Diskusijoje dalyvavo ir įžvalgomis dalinosi „People Link" vadovė Jurgita Lemešiūtė, SEB grupės paslaugų centro personalo vadovė Rūta Valatkienė, mokymų ir ugdymo vadovė Kristina Markūnaitė bei skyriaus vadovė Gintarė Janutytė-Karnickienė. Ekspertės svarstė, kiek krypčių galima sutalpinti vienoje karjeroje ir kaip jas pasirinkti.

„Labai svarbu suvokti, kad karjeros krypčių yra įvairių. Iki šiol Lietuvoje gyvavo požiūris, kad svarbiausias tikslas kilti karjeros laiptais vertikaliai – dirbti toje srityje kur pradėjo ir vieną dieną tapti vadovu. Tačiau dabar vis populiariau išsikelti tikslus, kurie susieti su asmenine misija – pavyzdžiui, kurti tvaresnę aplinką. Tada svarbu pasirinkti įmonę, kuri atlieptų tam tikras vertybes. Tuomet už darbo pobūdį svarbiau tampa tai, kaip savo misiją galima įgyvendinti konkrečioje organizacijoje", – pasakoja J. Lemešiūtė.

 Jurgita Lemešiūtė

Būtina išanalizuoti savo poreikius

Nors dalis darbuotojų į organizaciją ateina žinodami, koks jų tikslas ir ką šioje karjeroje nori pasiekti, tačiau tokių tvirtai apsisprendusių – mažuma, tvirtina SEB grupės paslaugų centro personalo vadovė R. Valatkienė. Ji sako, kad nesuprasti norimos karjeros krypties yra normalu.

Žmogui, norinčiam suprasti, kokia kryptimi sukti, J. Lemešiūtė pataria praktiškai išbandyti skirtingas sritis – dirbant, praktikuojantis arba tiesiog savanoriaujant. Anot ekspertės, dirbdamas žmogus gauna realų grįžtamąjį ryšį, o jis padeda pasidaryti tinkamas išvadas, kas sekasi, o prie ko reikėtų padirbėti daugiau.

„Greičiausiai savo kryptis galima atrasti dirbant. Jei tik sėdėsime ir galvosime, ko aš norėčiau, kas man galėtų tikti, galime patekti į perdėtą mąstymą ir jame užstrigti. Čia gali padėti pokalbis su tinkamais žmonėmis, kurie suteiks galimybes išbandyti kitokias sritis," – tvirtina „People Link" vadovė.

Mokymų vadovės K. Markūnaitės patarimas, kaip atrasti savo karjeros kryptis – neužgniaužti klausimų ir abejonių, nebijoti šnekėti, klausti patarimo, nes tai padės identifikuoti savo poreikius.

Kristina Markūnaitė

„SEB paslaugų centre, o ir daugelyje kitų šiuolaikinių darboviečių, niekas nesitiki, kad ateisi dirbti jau žinodamas, kokia kryptimi norėtum sukti, bei apgalvojęs įvairius variantus. Būtent noras planuoti savo tobulėjimą yra viena iš esminių sąlygų renkantis kryptį. Tad svarbu turėti žmogų, su kuriuo gali kalbėtis apie tai, ką norisi išbandyti, kokios abejonės kyla, ir kartu ieškoti būdų, kaip išsigryninti svarbius dalykus apie save", – sako ekspertė.

Suteikiama galimybė mokytis ir išbandyti įvairias sritis

Dar vienas būdas, kaip galima rasti savo karjeros kryptį – prisijungti prie įmonės, kurioje suteikiamos įvairios galimybės išbandyti save, teigia „People Link" vadovė. Ji pastebi, kad sėkmingi, rezultatyvūs darbuotojai nuolatos ieško organizacijų, kuriose galėtų realizuoti savo idėjas ir tobulėti. Ekspertės patarimas – kaip įmanoma anksčiau perprasti esamos ar būsimos darbovietės organizacinės kultūros niuansus ir įsivertinti, ar jie padės siekti savų tikslų.

„Dažnai žmonės sako, kad jiems svarbu organizacinė kultūra, tada kyla klausimas: o kas tai yra? Tai galima būtų apibūdinti kaip organizacijos vertybes, darbo kultūrą, komandos, vadovų santykius. Kaip kiekvienas žmogus turi savo vertybes, taip ir įmonė, todėl svarbu, kad organizacija atlieptų darbuotojo vertybės, kad žmogus jaustųsi dirbantis prasmingą darbą", – pasakoja J. Lemešiūtė.

Jai pritaria ir SEB grupės paslaugų centro personalo vadovė R. Valatkienė – šiuolaikinis darbdavys jau privalo suteikti savo darbuotojams atmosferą ir kultūrą, kuri skatintų mokymąsi, palaikytų, paskatintų įgyvendinti idėjas.

 Rūta Valatkienė

„Darbuotojams ypač svarbus santykis su kolegomis – kaip darbuotojai vieni kitus palaiko, paskatina. Taip pat svarbus faktorius, kad vykdoma veikla būtų prasminga, tiek pačiam žmogui, tiek organizacijai. Įmonė turėtų suteikti galimybę darbuotojui realizuoti save. Pavyzdžiui, jei bankas prisideda prie tvarios ekonomikos kūrimo, darbuotojams yra rengiamos tos tematikos paskaitos, kuriose jie gali ne tik dalyvauti, bet ir prisidėti prie organizavimo", – sako R. Valatkienė.

Svarbi darbuotojo motyvacija ir noras tobulėti

R. Valatkienė sako, kad dabar darbdavys dažnai dėmesį kreipia ne tik į techninius darbuotojo sugebėjimus, bet ir motyvaciją ir norą tobulėti.

„Pavyzdžiui, SEB paslaugų centre neretai didžiausią dėmesį kreipiame į asmenines žmogaus savybes – norą mokytis, tobulėti, smalsumą, gebėjimą megzti santykius su kolegomis, klientais, tarp skirtingų komandų. Tokios asmeninės žmogaus savybės būna netgi pirmoj vietoj, o techninius dalykus darbuotojas gali išmokti", – sako ekspertė.

Jai pritaria ir mokymų ir ugdymo vadovė K. Markūnaitė – organizacijoje mokymų programa pritaikoma kiekvienam darbuotojui.

„Mums SEB paslaugų centre pasiteisinęs sprendimas yra mokyti naujus darbuotojus nuo visiškų pagrindų – kas yra bankas ir kaip jis veikia. Taip žmogui lengviau suprasti, kokia yra veikla ir ką jam reikės daryti. Vėliau taikoma individuali mokymų sistema – darbuotojui priskiriamas kuratorius, vadovas, žmonės, kurių visada galima klausti ir išsakyti savo abejones, taip pat šalia viso to – daugybė profesinių mokymų," – sako SEB grupės paslaugų centro mokymų ir ugdymo vadovė.

Pilną SEB grupės paslaugų centro organizuotos diskusijos „Kiek krypčių telpa į vieną karjerą ir kaip jas pasirinkti?" įrašą galite peržiūrėti čia: https://www.facebook.com/seblietuvoje/videos/652208229930415