Alaus kultūros meka „Švyturys BHouse“ vadinamas ne šiaip sau – nuo pat senosios daryklos restauracijos ir „naujo gyvenimo“ pradžios 2018 m., šio gastrobaro stogas slepia ir tikrą alaus daryklą, aludarystės Klaipėdos krašte muziejų, koncertų ir parodų erdves. Taigi vieta tiesiog alsuoja kultūra – tiek meninėmis išraiškomis, tiek pačia aludaryste, kurią daryklos aludariai eksperimentuodami taip pat vadina savotišku menu. Anot Martynos Feser, savo meninę gyslelę lankytojams pajusti leidžia ir čia nuolat ugdoma filosofija būti drąsiu, inovatyviu, išsiskirti iš kitų ir visa tai skleisti per objektus bei skonius.

MOBH

„Naujų potyrių koncepcija visų pirma gimsta žmogaus mintyse ir tik vėliau, jei pasiseka, materializuojasi. Šiam gastrobarui pasisekė – jis iš minties virto kūnu. Visi mes, kurie išvystėme idėją, kūrėme ir toliau tikslingai kuriame šią vietą, vertiname meno kalbą, nuoširdžiai domimės kultūra, mylime gastronomiją. Tokiose minties plotmėse meninė pusė natūraliai ir vėl materializuojasi į kažką vis naujo. Aš įsivaizduoju, kad taip, tiesiog po simboliniu Klaipėdos švyturiu, mes prisidedame prie visos šalies barų ir alaus kultūros tolimesnio formavimosi“, – svarsto gastrobaro šeimininkė.

Vasarą nieko netrūko

Tarptautinėmis aludarių ir IPA bei kitomis vasaros dienomis „Švyturys BHouse“ svečius džiugino įvairių lietuvių bei užsienio atlikėjų koncertais, lepino gausybe degustacijų ir išskirtinių vakarienių su žinomais kulinarijos genijais, vedžiojo po ekskursijas ir visus daryklos kampelius bei rūsius.

Martyna

Kultūrą mylinti ir jos vystymąsi palaikanti darykla jau daugybę metų remia įvairias meno parodas, artistiškus renginius ir judėjimus, palaiko šalies menininkus ir stengiasi jų šedevrus parodyti kuo daugiau žmonių. Dėl to nenuostabu, kad šis gastrobaras išvystė ypač šiltus santykius ir su MO muziejumi, kurio erdves tarsi pratęsia, kai vasaromis čia priima įspūdingiausias ekspozicijas.

„Mums šią vasarą nieko netrūko – gausiai gavome lankytojų dėmesio, atradimų ir drąsos. Bet kiek tik pamenu, visos vasaros gastrobare buvo kupinos triukšmo, linksmybių ir kas kartą džiugino naujais įspūdžiais. Būriai žmonių, net kai nieko nevyksta, rodo, jog lankytojams neatsibostame, dovanojame skirtingas nuotaikas, dar neragautus alaus ir maisto derinius bei jausmą, kad jie čia nuolat laukiami. Bet ypač tomis eilinėmis dienomis, tiesiog leidžiant laiką prie terasoje ant stogo pasodintų pievų gėlių, man patinka susimojuoti su tais nuolatiniais lankytojais“, – džiaugiasi M. Feser.

MOBH

Šaltis atneš naujovių

M. Feser holistiniu požiūriu, gastrobaras ir čia pat už stiklinės sienos įrengta „Švyturys Brewery“ alaus darykla tarpusavyje sąveikauja ir vienas kitą papildo, mat plika akimi galima stebėti, kaip vienoje pusėje gimsta tai, kas vėliau kitoje yra priimama ir atsiduria taurėje.

„Viskas čia veikia betarpiškai, bet esu tikra, kad išbaigta niekada nebus ir nuolat ko nors dar trūks. Juk kitaip nebūtų įdomu eiti į darbą ir jaustųsi tuštuma. O dabar – galvoje idėjų šurmulys. Manau, vienintelis sėkmės principas yra judėjimas į priekį, o gastrobaras kartu su alaus darykla tai išpildo kiekvieną sezoną. Stagnacijos vengimas ir nuolatinis tobulėjimas, naujų sprendimų paieška bei pritaikymas lemia nesibaigiantį augimo procesą“, – sako verslininkė.

Martyna

„Švyturys Bhouse“ šeimininkė pabrėžia, niekada nenustoja ieškoti, o tai džiugina, nes atranda nepaliestų taškų, dar nesumąstytų skonių bei šviežių idėjų, kas leidžia kas kartą svečiams pasiūlyti kažką naujo.

„Šaltuoju sezonu toliau stebinsime koncertais, vakarienėmis bei alaus eksperimentų vaisiais, ruošiame ir naujus patiekalus, ir neragautus gėrimus. Tikiu, kad visos naujovės ne tik sušildys vėsiais vakarais, bet ir atvers duris į vėl naujus potyrius“, – žada M. Feser.

MOBH

Traukia ne tik šalies gyventojus

Gastrobaro šeimininkei antrina ir Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorė Romena Savickienė, sakydama, jog jau seniai nujautė gastrobaro sėkmę, o dabar akivaizdu, kad ji išsipildė su kaupu. Pasak jos, tam nesutrukdė net koronaviruso pandemijos kirčiai, net atvirkščiai – Klaipėdoje į lankytinas vietas plūdo lietuviai iš kitų miestų, naujų patirčių ieškojo ir užsienio keliautojai.

„Alaus darykla ir gastrobaras viename yra vienas populiariausių turizmo objektų Klaipėdoje – juk lietuviškas alus nuolat paminimas tarp geriausių Europoje. Visais sezonais sulaukiame klausimų, kokie renginiai ten vyksta, kokie atlikėjai atkeliauja, domimasi ir rengiamomis ekskursijomis, aludarystės muziejaus veikla. Vienoje vietoje žmonės čia atranda daugybę traukos taškų: gali pažinti šalies kultūrą, gastronomiją, istoriją, alaus subtilybes, lavinti muzikos skonį, prisidėti prie meno puoselėjimo. Visa tai išties sukuria pridėtinę vertę Klaipėdai“, – pažymi R. Savickienė.