Kompanijos šiandien renka ir dažnu atveju kaupia įvairius su savo klientais susijusius duomenis – nuo amžiaus ir lyties, iki pomėgių ir vartojimo įpročių. Teigiama, kad tai padeda geriau pažinti vartotoją ir suteikti jam tas paslaugas, kurios turėtų daugiausia vertės. Bet vis dažniau kyla nuogąstavimų dėl vartotojų privatumo – ar nerenkama per daug duomenų ir ar šie saugomi bei naudojami tinkamai? „Surfshark“ rinkodaros vadovas Regimantas Urbanas sako, kad žmonių poreikis privatumui tik augs, bet globalų verslą šiandien galima vystyti ir nesekant kiekvieno kliento žingsnio.
 Regimantas Urbanas
Regimantas Urbanas

„Žmonės vis dažniau ima suprasti, kiek daug informacijos apie save palieka internete, todėl iš produktų kūrėjų tikisi, kad šie nekaups perteklinio duomenų kiekio ir juolab neperduos jo trečiosioms šalims. Taip privatumas internete tampa vertybe, kuri laikui bėgant bus tik svarbesnė. Tad verslas prie šios tendencijos turi prisitaikyti, kaip tą jau daro didžiosios kompanijos, ir ieškoti būdų, kaip pasaulinio lygio kokybės produktą teikti laikantis aukščiausių privatumo standartų“, – sako R. Urbanas ir dalinasi trimis patarimais, kaip vartotojus pažinti ir pasiekti nepažeidžiant jų privatumo.

Atsirasti reikiamu laiku, reikiamoje vietoje

Įprasta praktika versle tapo „sausainiukų“ (angl. cookies) naudojimas. Tai technologija, kuri išsaugo informaciją apie lankytus interneto puslapius ir pagal tai teikia susijusius puslapių, reklamų, ar produktų pasiūlymus.

Teigiama, kad tai padeda kurti malonesnę naršymo patirtį, nes vartotojams siūlomas ne bendrinis turinys, bet specialiai jiems pritaikytas aktualus srautas. Vis dėlto, R. Urbanas teigia, kad žmonės nebenori, jog jų judėjimas internete būtų stebimas ir naršymo patirtis formuojama už juos, todėl pasaulis vis sparčiau juda į realybę be „sausainiukų“.

„Šią technologiją verslas naudoja tam, kad tikslinę reklamą rodytų žmonėms, kurie jau galimai domisi jų produktu, nes šie bent kartą lankėsi jų puslapyje. Bet šiandien žmonės nebenori, kad jų pasirinkimus formuotų tik praeities įpročiai, o reklama sektų kiekviename žingsnyje. Todėl naujojoje realybėje verslui bus privalu ieškoti naujų būdų pasiekti susidomėjusius vartotojus“, – teigia R. Urbanas.

Pasak pašnekovo, „Surfshark“ duomenų apie savo vartotojus nekaupia, todėl produktu besidominčių neseka, o bando atsirasti ten, kur šie sąmoningai ieško su produktu ar jų grupe susijusios informacijos.

„Nerodome reklamos kiekviename vartotojo žingsnyje, bet kuriame turinį ir suteikiame naudingos informacijos ten, kur žmogus jos bet kuriuo atveju jau ieško – specifiniuose portaluose, forumuose ar socialinių tinklų kanaluose. Taip pat, remiamės vartotojų dažniausiai greta mūsų produkto naudojamais raktažodžiais. Taip ne tik pasiekiame vartotojus gerbdami jų privatumą, bet ir stebime gerus reklamos rezultatus, nes tikslingose vietose žmonių ji neerzina“, – aiškina R. Urbanas.

Gerai pasakokite istorijas

Lygiai tą pačią „sausainiukų“ technologiją verslai naudoja ir siekdami pritraukti produktu aktyviai nesidominčius ir apie jį nieko nežinančius žmones. Įvertinusios jau turimų klientų vartojimo įpročius, kompanijos susikuria potencialaus kliento profilį ir siekia atsirasti kuo didesniame skaičiuje vietų, kurias šis menamas vartotojas galimai lanko.

Tuo tarpu individualių vartotojų įpročių nestebint, daug svarbiau tampa ne personalizuota reklama, bet didelės vartotojų grupės interesai ir geras istorijų pasakojimas (angl. storytelling). Tokiu būdu tema nesidominčius žmones siekiama pritraukti ne apie save kartojant visur ir visada, bet įtaigiai pristatant produktą, atsižvelgiant į šios grupės poreikius.

„Dirbame su didžiausiais reklamos kūrėjais ir ryškiausiais nuomonės formuotojais pasaulyje. Šių partnerysčių rėmuose siekiame ne girti savo produktą, bet jį pristatyti taip, kad žmonės suprastų, kokią konkrečią problemą jis sprendžia ir kokią vertę sukuria. Taip vartotoją pritraukiame ne per kartojimą, bet per įtrauktį ir sudominimą“, – aiškina R. Urbanas.

Primename, kad „Surfshark“ partnerystes vysto su tokiomis pasaulinėmis žvaigždėmis kaip Jordan Peterson, Kara and Nate, Anthony Padilla, Mrwhosetheboss ir kitais.

