Įkvėptas Japonijos
Visiems norint tapti išskirtiniais, galų gale visi tampa vienodi – taip galima apibūdinti daugelio naujų automobilių dizainą. Tuo tarpu „Ariya“ dizaineriai sugebėjo pagaminti tokį automobilį, kuris kiekvieną kartą atkreipia praeivių dėmesį. Gamintojai, kurdami šį modelį, sėmėsi įkvėpimo japonų kultūroje – salone galima rasti net keliose vietose panaudotus šio krašto ornamentus, o tiek viduje, tiek išorėje dominuoja funkcionalus minimalizmas.

Dėka elektromobiliams būdingo techninių mazgų išdėstymo, „Ariya“ yra beveik 10 cm trumpesnė už „X-Trail“, o ratų bazė net 7 cm ilgesnė – dėka šių matmenų elektromobilio salonas yra neįtikėtinai erdvus, o taip pat palikta ir daug vietos bagažui.

„Kartais, žiūrint į vieną ar kitą modelį, sunku nusakyti kokiam kėbulo tipui tas modelis priklauso. „Ariya“ atveju panašiai – pagal apibrėžimą tai krosoveris, tačiau kėbulo forma primena padidintą hečbeko ir universalo mišinį. Tai, žiūrint iš toliau, sudaro mažesnio automobilio, nei iš tiesų yra, įspūdį. Pasisukiojus siauresnėmis gatvėmis greitai supranti, kad tai nemažas automobilis, bet dėl elektromobiliams būdingo didelio pasukamumo, tai nesudaro jokių problemų“, – patirtį, važinėjant japonišku elektromobiliu, komentavo automobilių apžvalgininkas Justas Lengvinas.

Žinovas juokavo, kad šio modelio išvaizda buvo vienintelis dalykas, dėl kurio sunkiai rasdavo bendrą sutarimą su bet kuo, su kuo pradėdavo šią temą: „Temai pakrypus link automobilių dizaino, mano pažiūros dažnai tampa gerokai konservatoriškesnės nei, galbūt, pridera apžvalgininkui. „Ariya“ dizainas man keistas, įsimintinas, bet liežuvis vis dar neapsiverčia sakyti, kad gražus. Tiesa, nenuostabu, kad važinėjant šiuo modeliu susitikus su bičiuliais pakrypdavo tema apie dizainą ir vos pasakydavau, kad nesu didžiausias jo gerbėjas, labai dažnai susilaukdavau skirtingos nuomonės. Daugumai tai gražus ir dailus automobilis, tad laikausi savo – dėl dizaino ginčytis nereikia.“

Kai kurie sprendimai salone dar labiau sustiprina erdvės ir praktiškumo pojūtį – štai centrinė konsolė vieno mygtuko paspaudimu gali pasislinkti į priekį ar atgal, taip atverdama papildomos erdvės keleiviams, o didelis panoraminis stoglangis saloną paverčia beribiu. Daugelis valdiklių perkelti į lietimui jautrų ekraną, tačiau pagrindiniai – garso bei temperatūros – sumontuoti po centriniu ekranu ir visada pasiekiami ranka.
Efektyvi elektros pavara
„Ariya“ galima rinktis su 63 arba 87 kWh talpos baterija, automobilis gali būti varomas priekiniais arba visais keturiais ratais, o variklio galia siekia nuo 160 iki 290 kW. Galingiausias modelis 100 km/val gali pasiekti per vos 5,1 sekundės. Beje, nors net ir pats silpniausias modelis pasižymi itin dinamišku važiavimu, o pats automobilis yra didelis ir talpus, net mažiausiai nuvažiuojanti versija gali įveikti beveik 400 kilometrų viena įkrova. „Ariya“ gali būti įkrauta 130 kW galia, tad papildyti bateriją neprireiks nė valandos.

„Anksčiau, vairuojant elektromobilį, į elektros likutį reikėdavo žiūrėti bene kiekvieną kartą sėdus prie vairo, o norint pasiekti savo tikslą – galvoti apie kiekvieną veiksmą: klimato kontrolės veikimą, akceleratoriaus pedalo intensyvumą ar net langų atidarymą. Dabartiniai elektra varomi automobiliai taip pažengė į priekį, kad važiuodamas jais iš principo nekeičiu savo vairavimo įpročių lyginant su vidaus degimo varikliu varomu automobiliu.

Su „Ariya“ praleidau aktyvų savaitgalį – važinėjau po Vilnių, vykau iki Birštono ir atgal. Niekur eisme nebuvau trukdis kitiems, tačiau ir nevaidinau lenktynininko. Iš esmės važiavau taip pat, kaip būčiau važiavęs savo dyzeliniu universalu ir stebėjau, ką parodys skydelis. Po daugiau nei 300 km likau nuoširdžiai nustebęs – bendros miesto ir užmiesčio sąnaudos siekė vos daugiau nei 17 kWh. Net neabejoju, kad jei būčiau pasistengęs, jos galėjo būti gerokai mažesnės, tačiau automobiliai juk neturi mūsų riboti“, – pasakojo J. Lengvinas ir sakė, kad nors mieste ir tikėjosi panašių sąnaudų, labiausiai nustebino rezultatas užmiestyje, nes tai didelis ir sunkus elektromobilis, o šiems važiavimas beveik 100 km/val greičiu įprastai tampa nemenku iššūkiu kalbant apie elektros suvartojimą.

Pigiau ir patogiau
Elektromobiliai sudaro vis didesnę naujų parduodamų automobilių Lietuvoje dalį – kasmetis procentinis augimas siekia dviženklius skaičius. Žmones rinktis elektra varomą transporto priemonę skatina ne tik tolygesnis, tylesnis ir komfortiškesnis važiavimas, tačiau ir tokios paskatos, kaip galimybė važiuoti autobusų juostomis miestuose ar papildomos lengvatos.
„Vienas liūdniausių dalykų, grįžus į vidaus degimo varikliu varomą automobilį, yra tai, kad kamščiuose tenka stovėti kartu su kitais. Prie gero tikrai greitai priprantama, kaip sako liaudies išmintis“, – priduria apžvalgininkas.

Negana to, kad važiuojant elektromobiliu galima aplenkti kamščius bei naudotis nemokamo parkavimo miestuose galimybe, įsigyjant jį galima atgauti dalį jo kainos. Įmonės, perkančios iki 50 tūkstančių eurų kainuojančius elektromobilius, gali susigrąžinti pridėtinės vertės mokestį – „Ariya“ kaina prasideda nuo 49 721 euro. Taip pat, tiek privatūs, tiek juridiniai asmenys gali pasinaudoti „Aplinkos projektų valdymo agentūros“ teikiamomis subsidijomis ir susigrąžinti 5000 eurų.
„Nissan“ atstovybės visoje Lietuvoje kviečia registruotis bandomajam važiavimui bei patiems išbandyti ir susipažinti su elektriniu „Ariya“.