Daugiau nei 10 metų Skandinavijos ir kitų šalių tvaraus prekės ženklo indeksą skaičiuojančio „Sustainable Brand Index“ įkūrėjo ir direktoriaus Eriko Elvingssono Hedéno teigimu, Lietuvos vartotojai vis daugiau dėmesio skiria tvarumui ir atsižvelgia, kuris prekės ženklas rūpinasi aplinka, tausoja ją.
Šiemet į Lietuvos prekės ženklų tyrimą, kuris parodo, kaip skirtingą prekės ženklų arba verslų tvarumo strategiją bei atliekamus veiksmus vertina vartotojai, buvo įtrauktos net 85–ios skirtingų sričių Lietuvos įmonės.
Visos įmonės ir prekės ženklai buvo suskirstytos į veiklos kategorijas: bankai, elektros tiekėjai, maistas ir gėrimai, degalai, maisto prekių parduotuvės, vaistinės, telekomunikacijos bendrovės, transportas ir kelionės, siuntų/pristatymo paslaugos, drabužių/mados parduotuvės, elektroninė prekyba bei žemdirbystė.

„Tarp Lietuvos vartotojų pastebėjome daugiau dėmesio tvariems prekių ženklams nei pas kaimynus estus ir latvius. Taip pat matome vis daugiau panašumų tarp lietuvių, švedų ir suomių.
Šio tyrimo metu padarytos įžvalgos gali padėti verslams, kurie stebi rinkos pokyčius, girdi klientų užduodamus naujus klausimus ir nori žinoti, kas turi būti padaryta norint išlikti aktualiu ir ateities rinkose“, – pristatydamas rezultatus pastebėjo E. Elvingsson Hedén.
Vartotojai skirtingose kategorijose geriausiai įvertino šių prekės ženklų žingsnius tvarumo link: maisto prekių parduotuvių kategorijoje – mažmeninės prekybos parduotuvių tinklas „Lidl“, žemdirbystės kategorijoje – „Sėklos“ („Žalia stotelė“), drabužių ir mados kategorijoje – „Humana“, vaistinės kategorijoje – „Camelia“, banko kategorijoje – „Swedbank“, siuntų ir pristatymo paslaugų kategorijoje – „Omniva“, maisto ir gėrimų kategorijoje – „Biržų duona“, elektroninės komercijos kategorijoje – „BARBORA.LT“, telekomunikacijų bendrovių kategorijoje – „TELE2“, degalinių tinklų kategorijoje – „CIRCLE K“, elektros tiekėjų kategorijoje – „IGNITIS“, o transporto ir kelionių kategorijoje – „BOLT“.

Tvaraus prekės ženklo indeksas – didžiausias Europoje nepriklausomas tyrimas apie tvarumą versle. Švedijoje įsikūrusi tyrimų bendrovė „SB Insight“ tvarumo indeksą matuoja nuo 2011 metų. Šiuo metu tyrimas vykdomas aštuoniose šalyse.
Tiriamų įmonių sąrašas buvo sudaromas remiantis tarptautine tokio pobūdžio indeksų vertinimo metodika: skirtingose pramonės šakose pagal užimamą rinkos dalį, apyvartą ir bendrą prekių ženklo žinomumą šalyje yra atrenkami stipriausi prekės ženklai. Tuomet atrinktus prekės ženklus aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės srityse vertina šalies gyventojai, kurių skaičius atitinka visas reprezentatyvaus tyrimo taisykles.
Svarbu paminėti, kad indeksas sudaromas pagal tai, kaip prekės ženklą vertina vartotojai, o ne pagal tai, kiek iš tiesų produktas ar paslauga yra tvarūs.
Tvariausių prekės ženklų TOP 10
1. „Lidl“
2. „Žalia stotelė“
3. „Humana“
4. „Camelia“
5. „Eurovaistinė“
6. „Maxima“
7. „Gintarinė vaistinė“
8. „Iki“
9. „Swedbank“
10. „Omniva“
Visos tyrime dalyvavusios įmonės pagal jų sritis:
Bankai:
1. „Swedbank“
2. „SEB“
3. „Šiaulių bankas“
4. „Luminor“
5. „Revolut“
6. „Medicinos bankas“
7. „Citadele bankas“
Elektros tiekėjai:
1. „Ignitis“
2. „Elektrum“
3. „Enefit“
4. „Perlas energija“
Maistas ir gėrimai:
1. „Biržų duona“
2. „Vilkyškių pieninė“
3. „Žemaitijos pienas“
4. „Vilniaus duona“
5. „Pieno žvaigždės“
6. „Rokiškio sūris“
7. „Paulig“
8. „Auga“
9. „Santa Maria“
10. „Malsena“
11. „Volfas Engelman“
12. „Švyturys–Utenos alus“
13. „Kietaviškių gausa“
14. „Biovela–Utenos mėsa“
15. „Kauno grūdai“
16. „Mantinga“
17. „Krekenavos mėsa“ (Krekenavos agrofirma)
18. „Nestle Lietuva“
19. „Kėdainių konservai“ (Vikondos grupė)
20. „Gardėsis“ (Fazer Lietuva)
21. „Kalnapilis–Tauro grupė“
22. „Orkla“

Degalinių tinklai:
1. „Circle K“
2. „Neste“
3. „VIADA“
Maisto prekių parduotuvės:
1. „Lidl“
2. „Maxima“
3. „IKI“
4. „Norfa“
5. „Rimi“
Vaistinės:
1. „Camelia vaistinė“
2. „Eurovaistinė“
3. „Gintarinė vaistinė“
4. „N (Norfos) vaistinė“
5. „BENU vaistinė“
Telekomunikacijų bendrovės:
1. „Tele2“
2. „Telia“
3. „BITĖ“
4. „Pildyk“
5. „Labas“
6. „Ežys“
Transportas/kelionės:
1. „Bolt“
2. „LTG Link“ (Lietuvos geležinkeliai)
3. „CityBee“
4. „Spark“
5. „Novaturas“
6. „airBaltic“
7. „Tez Tour“
8. „Kidy Tour“
Siuntos/pristatymo paslaugos:
1. „Omniva“
2. „DPD“
3. „LP Express“ (Lietuvos paštas)
4. „Venipak“
Drabužių ir mados parduotuvės:
1. „Humana“
2. „Audimas“
3. „Utenos trikotažas“
4. „Apranga“
5. „Zara“
6. „Danija“
7. „Žygio batai“
E.komercija:
1. „Barbora.lt“
2. „Senukai.lt“
3. „Topocentras.lt“
4. „Eavalyne.lt“
5. „Pigu.lt“
6. „Aboutyou.lt“
7. „Varle.lt“
8. „Membershop.lt“
Žemdirbystė:
1. „Sėklos“ (Žalia stotelė)
2. „Baltic Agro“
3. „Dojus Agro“
4. „Lytagra“
5. „Scandagra“
6. „Agrochema“