Augant talentingų darbuotojų poreikiui, konkurencija tarp darbdavių didėja. Šią talentų kovą laimi įmonės, turinčios stiprią darbdavio reputaciją. Vis dėlto, daugelyje Lietuvos įmonių, kuriant darbdavio įvaizdį, vis dar susiduriama su klausimu: kas atsakingas už jo strategijos kūrimą ir įgyvendinimą? Patirtimi dalinasi personalo atrankų įmonės „Soprana Personnel International“ vadovė Diana Blažaitienė.
Diana Blažaitienė (Tomo Pikturnos nuotr.)
Diana Blažaitienė (Tomo Pikturnos nuotr.)

Prieš gerą dešimtmetį talentams pritraukti pakako originalesnio darbo pasiūlymo, skelbiančio apie konkurencingą atlyginimą ir karjeros perspektyvas. Vis dėlto, gausėjant komunikacijos priemonių, augant darbo vietų skaičiui, darbdaviai pradėjo ieškoti naujų būdų, kad sukurtų patrauklų įvaizdį. Šiandien, tyrimų duomenimis, net 75% kandidatų, prieš pretenduodami į darbo vietą, visų pirma įvertina darbdavio reputaciją. Net 69% darbo rinkos dalyvių atmestų darbo pasiūlymą, jei darbdavio įvaizdis jiems atrodytų nepatrauklus. Šie skaičiai būtų dar didesni, jei būtų tiriami tik kvalifikuoti specialistai. Organizacijos, nuolatos ieškančios talentų, nebedvejoja darbdavio reputacijos svarba, tačiau dažnai sulaukiu klausimų, kaip tą reputaciją kurti ir kam pavesti įvaizdžio strategijos darbus.

Darbdavio įvaizdžio teorija remiasi idėja, kad kiekvienas komandos narys turėtų jaustis atsakingas už įmonės reputaciją. Didžiausios pasaulinės įmonės, tokios kaip Google, Microsoft ar Starbucks garsiai kalba apie tai, kad kiekvienas darbuotojas, nuo žemiausių iki aukščiausių pareigų, yra svarbus ir daugiau ar mažiau prisideda prie viešosios nuomonės formavimo.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.

Daugiau nei dešimtmetį dirbant personalo atrankų srityje matau, kad daugelyje Lietuvos įmonių darbuotojų pritraukimu vis dar rūpinasi žmogiškųjų išteklių valdymo padalinys, tačiau tai nėra efektyviausia praktika, nes laikas, kuomet šios funkcijos priklausė vienam skyriui, jau praeityje.

Džiugu, kad suvokimas po truputį keičiasi ir vis daugiau lietuvių vadovų supranta, kad jų indėlis į įmonės įvaizdžio kūrimą yra itin svarbus. Visų pirma, įmonės vadovai vis dažniau išnaudoja asmeninę reputaciją, stiprindami savo įmonės prekės ženklą. Vis dėlto, svarbiausias faktorius, kodėl rekomenduočiau aktyviai įsitraukti – būtent vadovas formuoja įmonės misiją bei geriausiai žino, kokią vertę nori suteikti būsimiems darbuotojams.

Suformavus strategiją, išsikėlus tikslus ir sukūrus pridėtinės vertės paketą komandos nariams, į įgyvendinimą privalo įsitraukti ir kiti padaliniai. Visų pirma, didelė atsakomybė tenka žmogiškųjų išteklių skyriaus darbuotojams. Jie geriau nei kas kitas žino kaip formuoti vidinę atmosferą ir išlaikyti esamus darbuotojus, kurie ir yra tikrieji įmonės ambasadoriai. Šiandien, kai savo kasdienybės nebeįsivaizduojame be socialinių tinklų, kuriuose kiekvienas gali laisvai reikšti savo nuomonę, pozityvi esamų darbuotojų pozicija savo darbovietės atžvilgiu yra vienas iš esminių patrauklaus darbdavio įvaizdžio formavimo uždavinių.

Tomo Pikturnos nuotr.
Tomo Pikturnos nuotr.

Kuriant darbdavio įvaizdį, ne mažiau svarbus ir rinkodaros skyriaus darbas. Šios srities specialistai nuolat stebi demografinius rodiklius, yra susipažinę su potencialių kandidatų elgsena, žino kur ir kaip jie ieško informacijos – jau kurį laiką apie darbo poziciją paskelbti vien darbo skelbimų portaluose nebepakanka. Turėdami šį žinių bagažą, marketingo komanda geba pasiekti tikslinę talentų auditoriją bei tikslingai iškomunikuoti suteikiamas pridėtines vertes.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.

