„Nors tik rudens vidurys, jau dabar iš verslo klientų sulaukiame nemažai užklausų dėl kalėdinių dovanėlių. Žmonės domisi, kaip ir kuo galėtų nustebinti savo kolegas ar verslo partnerius.

Regis, dar taip neseniai gėrimo butelis buvo vienas dažniausių pasirinkimų, tačiau keičiantis gyvenimo būdui, žmonių požiūriui į alkoholį, dovanoti alkoholinius gėrimus tapo ne itin atsakinga. Tačiau pačią dovanos idėją galima patobulinti – prabangiai atrodantis nealkoholinis putojantis arbatos gėrimas yra idealus pasirinkimas ieškantiems naujų skonių ir išskirtinumo“, – sako M. Žemavičius.

Unikalus gėrimas

Someljė M. Žemavičius pasakoja, kad žmonės, pamatę „Acala“ produkciją, dažnai klausia – iš kur ji importuojama. Tačiau tiesa ta, kad visas gamybos procesas nuo A iki Ž vyksta Lietuvoje, Kaune įsikūrusioje gamykloje.

„Turime brandžių arbatų biblioteką, kurioje iki pusės metų bręsta daugiau kaip 100 skirtingų arbatų rūšių. Šio gėrimo gamybos procesas yra labai panašus į šampano, konjako ir viskio gamybą, kai yra maišomi skirtingi skoniai. Mes lygiai taip pat maišome ir deriname jau subrendusias arbatas su šviežiai pagamintomis arbatomis, prieskoniais, gėlėmis bei uogomis ir tokiu būdu kuriame skonių kompleksiškumą ir balansą“, – aiškina pašnekovas.

Ne tik Lietuvos, tačiau ir viso pasaulio nealkoholinių gėrimų sektoriuje šis gamybos metodas, kaip teigia M. Žemavičius, yra visiškai unikalus.

„Gali kilti klausimus, tai kuo ši arbata skiriasi nuo nealkoholinio šampano, vyno ar kito panašaus gėrimo? Įprastai gaminant nealkoholinį vyną ar šampaną, yra naudojama dealkoholizavimo technologija – procesas, kurio metu iš alkoholinio gėrimo yra pašalinamas alkoholis. Tačiau dėl gana grubaus alkoholio ištraukimo gėrimas netenka ir daugybės kitų savo savybių: skonio, tekstūros ir pan. Tada gamintojai praradimus stengiasi kompensuoti įvairiais priedais: skonio stiprikliais, saldikliais, rūgštimi ir pan.

Nors „Acala“ gėrimų pavadinimai sufleruoja skonius, pavyzdžiui, baltojo ar raudono vyno stiliaus gėrimas, tai nereiškia, kad jiems pagaminti buvo naudojamas vynas. Kadangi gamyboje nenaudojame alkoholio, nevyksta ir dealkoholizavimas, todėl gėrimas išeina labai kompleksiškas, subalansuotas su puokšte subtiliausių skonių ir gaivia rūgštele“, – pasakoja patyręs someljė.

Tad kas gi lemia putojančių ir gaiviųjų gėrimų skonius? M. Žemavičiaus teigimu, tai jo ir komandos per ilgą laiką atrinktos ir sukurtos ypatingos receptūros. Joms naudojamos arbatos, žolelės, prieskoniai, uogos, vaisiai ir kiti tik natūralūs bei ekologiški ingredientai, taip pat ir šaltinio vanduo iš Druskininkų – visa tai suteikia gėrimams minerališkumo, kurį jaučiame kokybiškuose vynuose.

„20 metų praleidau Londone, kuriame dirbau geriausiuose restoranuose, su prabangiausias vynais. Per šį laikotarpį sukaupiau kvapo, skonio, spalvos, tekstūros patirtis, kurias, grįžęs į Lietuvą, pritaikiau nealkoholinių gėrimų meistrystei.

Visi šiuose gėrimuose naudojami ingredientai yra ekologiški, natūralūs ir tik aukščiausios kokybės, o tai leidžia sukurti tyrus, švarius ir rafinuotus skonius“, – pasakoja pašnekovas.

Prabanga įvairioms progoms

Įsigyti „Acala“ putojančių arbatos gėrimų galima tik oficialiame įmonės internetiniame puslapyje, specializuotose parduotuvėse, geriausiuose Lietuvos ir užsienio restoranuose (įskaitant ir trijų „Michelin“ žvaigždžių) bei viešbučiuose. Tokią strategiją M. Žemavičius aiškina siekiu prekiauti produktu, kuris išsiskiria savo rafinuotumu.

„Nuo pat verslo pradžios laikomės strategijos nepardavinėti šio gėrimo įprastuose prekybos centruose. Tokiu būdu „Acala“ gėrimai tampa išskirtinės progos ar iškilmingos akimirkos ambasadoriais. Juk visada maloniau gauti ar dovanoti dovaną, kurios nerastum nukainotos, kitą dieną užsukęs į artimiausią parduotuvę“, – sako pašnekovas.

Baltojo vyno, raudonojo vyno, rožinio vyno, „Spritz“, „Mimosa“ bei „Winter Spiced“ (jo galima įsigyti tik šaltuoju sezonu) – 6 „Acala“ gėrimų skoniai, kuriems sukurti, kaip teigia M. Žemavičius, prireikė ne vienerių metų.

