Plėstis už Baltijos ribų

Daugiau nei ketvirtį amžiaus Lietuvoje veikianti „Krinona“, kurioje dirba daugiau kaip 250 darbuotojų, yra žinoma kaip 16 parduotuvių turinti namų apyvokos pardavėja. Moterims puikiai pažįstamas ir bendrovės valdomas 30 grožio priemonių parduotuvių „Cascada“ tinklas. Šių dviejų parduotuvių žingsnį į „Pigu.lt“ e. prekybos platformą bendrovė laiko dar viena rinkodaros priemone ir galimybe bendradarbiauti su geriausiais Lietuvoje interneto prekybininkais.

„Pasaulyje po COVID-19 pandemijos e. prekyba tapo lygiaverčiu kanalu. „Pigu.lt“ mums yra platforma, kurią pasitelkiame tolimesniam savo prekių ženklų populiarinimui Lietuvoje ir už jos ribų“, – teigia Mindaugas Špokas, „Krinona“ pardavimų vadovas.

 Mindaugas Špokas

Anot jo, bendrovė valdo fizinių parduotuvių tinklus, vykdo prekybą savo interneto svetainėje, o „Pigu.lt“ padeda pasiekti Baltijos šalių, o vėliau – ir Suomijos pirkėjus.

Skaičiuojama, kad nuo bendrovės veiklos „Pigu.lt“ pradžios apie 70 proc. „Krinona“ interneto pardavimų sudarė pardavimai Lietuvoje, apie 16 proc. Estijoje, 14 proc. – Latvijoje.

M. Špoko teigimu, šiuo metu Lietuvoje yra pateikta apie 1,5 tūkst. skirtingų prekių, Latvijoje ir Estijoje – po 500. Įmonė sparčiai verčia savo prekių aprašymus į estų ir latvių kalbas, planuojama, kad dar šiemet visoms trims rinkoms bus pasiūlyta 3-4 tūkst. prekių.

„Laukiame, kol „Pigu.lt“ sudarys galimybę prekiauti Suomijoje. Ilgalaikės sutartys su žymiausiais prekių ženklais ir įrangos tiekėjais leis mums pasiūlyti gerą kokybę ir kainą dar didesniam klientų būriui“, – sako M. Špokas.

Krinona

Testuoja galimybes

Daugiau kaip 14 tūkst. prekių asortimentas, kuriuo prekiaujama „Krinona“ ir „Cascada“ parduotuvėse, pristatomas kone iš viso pasaulio šalių. Prekes tiekia bemaž 300 įvairių tiekėjų. Grožio srityje dominuoja Ispanijos, Italijos, Izraelio, Prancūzijos, JAV gamintojai, buitinės įrangos – Kinija, Europos valstybės.

„Mūsų srityje interneto prekyba nėra panacėja. Pastebime, kad žmonės vis tiek nori fiziškai paliesti daiktą, ištestuoti jo galimybes, galų gale – įvertinti spalvą ir tekstūrą“, – pasakoja M. Špokas. Jo teigimu, smulki namų apyvoka – kavos aparatai, mėsmalės, gruzdintuvės, puodai, dulkių siurbliai-robotai – atlieka ne tik funkciją, tačiau yra ir interjero detalė, todėl žmonės šiems produktams skiria daugiau dėmesio.

„Aišku, grožio priemonės yra skirtinga kategorija. Kosmetika, šukos, plaukų džiovintuvai ir tiesintuvai – šios prekės dažnai perkamos internetu. Juo labiau, kad jaunesnioji karta nenori gaišti laiko, žino, kad prekę galima lengvai užsisakyti“, – pasakoja M. Špokas.

Iš kitos pusės jis pripažįsta, kad privilioti klientą įsigyti prekę reikia ir aptarnavimo kokybės, ir gero vardo, ir patikimų partnerių – „Pigu.lt“ užtikrina nuolatinį klientų srautą.

