Anot „Ecomexpo'23“organizatoriaus bei „All Digital Group“ vadovo Deivido Talijūno, jau dabar glaudžiai bendradarbiaujama ir ruošiamasi vienuoliktus metus iš eilės vyksiančiam svarbiausiam metų e. komercijos renginiui. „Dalyvausiantys ekspertai kalba, kad lėtėjanti ekonomika nestabdo e. komercijos augimo, atvirkščiai, verslai susiduria su kardinaliai kitokiais iššūkiais: keičiasi vartotojų apsipirkimo įpročiai, pardavimo kanalai; susiduriama su specialistų trūkumu; dėl progresuojančio augimo nespėjama su gamyba ar partneriais bei kt.“, – dalinasi D. Talijūnas.

Ecomexpo

Susitelkę į pelningą augimą, „Zalando“ jau lenkia praėjusį metų ketvirtį

Ne išimtis ir viena didžiausių Europoje prekybos platformų „Zalando“. Vyresnioji produkto vadovė dr. Anamika Datta, kuri bus viena iš pranešėjų konferencijoje, pasakoja, kad mados industrijos e. komercijos gigantas, pastaraisiais metais susitelkęs į pelningą augimą, infrastruktūros bei partnerysčių rato plėtimą, jau pirmąjį š. m. ketvirtį lenkė praėjusių metų rezultatą.

Nors klientų krepšeliai didėja, o išlaidos atitinkamai dėl to mažėja, mados e. komercija, įskaitant „Zalando“, labiausiai susiduria su iššūkiais, kurie neabejotinai bus aktualūs ir 2024 m. – tai Z kartos apsipirkimo įpročiai bei pristatymo lūkesčiai, kurie kardinaliai skiriasi nuo Y kartos (angl. millennials). „Tvarumas, paieškos variklis, etika – tai tik dalis naujos kartos poreikių ir savybių“, – teigia dr. A. Datta.

Kaip kitą svarbų iššūkį mados e. komercijoje „Zalando“ atstovė įvardija konkurenciją ir individualizavimą. „Dėl dirbtinio intelekto ir technologijų demokratizacijos šiandien visi turime tas pačias priemones ir strategijas. Esminis uždavinys: kaip panaudoti šias naujas technologijas arba produktų/paslaugų kombinaciją, norint sukurti išskirtinumą“, – pasakoja dr. A. Datta.

Ecomexpo

„Pulsetto“ įkūrėjas recesiją stebi tik naujienų sraute

Technologijų e. komercijos sektorius taip pat išliko atsparus lėtėjančios ekonomikos šešėlyje. Sveikatos technologijų e. komercijos startuolio „Pulsetto“, operuojančio pasaulinėje rinkoje, įkūrėjas Vitalijus Majorovas teigia lėtėjančią ekonomiką stebintis tik naujienų sraute, o „Pulsetto“ ir toliau ženkliai auga, 2023 m. pirmo ketvirčio pardavimų biudžetą jau dabar viršiję 1,6 karto.

Tiesa, V. Majorovas atsparumą aiškina sektoriaus aktualumu. „Mes padedame sumažinti stresą, nerimą, gerinti miegą, o streso bei psichinė būklės rinka beprotiškai auga dėl gyvenimo tempo, technologijų, pandemijos bei kitų globalių dalykų“, – teigia V. Majorovas, kuris taip pat pristatys pranešimą konferencijoje.

Kaip pagrindinius iššūkius „Pulsetto“ įkūrėjas išskiria specialistų, turinčių patirties žaibiškame augime, trūkumą, tiekimo grandinę bei nuolatinį poreikį aklimatizuotis. „Sparčiai augant, nuolat keičiasi strategija: nebeužtenka 1-5 m. plano, reikia būti itin lanksčiam bei inovatyviam bei kas ketvirtį adaptuotis prie augimo tempo, operacinių iššūkių bei teisingai strateguoti naujų marketingo kanalų plėtrą“, – dalinasi V. Majorovas.

Ecomexpo

E. komercija auga ir geopolitinėje įtampoje

Ukrainoje veikiančio „Made with bravery“ e. komercijos prekybos platformos, parduodančios vietinių gamintojų prekes, vadovė Kateryna Marusovska, kuri spalio mėn. atvyksta į konferenciją dalintis savo žiniomis, teigia, kad 2022 m. e. komercija Ukrainoje apskritai augo 11-12 proc. „Veikla buvo sustojusi tik pirmąją karo savaitę, vėliau viskas po truputį grįžo į vėžes. Žinoma, pačių prekių paklausa keitėsi, pavyzdžiui, stipriai išpopuliarėjo panikos iššaukti pirkiniai (angl. panic-buying): generatoriai, maitinimo bankai, stovyklaviečių žibintai ir t. t. Svarbus faktorius ir tai, kad verslai turėjo persikelti į saugesnes vietas ir apsipirkimas internetu tapo netgi lengviau prieinamas. Visi šie veiksniai kartu su vietos valiutos nuvertėjimu prisidėjo prie to, kad vidutinė užsakymo vertė konkrečiai „Made with bravery“ padidėjo net 25 proc., o rinkoje atsirado naujų pardavėjų“, – pasakoja K. Marusovska.