„Šimtai išragautų skirtingų arbatų, dar daugiau – tauriųjų gėrimų, derinti skoniai, tekstūros, tobulintas gamybos procesas – ir šiandien galime pasigirti sukūrę gėrimus, kurie yra ne tik išskirtinio stiliaus, bet ir skanūs bei verti tosto“ , – sako verslininkas.

Galvojantiems apie nealkoholinį putojantį arbatos gėrimą, kaip apie puikią dovaną savo kolegoms ar svečiams, „Acala“ siūlo ne tik platų įvairių skonių asortimentą, bet ir specialiai prie šių gėrimų priderintus užkandžius.

„Mūsų rinkinius sudaro gėrimai ir natūralūs, specialiai someljė parinkti užkandžiai, kuriuos ragaujant prie gėrimų yra sukuriama aukštos kokybės gastronominė patirtis. Pavyzdžiui, raudonojo vyno stiliaus nealkoholinis gėrimas priderintas prie aštuonkojo užtepėlės ar drauge su „Laroché“ meistrais sukurtų rankų darbo saldainių“, – pasakoja „Acala“ sumanytojas.

Šventiniai vakarėliai ir gėrimų degustacijos vyninėse vyksta daugelyje pasaulio šalių, tačiau Lietuvoje vietų, kuriose būtų galima pas gamintoją išbandyti aukštos kokybės nealkoholinių gėrimų drauge su maistu, kaip teigia M. Žemavičius, ne tiek ir daug. Dėl šios priežasties „Acala“ verslo klientams bei kitiems susidomėjusiems organizuoja tiek gyvas, tiek ir virtualias gėrimų degustacijas.

„Savo klientams suteikiame galimybę ne tik paragauti mūsų gėrimų, bet ir pamatyti, kaip jie yra gaminami. Priklausomai nuo pasirinktos degustacijos, pas mus apsilankę žmonės gauna turą po gamyklą, išbando skirtingus putojančios arbatos skonius, ragauja mūsų kurtus užkandžius arba mėgaujasi šefo Tado Jungaičio kurtais specialiai prie „Acala“ gėrimų tinkančiais patiekalais. Gastronominė kelionė čia garantuota“, – sako patyręs someljė.

Besikeičiantis požiūris

M. Žemavičiaus teigimu, „Acala“ pirmiausia yra puiki alternatyva tiems žmonės, kurie dėl įvairių priežasčių tam tikru gyvenimo etapu nusprendė atsisakyti alkoholinių gėrimų.

„Religija, nėštumas, automobilio vairavimas, vaistų vartojimas, įsitikinimai ir pan. Alkoholiui pasakyti „ne“ gali būti daugybė priežasčių. Tačiau tokie asmenys pobūvių, švenčių ar susitikimų metu, manau, privalo turėti pasirinkimą“, – įsitikinęs unikalaus gėrimo kūrėjas.

„Acala“ gėrimus, kaip dovanas savo klientams, neretai renkasi prabangių automobilių centrai.

„Naujo automobilio savininkui salonai dažnai dovanoja simbolines dovanėles, anksčiau įteikdavo ir alkoholio butelį. Tačiau automobilio rakteliai ir alkoholis – vienas kitam prieštaraujantys dalykai. Šiuo atveju „Acala“ tampa puikia alternatyva“, – sako M. Žemavičius.

Panaši situacija ir valstybiniame sektoriuje, bankuose, kurių verslo susitikimai, įstaigų vakarėliai ar svečių priėmimai yra organizuojami be alkoholio.

„Šiandien iš klientų neretai tenka išgirsti, kad jų įmonėje taikoma „non alcohol“ politika – griežta vidinė taisyklė nedovanoti ir nevartoti alkoholio darbo vietoje. Tačiau, pavyzdžiui, atvykus ypatingiems svečiams, vanduo ar arbatos puodelis pagal etiketą netinka prie užkandžių ar pietų stalo. Tad turėti nealkoholinį gėrimą, kuris ne tik gražiai atrodo taurėje, bet ir gastronomiškai tinka prie maisto, – įmonėms ar vyriausybinėms institucijoms yra gana vertinga“, – teigia pašnekovas.

Tačiau ne tik griežtos taisyklės darbe ar žmonių pasirinkimas nevartoti alkoholio, bet ir socialinė atsakomybė bei tvarumas yra tai, dėl ko įmonės renkasi „Acala“ produktus.

„Šiais laikais renkantis dovanas ir prekes, įmonėms labai svarbus yra ir tvarumo klausimas. Dalis mūsų pakuočių yra gaminamos iš antrinių žaliavus bei visos perdirbamos: stikliniai buteliai, kamšteliai, kartoninės dėžutės, iš perdirbto popieriaus ir kukurūzų klijų pagaminta lipni juosta.

Kartu stengiamės būti ir socialiai atsakingi – atsidėkodami miškams už jų gėrybes, 1 proc. nuo visų pardavimų per tarptautinę organizaciją „1% for the Planet” skiriame Lietuvos sengirių išsaugojimui, o butelius ir talpas, kuriose bręsta arbatos, perkame iš Ukrainos. Be to, po renginių tūkstančius savo gėrimo butelių priduodame į taromatus, o tuos pinigus aukojame „Sidabrinei linijai“, kuri rūpinasi vienišais senjorais“, – teigia „Acala“ įkūrėjas.