Eksperimentas virto sėkmingu kanalu

Vilniuje gyvenantis Edgaras pasakoja, kad nuo vaikystės domėjosi automobiliais, jų technologiniais pokyčiais, žiūrėdavo įvairias apžvalgas ir laidas, tačiau 2020 m. nusprendęs įsigyti naują automobilį, susidūrė su viena problema – internete nerado kokybiškos jo apžvalgos.

„Išsirinkau „Peugeot 2008“ modelį, tačiau tuo metu pasaulį kaustė COVID pandemija, todėl nusprendžiau, kad saugiau būtų ne vykti į saloną, o pasižiūrėti apžvalgą internete, kad apie jį susidaryčiau bent jau kažkokį įspūdį. Deja, gero, kokybiško lietuviško turinio apie šį modelį man rasti nepavyko. Tuomet nusprendžiau, kad visai įdomu būtų pačiam tokį sukurti – susisiekiau su salonu, gavau automobilį, nufilmavau bandomąjį važiavimą ir į „YouTube“ platformą įkėliau pirmąjį savo vaizdo įrašą“, – prisimena Edgaras.

Vėliau vilnietis nufilmavo dar kelis vaizdo įrašus, iš kurių vienas susilaukę didelio populiarumo – buvo peržiūrėtas daugiau nei 100 tūkst. kartų. Tada Edgaras sako supratęs, kad ne tik Lietuvoje, tačiau ir visame pasaulyje jis turi daug bendraminčių.

„Kaip naujam kūrėjui, tokie skaičiai atrodė tikrai įspūdingai. Tai mane motyvavo, supratau, kad mano hobis gali būti naudingas žmonėms. Pradėjau filmuoti 3–4 filmukus per savaitę ir iki šiol taip darau. Manau, kad mano kanalas žmonėms labai padėjo per pandemiją, nes atsiradus ribojimams, buvo tikrai sunku išbandyti automobilį gyvai“, – sako pašnekovas.

Palaikymo Edgaras susilaukė ne tik iš žiūrovų, bet ir artimiausių žmonių. Didžiausia jo fanė ir pagalbininkė žmona Žana sako, kad nuo pat pradžių skatino vyrą nesustoti.

Edgaras Zabelo

„Edgaras vis kartodavo, kad visi turi kažkokių hobių, o jis ne. Todėl, kai pradėjo kurti vaizdo įrašus, labai apsidžiaugiau, kad vyras pagaliau surado mėgstamą veiklą. Žinoma, buvo visko – net patys geriausi draugai sakė „ką tu čia darai“, „kam čia bus įdomu“, tačiau jei klausysi visų nuomonių, sėkmingu tikrai netapsi. Edgaras tai suprato – darė ir daro tai, kas jam patinka, ir ne dėl pinigų, o kad tiki savo idėja“, – teigia moteris.

Galimybė įsijausti

„Auto POV Drive“ kanalą iš kitų lietuviškų vaizdo įrašų apie automobilius išskiria tai, jog didžioji dalis jo turinio yra nufilmuota POV (angl. Point of view) arba lietuviškai – iš pirmojo asmens perspektyvos. Šis filmavimo stilius yra skirtas žiūrėti taip, lyg pats žiūrovas būtų konkrečios situacijos dalyvis ir matytų vaizdą savo akims.

„Nors tarp užsienio kūrėjų POV yra gana dažnas reiškinys, Lietuvoje tokie vaizdo įrašai yra retenybė, o jei kalbant konkrečiai apie automobilių sritį – bent jau man nėra tekę matyti panašaus turinio. Todėl ir nusprendžiau imtis POV stiliaus.

Mano tikslas yra žiūrovui suteikti kuo realistiškesnę patirtį – lyg jis pats sėdėtų už vairo ir vairuotų savo svajonių automobilį, girdėtų jo variklio darbą, besikeičiančias pavaras, prietaisų skydelio garsus, pro langą matytų Vilniaus gatves, pastatus, gamtą. Beje, užsieniečiai komentaruose ypač giria mūsų sostinės vaizdus“, – sako pašnekovas.