Kateryna Marusovska

Tiesa, e. komercija veikianti tokioje geopolitinėje įtampoje susiduria kiek su kitokiais iššūkiais: gamintojų/prekių prieinamumas, pristatymo apribojimai, elektros energijos tiekimo gedimai ir galiausiai pasikeitusi tarptautinė paklausa. „Ukrainietiškų produktų paklausa karo pradžioje buvo ženkliai išaugusi. Tai atsispindėjo ir mūsų pardavimų kiekiuose. Lyginant su laikotarpiu karo pradžioje ir dabar, situacija tikrai pasikeitusi ir mūsų šalies produktų aktualumas sumažėjęs, todėl svarbiausias iššūkis – rasti nišą, kad ukrainietiški produktai būtų ir toliau nuolat parduodami tarptautinėje rinkoje“, – teigia „Made with bravery“ vadovė.

Apibendrinant, atrodo, kad paskutinieji metai kaip tik kelia daugiau iššūkių ir teigiamos perspektyvos e. komercijai. Dėl sparčių pokyčių technologijose, vis aktyvesnės Z kartos rinkoje, e. komercija priversta keistis drastiškai ir bendradarbiauti su kitais e. komercijos atstovais. „Kiekvienais metais e. komercijos renginyje sulaukiame vis didesnio skaičiaus dalyvių. Čia susirenka tiek didžiausi ir žinomiausi Baltijos šalių ir pasauliniai e. komercijos prekės ženklai, tiek smulkaus ir vidutinio verslo atstovai. Juos vienija bendras tikslas – keistis žiniomis, bendradarbiauti ir augti efektyviau įveikiant iššūkius drauge“, – teigia konferencijos ir parodos organizatorius D. Talijūnas.

Ecomexpo

Šių metų renginyje – naujovės norintiems praktikos ir kontaktų rato plėtimo

Šiemet, pasak organizatorių, „Ecomexpo‘23“ konferencija skirsis nuo praėjusiųjų metų. „Konferencijoje bus net trys tematinės salės pranešimams, tarp kurių debiutuos nauja rinkodaros salė. Pirmą kartą turėsime net dvi seminarų erdves, skirtas e. verslų praktinių įgūdžių gerinimui. Taip pat vesime „Matchmaking“ sesiją, kurios metu renginio lankytojai ir dalyviai galės užmegzti pažintis ir papildyti reikšmingų kontaktų sąrašą ateities partnerystės projektams“, – dalinasi „Ecomexpo‘23“ projektų vadovė Paulina Pretkelytė.

P. Pretkelytė taip pat pasakoja, jog „Ecomexpo‘23“ vyks ne tik konferencija, tačiau ir paroda, kurioje tikimasi, kad įsikurs daugiau nei 60 įmonių su stendais. Parodoje kviečiami dalyvauti e. komercijos ir kiti verslai, siekiantys pritraukti kuo daugiau naujų kontaktų ir reprezentuoti savo veiklą ar siūlomus sprendimus e. komercijoje. Pavyzdžiui, parodoje pasirodys viena didžiausių finansų apskaitos, verslo analitikos ir finansų valdymo bendrovių Lietuvoje – „BNM Finance“, kurios atstovė Jolita Ruškienė taip pat šališkai pritaria dėl nesustojusio įmonės augimo. Kadangi „BNM Finance“ teikia paslaugas e. komercijos verslams, kaip pagrindinį iššūkį išskiria nuolatines pastangas padėti organizacijomis suprasti, kad norint augti, investicijas reikia daryti dabar. „Procesai, integracijos efektyviam valdymui, su apskaita susiję skaitmeniniai įrankiai, IT sprendimai – visa tai padeda drąsiai augti ir suvaldyti rizikas“, – pasakoja parodoje ir konferencijoje pasirodysiančios „BNM Finance“ įmonės atstovė.

Ecomexpo

Norintiems dalyvauti parodoje, anot organizatorių, verta suskubti užsiregistruoti, nes laisvų vietų skaičius – ribotas.

Konferencijos lankytojai, dabar įsigiję „Early early bird“ išankstinį bilietą su nuolaida (du bilietai už vieno kainą) į „Ecomexpo‘23“, kartu gaus dovaną – Delfi PLIUS 6 mėn. prenumeratą.

Daugiau informacijos apie registravimąsi parodoje ir bilietų į konferenciją įsigijimą rasite adresu www.ecomexpo.eu/lt

Renginio rėmėjai: DPD Lietuva; SEB Lietuvoje; Pigu.lt

Renginio partneris: Inovacijų Agentūra

Informacinis partneris: DELFI

Pažymėti
Dalintis
Nuomonės