Streso poveikis grožiui

Oda – streso veidrodis

Mūsų oda yra pirmasis organas, kuris išduoda, kad patiriame stresą. Stresas skatina kortizolio, dar žinomo kaip streso hormonas, gamybą. Šis hormonas gali sukelti odos uždegimus, paraudimą, skatinti spuogų atsiradimą. Be to, kortizolis mažina kolageno gamybą, todėl oda praranda elastingumą, ima ryškėti raukšlelės. Štai kodėl patiriant stresą, oda neretai atrodo pavargusi, linkusi į senėjimą.

Patarimas: naudokite retinolio serumą, tai padės kovoti su streso pažeistos odos požymiais. Retinolis padeda atkurti kolageno lygį, skatina odos atsinaujinimą ir mažina uždegimą. Didelė serumų su retinoliu įvairovė, leis išsirinkti kiekvienam odos tipui labiausiai tinkantį serumą.

Streso poveikis plaukams

Vienas dažniausių streso poveikių plaukams – slinkimas. Įvairių tyrimų duomenimis, padidėjęs kortizolio lygis gali trikdyti plaukų augimo ciklą ir sukelti plaukų slinkimą arba pristabdyti jų augimą. Tai dar vadinama telogeninė alopecija. Paparastai, telogeninis plaukų slinkimas yra laikinas reiškinys ir laiku pastebėjus, pristabdomas.

Stresas apskritai gali pabloginti esamas galvos odos problemas, tokias kaip pleiskanos ar dermatitas. Todėl tie, kurie stresą patiria dažniau, gali pastebėti, jog plaukų oda itin reaguoja į patiriamą stresą ir dažnai tai pastebima ne iš karto, o tik po kurio laiko.

Patarimas: stenkitės reguliariai masažuoti galvos odą su natūraliais aliejais, taip pagerinama kraujotaka, skatinamas plaukų augimas. Naudokite produktus, kurie stiprina plaukų šaknis ir ramina galvos odą.

Stresas neaplenkia ir nagų

Nagai dar viena zona, kurią paliečia stresas. Jei pastebite, kad jūsų nagai tapo trapūs, ėmė skilinėti ar lūžinėti, tai gali būti streso pasekmė. Kai kuriais atvejais, stresas įtakoja ir nagų kramtymą, todėl imama nevalingai tai daryti. Nukramtyti nagai neatrodo patraukliai, priešingai, rankos tampa netvarkingos, kyla noras jas slėpti.

Patarimas: Į savo mitybą įtraukite biotiną ir cinką, šie papildai stiprina nagus ir skatina jų augimą. Taip pat naudokite nagų stiprinimo priemones ir venkite agresyvių chemikalų, kurie gali dar labiau pažeisti nagus.

Kaip valdyti stresą?

Fizinė veikla ir atsipalaidavimas

Reguliarus fizinis aktyvumas yra vienas efektyviausių būdų kovoti su stresu. Tai gali būti lengva joga, bėgimas ar tiesiog pasivaikščiojimas gryname ore. Fizinė veikla padeda sumažinti kortizolio lygį ir skatina endorfinų (laimės hormonų) gamybą.

Patarimas: išbandykite įvairias atsipalaidavimo technikas, tokias kaip gilus kvėpavimas ar meditacija. Šios technikos padeda nuraminti protą ir sumažinti streso lygį.

Subalansuota mityba

Sveika mityba yra labai svarbi kovojant su stresu. Patiriant stresą, apskritai sutrinka mūsų mityba, todėl ima trūkti jėgų, vargina silpnumas, arba priešingai – kankina emocinis valgymas. Venkite perdirbtų maisto produktų ir greito maisto, jie tik dar labiau padidina kortizolio lygį. Įtraukite į savo mitybą daug vaisių, daržovių ir omega-3 riebiųjų rūgščių, kurios padeda palaikyti nervų sistemą.

Patarimas: įtraukite į savo kasdienį racioną maisto produktus, turinčius antioksidantų, ypač tinka mėlynės ir špinatai. Valgykite šiuos produktus vienus, arba gaminkite žaliuosius koktelius.

Laiko valdymas

Gerai organizuota dienotvarkė, gali padėti mažinti patiriamo streso lygį. Skirkite laiko poilsiui ir asmeniniams pomėgiams, kad išvengtumėte perdegimo.

Patarimas: naudokite dienotvarkės planavimo įrankius ar programėles, kurios padeda efektyviai valdyti laiką ir užduotis. Black Friday išpardavimų metu, įsigykite planuoklius dar pigiau. Skirkite laiko poilsiui, užsiimkite mėgstama veikla. Darbas neturi užgožti jūsų gyvenimo. Pasistenkite užkirsti kelią perdegimui, o jei to padaryti nepavyksta, būtinai išnaudokite sukauptas atostogas.