Idėjos sumanytojai – verslo atstovai

2020 m. lapkričio mėnesį prasidėjęs projektas „Verslo pulsavimas – lauko reklamos skaitmeniniame amžiuje“, skirtas paremti reklamos ir dizaino srities jaunojo verslo pradžią Joniškio mieste, pasitelkiant verslumo mokymus ir priemones verslo stiprinimui. Joniškio miesto vietos veiklos grupės projektų koordinatorė Vaida Šeižė džiaugiasi, kad projekto idėja gimė būtent verslo atstovams. Iniciatyvos sumanytojai – informacinių technologijų srityje dirbanti UAB „Fideka“.

V. Šeižė teigia, kad imtis tokios veiklos paskatino miesto ir globalūs pokyčiai. „Pats gyvenimas padiktavo, kad popierinės reklamos šiandien nebėra itin efektyvios. Todėl pradėta galvoti, kaip žinutę apie produktą ar paslaugą perkelti į skaitmeninį formatą. Taip pat norą dalyvauti organizuojamame projekte išreiškė ir jaunieji Joniškio verslininkai. Turime daug neseniai įsikūrusių verslų, kuriuos galime remti, o dizaino ir reklamos niša mieste buvo neužpildyta.“

Projektas sudarytas iš dviejų etapų. Pirmiausia jaunieji verslininkai dalyvavo verslumo ir praktiniuose reklamos kūrimo mokymuose. Tuo metu vyko ir LED lauko ekrano statymo bei montavimo darbai. Šiuo metu mokymų sesija jau baigta, o spalio pradžioje pradėjo veikti modernus ekranas, kuriame rodomos jaunųjų verslininkų sukurtos reklamos. „Jaunieji verslo atstovai visus metus kas mėnesį turės galimybę jiems nustatytą laiką rodyti savo kurtas reklamas LED lauko ekrane. Vėliau dar trejus metus šia priemone bus leidžiama naudotis ir kitiems jauniesiems verslo atstovams“, – apie projekto tęstinumą kalba V. Šeižė.

Projekto dalyviams – naudingi mokymai

Projekto koordinatorius Justas Jeskevičius pasakoja, kad nors Joniškis ir nedidelis miestas, tačiau verslus. Todėl pavyko atrinkti ir penkis mokymų dalyvius, du fizinius ir tris juridinius asmenis, besidominčius reklamos ir dizaino sritimis.

Projekto metu vyko mokymai, kurie skatino dalyvių verslumą, suteikė rinkodaros partnerystės žinių, fotografavimo ir filmavimo įgūdžių bei konstruktyvaus bendravimo žinių ir patirties. „Nė vienas dalyvis mokymais nenusivylė. Jie noriai įsitraukė, nereikėjo raginti. Patys klausdavo, kada vyks užsiėmimai“, – gerais įspūdžiais dalijasi J. Jeskevičius.

Teorinių ir praktinių mokymų metu įgytas žinias jaunieji verslininkai turi galimybę pritaikyti ir praktiškai. „Mieste esančiame LED lauko ekrane matomi rezultatai to, ką jaunieji verslininkai išmoko užsiėmimų metu. Rinkdamiesi klientus, siekdami juos įtikinti dalyviai naudojasi įgūdžiais, įgytais komercijos mokymų metu. Kurdami reklamas pasitelkia įgytas filmavimo, fotografavimo, reklamos apipavidalinimo žinias“, – pasakoja projekto koordinatorius ir prideda, kad ekrane bus rodomos tiek privačių klientų, tiek socialinės reklamos.

Išskirtinis projektas Lietuvoje

V. Šeižė pasakoja, kad projekto idėja unikali ir nors pradžioje kilo daug klausimų, kaip ją įgyvendinti, iniciatyvos nauda jos sumanytojai neabejoja. „Projektas išskirtinis, nes remiama unikali dizaino ir reklamos sritis. Kaip reklamos priemonė pasitelkiamas LED ekranas, kuriuo pasinaudoti jaunas pradedantis verslo atstovas neišgalėtų. Ekrano vertė – apie 30-40 tūkst. eurų. Todėl veiklos pradžioje tokia investicija neįmanoma.“

Iniciatyva suteikti paramą, stiprinančią verslo pradžią, naudinga ne tik jauniesiems verslo atstovams, įgyjantiems naujų įgūdžių bei galintiems juos pademonstruoti moderniame LED lauko ekrane, bet ir bendrai Joniškio miestui. „Matydami įrengtą ekraną, žmonės sako, kad dabar esame kaip didmiestis. Manome, kad šia paslauga galėtų naudotis visas Šiaulių regionas.

Ekranas stovi gerai matomoje vietoje – prie Joniškio rajono savivaldybės. Šalia eina Šiaulius ir Rygą jungiantis tranzitinis kelias, kuriuo kiekvieną dieną pravažiuoja daug automobilių. Todėl jaunųjų verslininkų teikiamos paslaugos bus naudingos ir jų užsakovams“, – apie projekto teikiamą naudą pasakoja V. Šeizė.

Dalyviai neabejoja projekto nauda

Vienas iš projekto dalyvių Darius Šulčius dirba reklamos srityje, todėl jis teigia, kad jauniesiems verslininkams suteikti mokymai ir galimybė naudotis LED lauko ekranu yra puiki paskata vystyti savo veiklą. D. Šulčius pasakoja, kad mokymų sesija ne tik suteikė naujos informacijos marketingo ir vaizdo reklamos montavimo srityse, tačiau padėjo atgaivinti ir turimas fotografavimo žinias. „Žinoma, kai kurių dalykų neįmanoma išmokti per vieną dieną. Tačiau įvertinus tai, kiek laiko mokymams turėjome, viskas vyko puikiai, mokytojai buvo labai geri, tad turėti lūkesčiai pasiteisino.“

Šiuo metu jaunieji verslininkai jau dirba su klientais ir paruoštas reklamas rodo Joniškio mieste stovinčiame moderniame LED lauko ekrane. D. Šulčius pasakoja, kad kurdamas reklamą jau turėjo progos pritaikyti ne tik įgytus vaizdo montavimo įgūdžius, bet ir panaudoti išmoktas bendravimo su klientais gudrybes.

Jaunasis verslininkas džiaugiasi suteikta pagalba veiklos stiprinimui ir įžvelgia projekto naudą visam Joniškio miestui. „Regionuose, mažesniuose miestuose jaunieji verslininkai dažnai nedrįsta pradėti veiklos arba nori ją plėtoti didmiesčiuose. Turėti tokį modernų LED lauko ekraną ir leisti juo naudotis jaunojo verslo atstovams yra labai sveikintina“, – pasakoja D. Šulčius.

Projektas finansuotas pagal ES fondų investicijų veiksmų programą, kurios tikslas – paskatinti piliečius būti aktyvius, savo miestuose kurti iniciatyvas ir taip mažinti socialinę atskirtį Lietuvoje. Daugiau apie galimybes inicijuoti projektus savo mieste ar bendruomenėje www.miestobendruomene.lt.

Užsakymo nr.: PT_88534253