„Patys testuojame įvairias galimybes ir vykdome rinkodaros akcijas. Prekybos sistema yra tikrai patogi, visuomet galime pasitarti su e. prekyvietės vadybininku, taigi erdvės veikti yra“, – sako „Krinona“ pardavimų vadovas.

Krinona

Išnaudoja „Martailer“ galimybes

Bendrovės valdomos parduotuvės išnaudoja „Pigu.lt“ pardavėjams siūlomus įrankius, tarp kurių – savitarnos reklamos platformos „Martailer“. Pasak M. Špoko, ši sistema leidžia nesudėtingai planuoti savo prekių reklamą pagal produkto kategoriją ar prekės ženklą. Lapkričio-gruodžio mėnesiais pradėjusi reklamą keliems dulkių siurblių-robotų pasiūlymams, šių modelių pardavimus bendrovė padidino keleriopai.

Ištestavusi galimybes, 2023 metais „Krinona“ rengiasi pradėti naudotis ir „Fulfillment by Pigu“ paslauga, kuri įgalina pardavėjus populiariausias prekes laikyti „Pigu.lt“ sandėlyje ir jas pristatyti klientams ypatingai greitai – per 1 dieną.

„Pigu.lt“ skaičiavimu, ši paslauga garantuoja ne tik konkurencinį pranašumą pardavėjams, bet ir leidžia auginti pardavimus vidutiniškai 30 procentų.

Nepadaryti klaidų internete

Paklaustas, ar rekomenduotų pradedantiesiems verslininkams pradėti prekiauti „Pigu.lt“ prekyvietėje, pardavimų vadovas atsako teigiamai.

Krinona

M. Špoko vertinimu, prisijungti prie jau išvystytos e. prekyvietės – pigiausias ir paprasčiausias žingsnis prekybininkams, nusprendusiems pradėti prekybą internete. Įkurti atskirą e. parduotuvę, sugeneruoti pirkėjų srautą į ją, patalpinti ir parduoti prekes pareikalautų žymiai daugiau investicijų, darbo ir laiko.

„Pradėti rekomenduočiau, nes „Pigu.lt“ žinomumas, aktyvi rinkodara ir patogumas leidžia iš karto įsijungti į interneto prekybą. Žinojimas, kad į marketplace‘ą įkelta prekė potencialiai gali pasiekti per 6 mln. pirkėjų Baltijos šalyse, nuteikia optimistiškai“, – vertina M. Špokas.

Tuo pačiu metu verslininkas atkreipia dėmesį, kad žengiant šiuo keliu tenka daug mokytis, stebėti, kartais – padaryti klaidų.

Krinona

Anot jo, pirmoji nepatyrusio pardavėjo klaida – prarasti aktyvumą ir galvoti, kad sudėjus prekes į internetą, visi tuojau pradės pirkti. „Pirkėjai ieško, analizuoja, lygina prekes, dairosi kur pigiau, kur geresnė kokybė – vertina daugybę kriterijų. Todėl pardavėjui visų pirma reikia atlikti namų darbus – atrasti tai, ko pirkėjas norės“, – pataria M. Špokas.

Dar viena naujokų klaida – per ankstyvas prekės atpiginimas, pataikavimas akcijų ir nuolaidų manijai. Taip pamirštama, kad pirkėjas vis tik atėjo pirkti kokybiško produkto, kurio jam reikia, o ne nuolaidos.

Trečioji klaida – nepagalvoti apie asortimentą. Pavyzdžiui – pardavinėti dulkių siurblį, bet neturėti jį lydinčių prekių: maišelių, atsarginių dalių, šampūnų, aksesuarų. „Prekiaudamas internete privalai mąstyti kaip pirkėjas, o elgtis lyg pagalbininkas“, – įsitikinęs M. Špokas.

Daugiau apie prekybą Pigu.lt Markeplace galite sužinoti čia.