Vertės – su kaupu

Kiekvieną mėnesį vainikuojantis 1,5 tūkst. eurų kelio darbininko ar iki 3,5 tūkst. eurų siekiantis projektų statybos vadovo atlyginimas į rankas. Tokia finansine perspektyva Z kartą šiandien bando vilioti susisiekimo sektorius. Tačiau ar jai to iš tiesų pakanka?

Toks klausimas jau ilgai neduoda ramybės kelių tiesimo įmonėms. Nors jos garantuoja ne tik solidų uždarbį, bet ir visas privilegijas, apie kurias jaunimas dabar svajoja darbo rinkoje, šią profesiją besirenkančių moksleivių skaičius vis dar mažas.

Todėl pažangius sprendimus susisiekimo infrastruktūrai užtikrinančios įmonės GATAS direktorė Ingrida Aleksonė sako, kad verslui būtina susitelkti į platesnį kelių inžinerijos specialybės kontekstą. O ši profesija, anot jos, šiandien tikrai atliepia jaunosios kartos poreikius dirbti pažangiai, įdomiai ir prasmingai.

Ingrida Aleksonė, GATAS

„Kiekvieną žmogų darbas susisiekimo sektoriuje pirmiausia gali patraukti naujausiomis ir pažangiausiomis technologijomis. Mūsų veiklą lydi jau sukurtos ir išplėtotos inovatyviausios statybos valdymo sistemos, kurios kasdienę veiklą perkelia į visiškai kitą techninį ir technologinį lygmenį. Kitas svarbus aspektas – karjeros stabilumas. Kelių valstybei visada reikės, ji nuolatos skirs didelį dėmesį šiai infrastruktūrai gerinti, tad tokie specialistai bus paklausūs ir labai reikalingi darbo rinkoje. O darbdaviai sudarys visas galimybes kelti profesines kompetencijas ir būti aukščiausios kvalifikacijos ekspertais savo sferoje. Tačiau, svarbiausia, šis darbas kuria didžiulę vertę. Keliai yra valstybės pagrindas, užtikrinantis judėjimą, žmonių ir gyvosios gamtos saugumą, krašto gynybą, kasdienius poreikius“, – kalba I. Aleksonė.

Jos teigimu, įmonei ir visam sektoriui yra bei artimiausiais metais bus aktualiausi inžinieriai ir techninis personalas. Visgi tai anaiptol nėra vien „vyriškos specialybės“.

„Džiaugiamės augančiu merginų dėmesiu. Pvz., turime dvi šaunias koleges, baigusias miestų inžineriją bei kelių ir geležinkelių inžineriją. Tiek jos, tiek daugybė kitų mūsų sektoriuje dirbančių moterų įrodo, kad tai yra įdomi ir prasminga profesija bei karjera kiekvienam“, – sako I. Aleksonė.

„Kauno tiltai“

Būtina ne tik kvalifikacija

Jei Z kartai rūpi kasdienė galimybė kurti vertę, I. Aleksonė siūlo išties pagalvoti apie kelių inžinerijos profesiją. Tokiai nuomonei pritaria ir bendrovės „Kauno tiltai“ Personalo departamento direktorė Jūratė Mališkienė.

Jos teigimu, kelių profesionalai šiandien gali didžiuotis pastatytais susisiekimo infrastruktūros objektais. Pasak J. Mališkienės, juk ne kasdien Lietuvoje tiesiama „Via Baltica“, statoma „Rail Baltica“. Todėl šioje srityje dirbančius žmones dažnai vienija pasididžiavimas kasdien daryti išties prasmingą darbą.

