Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad siuntų tarnybose viskas sukasi aplink kurjerių darbą – priimti ir išvežioti siuntas. Kaip yra iš tiesų?

Tiesa, taip gali atrodyti, tačiau siuntų tarnybos virtuvė yra gerokai sudėtingesnė. Turime daugybę skirtingų komandų, kurios siekia vieno tikslo – sukurti geriausią klientų aptarnavimo standartą. Kalbame ir apie didžiausią darbuotojų dalį sudarančius kurjerius ir rūšiuotojus, taip pat apie IT, pardavimų, finansų ir kt. specialistus.

Tam, kad išlaikytume darbo kokybės standartą, jau atrankos procese kandidatuose stengiamės įžvelgti mums svarbiausias savybes. Ypatingą dėmesį skiriame vertindami profesionalumą, lankstumą, kūrybiškumą ir atsakomybę.

Pritraukti kandidatus padeda mūsų pačių vardas. Dažniausiai iš potencialių darbuotojų girdime, kad juos sudomino tarptautinė, daugiau nei tūkstančio darbuotojų komanda, inovatyvūs logistikos sprendimai, profesionalūs vadovai. Visai neseniai komandą dar praplėtėme, kai „Venipak“ įsigijo Olandijoje veikiančią didmeninės prekybos bendrovę. Tad esama mūsų veikla pasipildė dar viena vertikale, vadinasi ir komanda pildysis naujomis kompetencijomis.

Kaip kuriate vidinę kultūrą, kad dauguma jaustųsi įtraukti?

Darbuotojus įtraukti pavyksta, nes dėmesio skiriame tiek su tiesioginėmis atsakomybėmis susijusioms kompetencijoms auginti, tiek asmeninėms savybės bei komandinėms veikloms. Tad įmonės personalo valdymo politiką pildo įvairios iniciatyvos, tokios kaip sporto renginiai, savanorystė, mėnesio darbuotojų rinkimai ir pan. Paklausti, kodėl tiek metų dirba „Venipak“ bene dauguma kolegų atsako, kad čia jaučiasi gerai, pasitiki savimi ir komanda, žino, kad už rezultatus bus įvertinti. Taip pat jiems svarbu tai, kad gali kurti, siūlyti idėjas ir dalyvauti jas įgyvendinant. Kitaip tariant, jie gali prisidėti prie visos komandos rezultatų.

Laura Buitkuvienė, Venipak personalo vadovė

Naujokai dažniausiai mini draugišką kolektyvą, kai bet kada gali sulaukti kolegų pagalbos, drąsiai kreiptis į vadovą.

Kaip suderinate, kad tarptautinė komanda veiktų pagal vieningus principus?

Tarptautinėje komandoje būtina turėti tam tikrus standartus, kad nutolusios komandos jaustųsi įtrauktos, vienodai suprastų įmonės viziją. „Venipak“ turime konkrečias tradicijas, kad darbuotojai, nepriklausomai kokioje šalyje dirbtų, žinotų, kas vyksta visoje grupėje: organizuojame bendrus renginius, kartą per mėnesį turime online susitikimą, kuriame dalyvauja visi įmonės darbuotojai. Jo metu pristatomi įmonės finansiniai mėnesio rezultatai, apdovanojami mėnesio darbuotojai, pristatomi nauji projektai, prisistato naujokai ir t.t. Vadovai taip pat bendrauja su nutolusiomis komandomis, vyksta mainų programos, organizuojami įvairūs tarptautiniai workshopai ir pan. Visos šios iniciatyvos mažina kultūrinius skirtumus, komandos jaučiasi vienodai įsitraukusios, todėl tarptautiškumą vertinu, kaip didelį pliusą darbuotojų motyvacijai gerinti.

Čia, Lietuvoje, priimami svarbiausi organizacijos sprendimai, planuojamas biudžetas, plėtra. Kuo ypatinga vadovų komanda ir jos darbo modelis?

Vadovų komandai keliami išties ambicingi tikslai: pradedant komandų įtraukimu, baigiant strategija, finansais, inovacijomis ir jų pačių, kaip profesionalų, augimu. Kadangi bendrovė sparčiai plečiasi, vadovai turi adaptuotis greitai besikeičiančioje aplinkoje. Turime sukūrę standartinį profilį, pagal kurį vertiname vadovus. Jis apima penkias vadovavimo kompetencijas, tačiau atrankose taip pat tikrinamas IQ ir kiti gebėjimai. Įprastai didžiausiu privalumu ir labiausiai motyvuojančiu veiksniu vadovai įvardija galimybę auginti įmonės vertę ir kurti tai, kas daro įtaką visai bendrovei.