneriems ar net trejiems metams. Vis dėlto stebint dabartines rekordines elektros energijos kainas, svarbu rimtai apsvarstyti, ar verta fiksuoti kainą ilgesniam nei pusmečio laikotarpiui, nes jei kainos pradės kristi, pasirinkusieji dvejų ar trejų metų sutartis, už elektrą permokės.

Verta žinoti ir tai, kad Lietuvos įstatymai draudžia taikyti mokesčius už paslaugos sutarties nutraukimą, todėl vartotojai, nusprendę pakeisti nepriklausomą elektros tiekėją, gali lengvai tai padaryti. Tačiau V. Juraitis pastebi, kad kai kurie tiekėjai, netaikydami oficialių mokesčių už sutarties nutraukimą, imasi kito būdo pririšti klientus: siūlydami kelerių metų sutartis, klientams jie suteikia nuolaidų, kurias sutarties nutraukimo atveju paprašys sugrąžinti.

„Perlas Energija“ vartotojams netaikome jokių mokesčių sutarties nutraukimui, nesiūlome nuolaidų, kurias vėliau reikės grąžinti, atvirai ir skaidriai rodome esamas elektros energijos kainas“, – teigia įmonės vadovas.

Ar bus patogu apmokėti sąskaitą?

Paskutinis, tačiau ne mažiau svarbus žingsnis – įsitikinti, kad tiekėjas siūlo patogius sąskaitos apmokėjimo būdus. „Perlas Energija“ turi daugiau nei 2000 „Perlas“ terminalų tinklą visoje Lietuvoje, kuriuose galima ne tik pasirašyti sutartį, bet ir mokėti už suteiktas paslaugas. Be to, tai galima daryti „Lietuvos pašto“ ir „PayPost“ skyriuose bei „Lietuvos spauda“ prekybos vietose, o taip pat ir internetu.

„Tiems, kuriems patogiausia atsiskaityti internetu, sukūrėme patogią internetinę savitarnos svetainę. Taip pat atsiskaityti galima ir per „Viena sąskaita“ platformą ar „PerlasGo“ programėlę. Mums svarbu, kad visi klientai turėtų galimybę pasirinkti ir atsiskaityti jiems įprastu būdu“, – akcentuoja pašnekovas.

Užsakymo nr.: PT_88353445