Per pastaruosius metus M. Petroševičiaus vadovaujama įmonė augo jau ne procentais, o kartais – pardavimų pajamos didėjo nuo 1,2 iki 3,6 mln. eurų.

2021 metais „Pigu.lt" Marketplace įsikūrusi „Mportas" e. parduotuvė išsiskiria ir tuo, kad užsiima didmenine prekyba, investuoja į logistiką ir sandėlius, o taip pat – nuosavus prekės ženklus.

Pradžia nebuvo lengva

„Geras pardavėjas turi nebijoti darbo ir skaičių", – šypsosi M. Petroševičius, paklaustas, ką parekomenduotų tam, kuris šiuo metu dar tik dvejoja, ar pradėti prekiauti internete.

Patirties verslininkas turi įvairios – šiandien jis prekiauja daugelyje skirtingų tarptautinių marketplace'ų, o Lietuvoje – „Pigu.lt". Kaip prisipažįsta jis pats, aistrą interneto prekybai pajuto prieš 12 metų studijuodamas tuomet naują specialybę – verslo sistemų valdymą. Tuomet kaip tik Lietuvoje radosi ir pirmosios interneto parduotuvės, nors prekyba jose dar nebuvo populiari.

„Studijų metais pamačiau, kad e. prekyba yra ateitis. Būdavo, pasiskolini automobilį ir važiuoji į Lenkiją prekių, kad galėtum parduoti internetu. Vėliau atsirado priekaba, autobusiukas, galų gale – pirmasis krovininis automobilis", – pasakoja vyras.

Kaip teigia „Mportas" vadovas", jo karjera, kuri prasidėjo prieš tuziną metų, nė per plauką nepanaši į tai, ką jis daro dabar. Įprasti parduoti internetu nebuvo lengva. Pradėti nuo anuomet populiarių grupinių portalų, belstis į internetinių parduotuvių duris ir siūlyti konkurencingą kainą tuomet bandė šimtai.

„Galėčiau „Pigu.lt" padėkoti, kad mane pastūmėjo į tarptautinę prekybą. Supratau, kad Europoje tokių gerų kainų nerasiu, todėl pasiryžau važiuoti į Kiniją, o tenai – kitos galimybės ir kitos kainos", – prisimena M. Petroševičius.

Šiandien šalia „MPortas" yra sandėliai ir logistikos centras, o įmonė per metus atplukdo apie 100 konteinerių prekių – nuo žaislų ar sportinės įrangos iki elektronikos. Prekybai įmonė siūlo apie 80 tūkst. prekių, vien „Pigu.lt" Marketplace pristato daugiau kaip 2 tūkst. pavadinimų. Kai kurios prekės parduodamos su įmonės sukurtais ir prižiūrimais prekių ženklais.

Plėstis į kitas rinkas

Nuo 2021 metų per „Pigu.lt" įmonė jau pardavė daugiau kaip 23,5 tūkst. prekių. Tarp „Mportas" sėkmės priežasčių – ir sprendimas veikti ne tik Lietuvoje, bet ir kitose valstybėse. Šiandien per „Pigu.lt" įmonė prekiauja ir Latvijoje bei Estijoje. Pasak vadovo, pardavimai auga sulig kiekvienu mėnesiu, o plėtra į užsienį nepareikalavo didelių pastangų. Prekių aprašymu ir vertimais pasirūpino „Pigu.lt".

„Kol kas didžiausią dalį, apie pusę prekių per „Pigu.lt" parduodame Lietuvoje, tačiau pardavimai Estijoje ir Latvijoje auga taip pat stabiliai. Tikimės, kad panašų šuolį darysime ir pradėję prekiauti Suomijoje", – teigia „MPortas" vadovas.

Jis prisipažįsta, kad „Pigu.lt" niekuo nenusileidžia garsiems tarptautiniams marketplace'ams. „Lietuvoje visą laiką gali pasitarti, turi tau priskirtą vadybininką, o kitose šalyse viskas sunkiau iš administracinės pusės", – pastebi M. Petroševičius.

Jo manymu, patogu ir tai, kad „Pigu.lt" sparčiai tobulėja ir priima klientui patogius sprendimus, suteikia finansavimo galimybių bei leidžia naudotis sandėliais.

„Fulfillment by Pigu" pasiteisino

Neseniai pradėjęs naudotis „Fulfillment by Pigu" paslauga, įmonės „Mportas" vadovas teigia, kad prekių sandėliavimo, surinkimo, pakavimo ir pristatymo galimybės nuima nuo pardavėjo pečių didelę naštą. Jis pastebi, kad prekių, kurios laikomos „Fulfillment by Pigu" sandėlyje, pardavimai auga apie 40 procentų.

„Tik atkreipčiau dėmesį, kad ši paslauga labiau tinka didesnio apyvartumo ir ne pačioms pigiausioms prekėms", – pataria M. Petroševičius. Anot jo, pardavėjas turi labai gerai skaičiuoti, nes prekės įsigijimo kaina, pelno marža ir paslaugos kaina vis tiek turi būti konkurencinga ir patraukli pirkėjams.

Paklaustas, ar patartų jauniesiems verslininkams prekiauti „Pigu.lt", vadovas nė nesuabejoja. „Manau, kad pirmasis patarimas yra nugalėti visas savo baimes. Visa tai patyriau savo kailiu – Kinijoje teko gyventi du mėnesius, bendrauti gestais, analizuoti skaičius ir derėtis su žmonėmis, kurie nesupranta net angliškai. Taigi viskas yra įmanoma", – dalinasi patirtimi verslininkas.

Jis sako, kad šiandien daugelis dalykų vyksta daug paprasčiau – didžiąją dalį bendravimo sudaro elektroniniai laiškai ir komunikacija per interneto programėles. O skaičių kalba, pasak M. Petroševičiaus, visur vienoda.

Na, o antrasis verslininko patarimas tiems, kurie nori išbandyti marketplace, tai išdrįsti stoti į konkurencinę kovą ir rasti būdą pasiūlyti kokybę už gerą kainą. Visa tai, pasak verslininko pasiekiama tik darant gilias analizes, stebint rinką, jos tendencijas bei ieškant gamintojų ir tiekėjų kontaktų.