„Labiausiai matomi ir vertinami esame už didžius, visuomenei reikšmingus pasiekimus. Pastatyti tiltai, nutiesti keliai, įgyvendinti strateginiai energetikos projektai teikia nemenką pasitenkinimą. Tačiau viso to nebūtų be žmonių. Dėl to būtent profesionalių, lojalių darbuotojų komanda yra didžiausias mūsų turtas. Jie – itin vertinami, nes yra orientuoti į rezultatą, visuomet randa išeičių iš sudėtingiausių, nestandartinių situacijų. Todėl kelių statybos įmonės į savo komandas tikrai daug investuoja. Verslas ne tik moka vienus didžiausių atlyginimų rinkoje, atsilygina priedais, papildomomis naudomis, bet ir būsimus darbuotojus ugdo dar besimokančius universitetuose, jiems skiria stipendijas, siūlo lanksčias darbo vietas“, – pabrėžia J. Mališkienė.

„Kauno tiltai“

Toks darbdavių požiūris, priduria ji, vyrauja ne tik dėl specialistų kvalifikacijos, kuriai reikia daug specifinių žinių. Bendrovės „Kauno tiltai“ atstovės teigimu, šią profesiją besirenkančių ypač mažai, todėl verslas kovoja dėl kiekvieno potencialaus kandidato.

„Tačiau, norint sėkmingai darbuotis kelių statybos sektoriuje, nepakanka tik turėti diplomo, liudijančio apie baigtas studijas. Žinoma, išsilavinimo svarbos jokiu būdu nenuvertiname – stiprių teorinių žinių turintys žmonės greičiau susigaudys praktinių sprendimų reikalaujančioje aplinkoje. Vis dėlto itin svarbios ir asmeninės darbuotojų savybės. Nors profesijos pozicijos – skirtingos, specialistams visada prireiks organizuotumo, gebėjimo planuoti, spręsti konfliktus. Todėl darbai – nevienodi, tačiau visi jie yra vienos didelės dėlionės – kelio, tilto, geležinkelio, atramos – dalys. Tokių objektų statybai reikia ne tik aukštos kvalifikacijos, bet ir daug minkštųjų kompetencijų“, – akcentuoja J. Mališkienė.

Į ateitį žiūri viltingai

Paklausta, ar teisingos kalbos, kad kelių profesionalų laukia labai gera ateitis, „Kauno tiltų“ Personalo departamento direktorė tuo net neabejoja. Pasak jos, šių specialistų poreikis išaugęs milžiniškai, ir tai puikiai iliustruoja paklausos ir pasiūlos santykis.

„Verslas graibstyte graibsto kelių inžinerijos absolventus. Kartu juos auginasi, ugdo ir stengiasi išlaikyti pats. Juk žmonės keliavo ir keliaus, todėl tikrai nebus taip, kad kelių inžinieriai pristigs darbo. O kai jis taps populiarus tarp Z kartos atstovų, galėsime būti ramūs, jog valstybė turi ateitį. Kelių inžinerija šiandien žengia inovacijų, vertybių, tvarumo keliu. Ji prisitaiko prie aktualiausių poreikių, ir jauniems žmonėms tai rūpi. Todėl kelių profesionalas dabar nebėra tik stereotipinis darbuotojas, dirbantis sunkų darbą. Ši profesija – labai moderni, taigi tikimės, kad ji taps ir populiari“, – teigia bendrovės „Kauno tiltai“ atstovė.

„Kauno tiltai“

To paskata, pasak I. Aleksonės, galėtų ir tapti Z kartos karjeros prioritetai, kurie šiandien nukreipti į darbo prasmę, vertės kūrimą, aplinkosaugą, socialinę atsakomybę.

„Visus šiuos poreikius tokia profesija ir gali puikiai įprasminti. Jei to nebūtų, kelių profesionalų bendruomenei stigtų to artimo ryšio, kuris ją vienija. Tačiau dabar dažnai net iš studentų girdime, kad bendruomeniškumas, palaikymas, tarpusavio supratimas yra mūsų darbo kasdienybė. O turėdami tokias vertybes ir socialinę atsakomybę tikrai galime rikiuotis tarp šiuo metu pačių paklausiausių profesijų. Tikiu, kad būsimieji mūsų kolegos netruks tuo įsitikinti“, – šypsosi įmonės GATAS vadovė.