Tam, kad vaizdas ir garsas būtų kuo tikroviškesnis, Edgaras naudoja specialią įrangą: profesionalius skirtingų tipų mikrofonus, perduodančius ypač aukštos kokybės garsą, ir kamerą, kuri stabilizuoja vaizdą, leidžia filmuoti 60fps (kadrai per sekundę) ypač aukšta 4k raiška bei HDR kokybe.

„Noriu savo žiūrovams perduoti maksimaliai kokybišką vaizdo medžiagą. Su kiekvienu filmuku stengiuosi tobulėti, todėl atnaujinu kamerą ir mikrofonus, vos pasirodo geresni modeliai. Išbandau skirtingus objektyvus, filtrus, kamerų nustatymus, kol randu tai, ko noriu ir kas patinka auditorijai“, – pasakoja vyras.

Nuo paprastų iki prabangių automobilių bei motociklų

„Auto POV Drive“ kanale galima rasti per 700 vaizdų įrašų, kuriuose Edgaras išbando įvairius automobilius ir motociklus. Dažniausiai tai nauji, populiarūs ar neseniai Lietuvos rinkoje pasirodę modeliai.

„Visada norėjau prisiliesti prie premium klasės automobilių: „Bentley“, „Aston Martin“, „Porsche“, „Maserati“, „Land Rover“ ir pan. Tokie modeliai palieka neišdildomų įspūdžių, juose jautiesi taip, lyg jie būtų sukurti būtent tau.

Tačiau mano vaizdo įrašuose netrūksta ir A, B, C, D ir kitų klasių automobilių bei jų modelių: „Volkswagen“, „Toyota“, „Nissan“, „Skoda“, „Renault“. Štai mažylis 2023 m. „Citroen AM“ yra surinkęs daugiau kaip milijoną peržiūrų, o tai parodo, kad žmonės domisi ne tik prabangiais, bet ir pačiais įvairiausiais automobiliais“, – tikina vyras.

Pašnekovo pasiteiravus, kas sudaro „Auto POV Drive“ kanalo auditoriją ir kokiu tikslu žiūri jo vaizdo įrašus, Edgaras teigia, jog išskirti vieną priežastį ar konkrečią žmonių grupę būtų sudėtinga.

„Vieni ieško automobilio ir norėtų pamatyti, kaip jis atrodo, rieda Vilniaus gatvėmis, kokie jo privalumai, kiti jau turi tokį automobilį ir jiems tiesiog smalsu, ką pamatys mano kanale, dar kiti yra benzingalviai, kuriems įdomu viskas, kas susiję su autopasauliu.

Yra ir tokių, kuriems mano vaizdo įrašai yra lyg ASMR (autonominė sensorinė meridionalinė reakcija), skirta atsipalaidavimui. Na, o jeigu žiūrėtume pagal „YouTube“ statistiką, tai daugiau kaip 50 proc. mano auditorijos sudaro vyrai nuo 25 iki 44 metų. Žiūri mane iš viso pasaulio, kasdien iš Lietuvos sulaukiu nuo 250 iki 500 unikalių žiūrovų, ir tas skaičius nuolat auga“, – džiaugiasi vyras.

Vaizdo įrašų kūrėjas sako pastebintis, jog pastaruoju metu į jo kanalą vis dažniau užsuka ir moterys, kurioms jis kartu su žmona Žana ateityje ruošia ir specialų turinį.

„Anksčiau moterys sudarė vos 5 proc. auditorijos, tačiau dabar šis skaičius siekia 15 proc. ir auga“, – sako Edgaras.

„Šiuolaikinės moterys yra smalsios, nepriklausomos ir perka naujus, prabangius automobilius. Dėl to galvojame apie rubriką, kurioje aš pristatyčiau automobilius, supažindinčiau su jų privalumas ir trūkumais“, – sako Žana.

Kuriozai Vilniaus gatvėse

Edgaras pasakoja, kad filmuojant POV bandomuosius važiavimus, tenka patekti į pačias kurioziškiausias situacijas.