Kalbėkitės su vartotojais

R. Urbanas pabrėžia, kad verslo noras pažinti vartotojus visiškai suprantamas, bet šiandien visiškai nebūtina jų įpročius sekti ir analizuoti už nugaros – klientų nuomonės galima tiesiog paklausti.

„Surfshark“ taikome tokią praktiką, jog kviečiame vartotojus pasidalinti nuomone apie produktą apklausų ar focus grupių metu. Tokiu būdu įpročius tiriame tik su klientų sutikimu bei tik tų žmonių, kurie linkę tą daryti“, – sako „Surfshark“ rinkodaros vadovas.

Jis prideda, kad tai ne tik padeda išgirsti objektyvią nuomonę iš pirmų lūpų, bet ir išlaikyti aukštus privatumo ir skaidrumo standartus, kuriuos vartotojai šiandien ypač vertina.

Jei prie sąžiningo ir skaidraus globalaus verslo kūrimo norite prisidėti ir jūs, kviečiame prisijungti prie kibernetinio saugumo kompanijos „Surfshark“, kuri šiemet kartu su „NordVPN“ tapo antruoju Lietuvos vienaragiu.

Daugiau informacijos apie šiuo metu atviras pozicijas „Surfshark“ ieškokite čia https://surfshark.com/career

Reklama
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

Įmonės taisyklės ar kultūra – kas nugali ir veda verslą pirmyn

Kiekvienoje organizacijoje galioja savi susitarimai ir įpročiai. Sužinoti, kaip viduje tvarkosi...

Pasikeitus įstatymams – proga sukurti tobulą viešojo sektoriaus IT sistemą

Šiemet pakeitus LR Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymą ir leidus viešojo...

Wojciech Nowak: kaip šiuolaikiniams bankams pritraukti ir išlaikyti naujus klientus

Konkurencinį pranašumą prieš „fintech“ startuolius norintys išlaikyti bankai pereina į...

Europos skaitmeninis dešimtmetis: kokie svarbiausi tikslai?

2001 m. rugsėjo 7 d. viso pasaulio medicinos sektorius sulaikė kvapą, kai buvo atliekama pirmoji...

Tarptautinių siuntų mozaika: ką ir kaip dažnai siunčiame į užsienį?

Daugiau nei 4 tūkst. siuntų per sekundę – tokiu greičiu pasaulis gyveno 2020-aisiais. Duomenis...

Top naujienos

Tokio naujų butų pardavimų skaičiaus nėra buvę per paskutinius 10 metų: turės įtakos kainoms (1)

Gyventojai nustojo pirkti naujus būstus, sako nekilnojamojo turto analitikai. Jų teigimu, tai lėmė...

Kardiologė nurodė klaidą, kurią daro dažnas: tai gali smarkiai pakenkti sveikatai

Mirtingumas nuo širdies ir kraujagyslių ligų Lietuvoje išlieka pirmoje vietoje, tačiau pastebima,...

Paviešinusi baisią istoriją mergina tokios reakcijos nesitikėjo: taip nukentėjusių nepilnamečių gali būti dešimtys

„Tu neprimeti, ką jis padarė. Išvežė mergą. Apnuodijęs. Bandėm sustabdyti“, – tokio...

Delfi PliusBloomberg News

Radikaliai keičiasi Kremliaus santykiai su dar viena šalimi: tai Putino perspėjimas (5)

Po tris dešimtmečius aktyviai puoselėtų draugiškų santykių įtampa dėl Rusijos prezidento...

Razma apie galimybę atimti pilietybę: yra tam tikra teisinė spraga, mes mėginsime ją užpildyti

Jeigu nejauti meilės Lietuvai ir jos vertybėms, gal tai turi turėti ir teisinių pasekmių. Tokie...

Delfi Pliusparengė Nerijus Povilaitis

Karą Ukrainoje pralaimintis Putinas gali ryžtis panaudoti cheminį ginklą? (4)

Ar Rusijos kariuomenei Ukrainoje susiduriant su vis didesniais sunkumais Vladimiras Putinas gali...

Karas Ukrainoje. Ekspertas: yra du scenarijai, kaip Rusija gali panaudoti Zaporožės atominę elektrinę Užfiksuotas sprogimas okupuoto Berdiansko uoste

Situacija Južnobugo zonoje išlieka sudėtinga, tačiau kontroliuojama. Ukrainos gynėjai toliau...

M360 PremiumDovilė Jablonskaitė

Logika tokia: kodėl gailėdamas 8 eurų vartotojas galiausiai išleidžia 14 ir dar jaučiasi laimingas

Palangos vasaros parke už vaiko pramogą batutų zonoje, jei šokinės pusvalandį, galima išleisti...

Rimvydas Valatka. Turistinės vizos rusams? Stabdom Maskvos arklius (5)

Estijos policija iš traukinio Narva- Talinas išlaipino du Rusijos „Izvestijų“...

400 tūkst. Lietuvos gyventojų gresia baudos: ieško išeičių (7)

Prezidentūra siūlo ne tik atidėti trečiąjį elektros rinkos liberalizavimo etapą, bet ir...