Iš esmės darbdavio įvaizdžio kūrimas susideda ne iš vieno žmogaus pastangų, o iš darnaus vadovo asmeninio prekės ženklo kūrimo, žmogiškųjų išteklių skyriaus gebėjimo išlaikyti pozityvią darbuotojų poziciją, marketingo skyriaus žinių, padedančių pasiekti tikslinę auditoriją ir, žinoma, pačių darbuotojų komunikacijos ir atvirumo. Todėl darnus bendradarbiavimas tarp skirtingus tikslus ir užduotis turinčių skyrių tapo kaip niekada svarbus ir ateityje bus sėkmingų organizacijų garantas.

Užsakymo nr.: PT_82993659

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

HR pokyčiai ir tendencijos. Ko laukti personalo valdymo specialistams 2023?

Ketvirtadienį, sausio 26 d., Vilniuje vyko HR konferencija pavadinimu "Nauja HR era prasideda, ar...

Dvylikta klasė ir egzaminų baimė: ką pataria psichologai ir buvę abiturientai? (1)

Visu greičiu artėjant brandos egzaminams, dvyliktokus neretai užklumpa baimės jausmas: „kaip į...

Bendrovė, iš kurios darbuotojai nenori išeiti: mes vaikomės ne madų, o savo kolektyvo poreikių

Ieškantiems darbo ar svarstantiems apie pokyčius profesinėje srityje – geros žinios: sparčiai...

Miško ūkio darbininkai įtraukti į trūkstamų profesijų sąrašą. Kokios galimybės užsidirbti dirbant miške?

Lapkričio 21d. Lietuvos užimtumo tarnyba patvirtino naują trūkstamų profesijų sąrašą 2023...

Kryptinga karjera: kaip ją rasti ir kodėl tai svarbu sėkmingam darbuotojui

Šiais laikais darbuotojai siekia kur kas daugiau nei tik gero atlyginimo – jiems svarbu, ar...

Top naujienos

Kita skandalingos daugiabučių statybų Vilniuje istorijos pusė: NT vystytojas teigia, kad mainais už ramybę iš jo prašyta buto

Vienas garsiausiai per Lietuvą nuvilnijusių NT vystymo skandalų pernai buvo dėl daugiabučių...

Verslas PliusBloomberg News

Putino karo mašina gelbsti Rusijos pramonę nuo stagnacijos

Klestinti amunicijos gamyba gelbsti nuo sąstingio visą Rusijos pramonę, kompensuodama tarptautinių...

Nuo Egipto pavargę lietuviai traukia nauja kryptimi: pasinerti į jūrą nesušlapus, klausyti muzikos po vandeniu ir išbandyti jėgas dykumoje

Ilgus metus populiariausios lietuvių atostogų vietos Egiptas ir Turkija turi naują konkurentą. Po...

Maksimas Butčenka

Ukrainiečių žurnalistė apie pasibaisėtiną okupantų elgesį: moters iš Chersono istorijos nepamiršiu niekada (5)

Ukrainietė žurnalistė Julija Zabelina ne kartą susidūrė su pasibaisėtina Rusijos karo su...

Verslas PliusEdgaras Savickas

Lietuvės skandalingajame „OnlyFans“: kas jos, ką siūlo savo gerbėjams ir kiek uždirba

Mokamoje turinio dalijimosi platformoje „ OnlyFans “ galima rasti ne vieną kūrėją iš...

Be keturių žaidėjų ir trenerio likę bavarai kibo į atlapus „Barcelona“ Jokubaitis pakartojo „Žalgirio“ laikų rekordą

Bent laikinai prie Eurolygoje pirmaujančių komandų prisijungė ir „ Barcelona “ (15/8),...

Skvernelis įvertino skandalą apie galimai klastojamas bylas: čia yra milžiniški įrankiai, lyg koks branduolinis ginklas (20)

Antradienį buvęs Lietuvos kriminalinės policijos biuro pareigūnas Algimantas Martinkus pranešė,...

„Valencia“ žygis per Eurolygos turnyro lentelę stabtelėjo pasiekus „Žalgirio“ pozicijas

Penkių „Valencia“ (12/11) ekipos pergalių serija Eurolygoje baigėsi ketvirtadienį namuose po...

Karas Ukrainoje. Ukrainai – Lavrovo grasinimas Rusija antrąkart per parą smogė Kramatorskui (2)

Rusija stengiasi išblaškyti Ukrainos karius, išskaidyti jų pajėgas, kad dar geriau...