„Pavyzdžiui, kartą vieną žiemos vakarą miške užklimpau su naujutėliu automobiliu, teko laukti pagalbos, bet viskas baigėsi laimingai. Tačiau tikriausiai daugiausiai nesusipratimų įvyksta pirmąją rugsėjo savaitę, kai į Vilnių atvyksta studentai, svečiai iš kitų miestų. Patikėkite, galima pamatyti visko, tad geriau atsargiai važiuoti net ir degant žaliam šviesoforo signalui.

Praėjusiais metais pradėjau filmuoti ir motociklų POV. Pastebėjau, kad labai dažnai su šia transporto priemone kelyje tampi nematomas, todėl pradėjau vadovautis taisykle, kad motociklininko kelias visada šalutinis. Tokių ir panašių situacijų netrūksta, tad linkiu visiems būti atsargiems kelyje“, – sako Edgaras.

„Auto POV Drive“ kanalo įkūrėjo drausmingą vairavimą patvirtina ir jo žmona Žana: „Edgaras yra ne tik geras, bet ir pavyzdingas vairuotojas. Važiuodama su juo, visada jaučiuosi saugiai. Žinoma, žmonės komentaruose nešykšti ir tokių žinučių, kaip „mano močiutė važiuoja greičiau“, tačiau šio kanalo tikslas nėra lakstyti po miestą pažeidinėjant KET“.

Visgi grįžtamasis ryšys, kad ir koks jis bebūtų, vaizdo turinio kūrėjui yra labai svarbus. „Blogi komentarai yra neišvengiamas dalykas, tačiau argumentuota kritika yra sveikintina, nes tai mane skatina tobulėti. Gaunu ir laiškų, ir asmeninių žinučių su klausimais, kokį automobilį pasirinkti, ar net pasiūlymais nufilmuoti žiūrovų automobilius. Kartais taip ir padarau, tad jei žmogus turi įdomų, retą ar naują automobilį ir nori įamžinti jį internete ar pareklamuoti, aš visada atviras pasiūlymams“, – sako pašnekovas.

Dar daugiau įdomaus turinio

Edgaras pasakoja, kad netrukus kanale atsiras rubrika, kurioje didesnis dėmesys bus skiriamas automobilių apžvalgoms.

„Noriu daugiau dėmesio skirti Lietuvos auditorijai, todėl 2–3 kartus per savaitę žadu filmuoti automobilių apžvalgas, pristatyti mūsų rinkoje atsiradusias naujienas: pasidalinsiu savo pirmaisiais įspūdžiais, papasakosiu apie automobilį, jo komplektaciją, pliusus ir minusus. Manau, kad po daugiau nei 700 bandomųjų važiavimų esu tam pasiruošęs bei tikiu, kad tai bus labai naudinga besirenkantiems naują automobilį“, – sako „Auto POV Drive“ kanalo įkūrėjas.

Edgaras Zabelo

Pasak jo, pavasarį atsiras ir nauja motociklų rubrika, kurioje bus išbandomi ne tik nauji, bet ir senesni, klasikiniai motociklai.

„Žinau, kad Lietuvoje tikrai yra žmonių, kurie domisi motociklų istorija, restauruoja senus modelius ir savo garažuose turi tikrų deimantų. Esu atviras pasiūlymams ir bendradarbiavimui. Jei turite idėjų – būtinai su manimi susisiekite“, – kviečia vaizdo turinio kūrėjas.

Ateityje Edgaras planuoja ir dar vieną rubriką, kurioje bus lyginami keli tos pačios klasės automobiliai ir pateikiamas verdiktas, kurį jų pasirinktų „Auto POV Drive“ komanda.

„Jaučiu didelį malonumą filmuodamas automobilius. Ir nors netrukus atsiras naujų rubrikų, POV dalis kanale tikrai liks, o ateityje žiūrovų lauks ir daugiau siurprizų“, – žada „Youtube“ kūrėjas.