Paprastesnė sistema atnešė milijonus

„Oberlo“ e. prekybos specialistai sugebėjo laiku ir vietoje prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos sąlygų ir pasiūlyti naują sprendimą. Keičiantis elektroninės prekybos rinkai didėjo internetinių parduotuvių kiekis ir jų populiarumas. Šioje ekosistemoje, anot įmonės atstovo Tomo Šlimo, atsirado įrankių, lengvinančių e-komercijos parduotuvių kūrimą, tačiau paklausa susidūrė su viena didele problema – dauguma verslininkų tiesiog neturėjo, ką pardavinėti. Jaunųjų inovatorių komanda tai išsprendė pasiūlydami mažai laiko ir investicijų reikalaujantį sprendimą.

„Oberlo“ komanda sukūrė katalogą, kuriame e. parduotuvę turintis žmogus turi galimybę susikurti profilį ir radus jam tinkamą prekę kataloge iš karto pradėti pardavinėti ją savo e. parduotuvėje. Tarp daugybės siūlomų prekių galima išsirinkti norimą ir tą pačią dieną prekiauti, pavyzdžiui, rūbais arba sporto įranga. Pagrindinis skirtumas, palyginus su standartine e. prekybos platforma, yra tas, kad naudojant „Oberlo“ nereikia investicijų prekėms įsigyti, taip pat sumažinamos laiko sąnaudos ir rizika, kadangi prekė iš tiekėjo tiesiogiai keliauja klientui.
Lietuvių startuolis prisideda prie elektroninės prekybos revoliucijos

Pašnekovo T. Šlimo nuomone, sėkmingas verslas nebūtinai privalo gimti iš technologiškai pažangios idėjos. „Sakoma, jei trūksta verslo idėjų, surask verslo sektorius, kurie vis dar naudoja „Excel“ programą, ir ieškok būdų ją pakeisti sukurdamas technologiškai pažangesnį sprendimą tikslinei auditorijai. Mes pasirinkome žmonių grupę, kuri naudoja „Excel“ programą verslo procesų vykdymui ir sukūrėme nepatogumų ir žmogiškųjų klaidų išvengti leidžiantį automatizuotą sprendimą“.

Verslininkas teigia su komanda pagalvojęs, kaip palengvinti sudėtingą duomenų procesą, kitaip vadinamą trikampe prekyba (angl. dropshipping), kuriuo anksčiau prekyba internetu užsiimantys verslininkai atlikdavo skaičius vesdami į programą – tai buvo lėta ir neefektyvu. Mat šiuose prekių tiekimo sandoriuose dalyvauja net trijų valstybių subjektai – iš vienos valstybės narės išgabenamos prekės įsigyjamos kitos valstybės narės PVM mokėtojo ir nugabentos į trečią valstybę narę iš karto patiekiamos tos trečios valstybės narės PVM mokėtojui.

Nišą rinkoje atradęs verslininkas pasakoja, kad įmonės sėkmė nebuvo atsitiktinė. „Neteisinga manyti, kad „Oberlo“ tapo greita sėkme. Oberlo įkūrėjai dirba su e-prekybos verslais beveik 10 metų ir sukauptos žinios padėjo geriau suprasti rinkos tendencijas ir klientų poreikius“, – teigia pašnekovas.
Lietuvių startuolis prisideda prie elektroninės prekybos revoliucijos

Užsispyrimas veda į priekį

T. Šlimas pastebi — pirmą kartą vystant verslą galbūt nebus teigiamų rezultatų, visgi įgaunamos žinios ir patirtis yra ypatingai naudingos kituose versluose. „Galima daug laiko ruoštis ir domėtis, kaip įgyvendinti tam tikrą verslo idėją, tačiau viskas pasikeičia pradėjus įmonei veikti. Teorinės žinios niekada nepakeis praktinių“, – teigia jis.

„Prioritetizuojant verslo planus pirmiausiai patarčiau susikoncentruoti ties savo veikla ir tiesiog užsispyrus veikti ir nesustoti“.

Kompanijai tapus sėkminga, inovatyvūs sprendimai turi būti įgyvendinami siekiant išlaikyti konkurencingumą, pastebi verslininkas. „Šiuo metu turime apie 60 darbuotojų, iki šių metų pabaigos planuojame praplėsti savo komandą dar 40 žmonių todėl užsitikrinę sėkmę šiandien, negalime būti išsiblaškę ir privalome galvoti apie sprendimus, kurie galėtų pakeisti rinką po 2–3 metų“.

T. Šlimas džiaugiasi, kad darbo sąlygos ir atmosfera Lietuvoje yra palankesnė nei kitose šalyse. „Oberlo“ šiuo metu yra įsikūrę Vilniuje ir Vokietijoje, taip pat bendradarbiauja su Kinija. „Jaučiame palaikymą iš glaudžios startuolių bendruomenės Lietuvoje – visi didžiuojasi šiuo produktu ir nori mums padėti, nes jis yra lietuviškas, todėl čia bendra atmosfera yra puiki lyginant su kitomis valstybėmis“.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis.

Užsakymo nr.: PT_75506525