„Įprastai darbuotojai yra motyvuojami dalykais, kurių vertę galime pamatuoti finansiškai. Dėl šios priežasties įmonės dažniausiai pradeda nuo apčiuopiamų naudų – premijų, švenčių, dovanėlių ir pan. Vis dėlto, ne mažiau svarbus ir emocinis pasitenkinimas, gera atmosfera darbo vietoje. Tam užtikrinti gali prireikti papildomų veiksmų ar priemonių, kurios būtų darbuotojų pastebimos gerokai dažniau nei kartą per metus“, – sako Eglė Staniulionė, „Bitė Lietuva“ žmonių ambasados vadovė.

Pasak jos, viena tokių motyvavimo priemonių gali būti ir darbuotojams suteikiami naujausi išmanieji telefonai. Telekomunikacijos paslaugos kaip papildoma nauda darbuotojams patenka į TOP 4-uką, rodo praėjusiais metais paskelbtas atlygio tyrimų bendrovės „Korn Ferry“ tyrimas.

Eglė Staniulionė

„Kai kurios įmonės laikosi politikos darbuotojams neduoti darbo telefonų, neva tai nėra reikalinga jų tiesioginėms funkcijoms atlikti. Neretai sakoma, kad susiskambinti su kolegomis galima ir kompiuteriu, naudojantis „Microsoft Teams“ programėle. Vis dėlto, išmanusis telefonas šiuo metu yra nepamainomas įrenginys – su juo ir dirbama, ir keliaujama, tad darbuotojui suteikiamas mobilumas turi daug privalumų“, – pastebi E. Staniulionė.

Pašnekovės teigimu, išmaniųjų telefonų darbe itin tikisi jaunesni darbuotojai: „Šiuo metu aktyviai į darbo rinką įsiliejantys Z kartos atstovai nesivaržo per darbo pokalbį paklausti, ar jiems darbe bus suteiktas išmanusis telefonas.“

Noras iš darbdavio gauti naujausią išmanųjį grindžiamas ne tik poreikiu naudotis naujausiomis technologijomis, bet ir siekiamu įvaizdžiu – jaunosios kartos atstovams itin svarbu išsiskirti iš minios.

„Lietuvos gyventojai apskritai yra smalsūs, domisi naujovėmis, o jaunimui tai yra dar aktualiau. Galima pastebėti, kaip jaunesni darbuotojai nori pačių naujausių telefonų modelių su naujausiomis funkcijomis, kad telefono baterija greitai įsikrautų, ilgiau laikytų. Prie telefono derina ausines, aksesuarus, viskas turi veikti sinchroniškai kaip vienas gyvas organizmas“, – dalijasi E. Staniulionė.

Paskatinimas ar būtinybė – priklauso nuo požiūrio

Pasak psichologės Sonatos Vizgaudienės, nors darbuotojams suteikiami įrenginiai dažniausiai laikomi savaime suprantamu dalyku, kaip tai vertina darbuotojai, priklauso nuo konkrečios situacijos.

„Jei darbuotojui suteikiamas ne naujas, o jau kažkieno naudotas telefonas ar kompiuteris, jis gali pasijusti nevertinamas, mažiau svarbus. Ypač jei kiti, panašias pareigas užimantys kolegos, naudojasi kur kas naujesniais ir brangesniais įrenginiais. Žmogui pagrįstai gali kilti klausimas, kodėl jis nėra vertas tokio pat lygio darbo įrankių“, – sako S. Vizgaudienė.

Jai pritaria ir E. Staniulionė – darbuotojui suteikiamas įrenginys gali koduoti darbdavio požiūrį į darbuotoją, ypač jei įrangos perdavimą lydi nemalonūs komentarai.

„Pavyzdžiui, darbuotojui gali būti suteikiamas ir pats naujausias įrenginys, bet jis duodamas su panieka „še, pasiimk“ arba „va, ilgai prašei, dabar džiaukis“. Toks darbdavio elgesys darbuotoją gali demotyvuoti. Tuo tarpu jei naujas įrenginys įteikiamas tarsi apdovanojimas už gerus darbo rezultatus, įsitraukimą į įmonės veiklą, tai gali suveikti kaip paskatinimas“, – pastebi „Bitė Lietuva“ žmonių ambasados vadovė.

Vis dėlto, jei darbuotojas įmonėje emociškai jaučiasi prastai dėl kitų priežasčių, nepadės ir naujausias telefonas.

„Darbuotojų motyvavimas įrenginiais gali turėti trumpalaikį efektą. Ypač jei tai laikoma darbui reikalinga priemone, nesudarant galimybės kelti jos vertę. Juo labiau, kad gyvenimo lygis Lietuvoje yra gana aukštas ir darbuotojo turimas telefonas po kiek laiko gali nebeatrodyti kaip paskatinimas – gal jis gali pats įsigyti naujesnį, geresnį modelį?“, – samprotauja psichologė S. Vizgaudienė.

Sonata Vizgaudienė

Siūlo verslui telefonus nuomoti

Darbuotojams suteikiami naujausi išmanieji telefonai, nuolat juos atnaujinant, gali skambėti kaip iššūkis verslui – aukščiausios klasės įrenginiai atsieina nepigiai, tad telekomunikacijų išlaidų eilutė gali prasilenkti su įmonės galimybėmis. Vis dėlto, įrenginius galima ne įsigyti, o nuomoti.

„Darbuotojams skirtų išmaniųjų telefonų nuoma suteikia verslui daugiau lankstumo. Visų pirma, nebereikia įsigyti ir įtraukti į ilgalaikio turto apskaitą brangių telefonų, kurių vertė ilgainiui mažėja. Antra, įrenginių nuoma tolygiau paskirsto išlaidas. Galiausiai įmonė gali kasmet atnaujinti darbuotojams suteikiamus įrenginius ir be papildomos naštos utilizuoti senus telefonus“, – sako Simonas Stanevičius, „Bitė Lietuva“ įrenginių pardavimų vadovas.

Šių metų pavasarį „Bitė Lietuva“ verslui pasiūlė išmaniųjų telefonų nuomos paslaugą. Ja pasinaudoję verslai norimus telefonus galima nuomoti 12–24 mėn. laikotarpiui.

„Išmanieji telefonai jau seniai nebėra vien darbo įrankis – labiau kasdienis palydovas, su kuriuo atliekama labai daug užduočių, bendraujama, sekamos naujienos, kuriamas turinys. Mūsų patirtis rodo, kad darbuotojams suteikiami telefonai gali puikiai pasitarnauti ir kaip motyvacijos priemonė, yra svarbi įvaizdžio detalė. Ypač, jei darbuotojams suteikiami patys naujausi rinkoje esantys įrenginiai – tai suteikia ne tik išskirtinumo, bet ir pranašumo prieš verslo konkurentus“, – tvirtina S. Stanevičius.