Mažiukas – grybavimui, didelis – kelionėms

Kaip pasakoja A. Valinskas, sprendimas įsigyti elektromobilį nebuvo atsitiktinis, o padiktuotas ekonominių, praktinių ir ekologinių argumentų.

Elektromobiliai

„Ant namo stogo esame įsirengę saulės elektrinę, todėl energija mums praktiškai nieko nekainuoja. Taigi sprendimas įsigyti elektromobilį buvo logiškas ir pamatuotas. Supratome, kad tai puiki investicija – kuo daugiau važiuoji, tuo greičiau atsiperka. Išpardavėme šeimos automobilius su vidaus degimo varikliais ir perėjome prie tvaresnių ir ekologiškesnių transporto priemonių“, – teigia jis.

Supratome, kad tai puiki investicija – kuo daugiau važiuoji, tuo greičiau atsiperka. Išpardavėme šeimos automobilius su vidaus degimo varikliais ir perėjome prie tvaresnių ir ekologiškesnių transporto priemonių.

Arūnas Valinskas

Valinskų šeima pirmiausia įsigijo „Kia e-Niro“, kurį praminė „mažiuku“, o kiek vėliau nusipirko ir erdvesnį bei modernesnį „Kia EV6“. A. Valinsko teigimu, turėti du elektromobilius jo šeimai yra ne prabanga, o praktinis sprendimas.

„Mažiukas“, kaip aš sakau, grybams ir medžioklei, o didesnis yra pagrindinis šeimos automobilis, kuriuo keliaujame į Nidą ar kitas tolimesnes vietas“, – sako jis.

Mažiukas“, kaip aš sakau, grybams ir medžioklei, o didesnis yra pagrindinis šeimos automobilis, kuriuo keliaujame į Nidą ar kitas tolimesnes vietas.

Arūnas Valinskas

Investicija, kuri atsiperka

A. Valinskas, būdamas vienas žymiausių Lietuvos šou pasaulio žmonių, prieš įsigydamas elektromobilius, „atliko namų darbus“ ir pasiskaičiavo ekonominę naudą.

„Yra tokių elektromobilių, kurie kainuoja apie 10 tūkst. eurų daugiau nei paprasti, dyzeliniai to paties gamintojo automobiliai. Pagal dabartines subsidijas, valstybė kompensuoja apie 5 tūkst. eurų. Tad elektromobilis galiausiai yra tik 5 tūkst. brangesnis už savo brolį su vidaus degimo varikliu.

Pasiskaičiavau, kad kraunant jį namuose, neskaitant įsirengimo išlaidų, įkrovimas praktiškai nekainuoja, o nuvažiavęs 10 tūkst. km, sutaupau apie 1000 eurų. Tai grubiai skaičiuojant, nuvažiavęs 50 tūkst. km, esi kompensavęs tą kainų skirtumą, o vėliau – jau tik į pliusą“, – sako laidų vedėjas ir prodiuseris.

Tai grubiai skaičiuojant, nuvažiavęs 50 tūkst. km, esi kompensavęs tą kainų skirtumą, o vėliau – jau tik į pliusą.

Arūnas Valinskas

O važinėja Valinskų šeima išties nemažai. Sudėjus abiejų elektromobilių kilometražą, per trejus metus jie yra nuriedėję beveik 100 tūkst. km. „Jei su žmona būname išvykę į užsienį, elektromobiliais naudojasi mūsų vaikai. „Ratai“ visada įdarbinti“, – juokiasi A. Valinskas.

Anot jo, visiškai įkrauti šeimos elektromobiliai nuvažiuoja apie 480 kilometrų, tad Lietuvoje tokio atstumo užtenka nuvykti, kur tik nori. „Pavyzdžiui, su įkrauta baterija mes kuo puikiausiai iš namų Vilniuje pasiekiame namus Nidoje ir dar lieka apie 50 km“, – pasakoja A. Valinskas.

Delfi primena, kad Fiziniai asmenys gali teikti paraišką gauti kompensaciją už įsigytą naują (iki 6 mėn.) arba naudotą (iki 4 metų) lengvąjį grynąjį elektromobilį – jiems atitinkamai bus skiriama 5 tūkst. eurų arba 2,5 tūkst. eurų kompensacija.

Elektromobiliai

Pasikeitę įpročiai ir vairavimo malonumas

Pašnekovas prisimena, kad tapus elektromobilio vairuotoju, jam teko kiek pakoreguoti vairavimo įpročius ir šiek tiek kitaip planuotis keliones.

„Ilgesnių kelionių metu reikia pagalvoti apie sustojimus įkrovimo stotelėse, tačiau bent jau mums tai nesukelia papildomų rūpesčių. Sustojimus išnaudojame kaip progą pailsėti, papusryčiauti ar papietauti, nes įkrovimo laikas nėra ilgas. Judėjimui miesto ribose elektromobilius užtenka įkrauti vieną kartą per savaitę“, – sako A. Valinskas.

Kalbėdamas apie automobilio su vidaus degimo varikliu ir elektromobilio vairavimo skirtumus, pašnekovas išskiria aerodinamiką. „Sakyčiau, kad labiausiai skiriasi vairavimas mieste. Visai kitokia važiavimo dinamika. Pavyzdžiui, gali per kelis kartus trumpesnį laiką pasiekti reikiamą greitį ir labai natūraliai įsilieti į bendrą srautą. Tikrai labai malonus vairavimas“, – pasakoja jis.

Sakyčiau, kad labiausiai skiriasi vairavimas mieste. Visai kitokia važiavimo dinamika.

Arūnas Valinskas

A. Valinsko pasiteiravus, kaip jis vertina elektromobiliams pritaikytą infrastruktūrą Lietuvoje, šis sako pastebintis akivaizdų augimą, tačiau sako, kad dar tikrai yra kur tobulėti.

„Didžiausia problema, kad nėra vieningos įkrovimo sistemos. Dabar kiekvienas tinklas turi skirtingas programėles, ir tai šiek tiek erzina. Žinoma, kai pripranti, didelės bėdos nėra, bet ateityje norėtųsi, kad įkrovimo stotelės veiktų taip pat paprastai, kaip ir degalinės – atvažiuoji, įkrauni, susimoki banko kortele ir važiuoji“, – sako A. Valinskas.

Elektromobiliai

Tiesa, nuo 2025 m. balandžio ES reglamentu visi įkrovimo operatoriai, kurių įkrovimo prieigų galia virš 50 kW, yra įpareigoti užtikrinti atsiskaitymą už įkrovimo paslaugas mokėjimo kortele.

Visgi, anot pašnekovo, tai tikrai neturėtų būti pagrindinis veiksnys apsisprendžiant, ar verta įsigyti elektromobilį. Ši transporto priemonė, laidų vedėjo teigimu, yra ne tik ekologiškas, bet ir ilgalaikę naudą teikiantis sprendimas.

„Tai yra ateitis ir puiki investicija visiems, kurie gali ir nori gyventi švariau, sutaupyti bei mėgautis vairavimo kokybe. O tiems, kurie dar ir turi galimybę įsirengti saulės elektrinę ir gyvena nuosavame name, elektromobilis yra tikrai geras sprendimas, kuris atsiperka greičiau, nei daugelis įsivaizduoja“, – neabejoja A. Valinskas.