Naujovės diegimas vyko sklandžiai

Prekybos tinklas „Rimi“ pirmasis Lietuvoje pasiūlė funkcionalumą, kuris leidžia pirkėjams savitarnos kasose vos vieno mygtuko paspaudimu apsispręsti dėl popierinio kvito spausdinimo. Anot „Rimi Lietuva“ informacinių technologinių padalinio verslo partnerio Anatolijaus Petrovo, nors naujovės įgyvendinimo procesas nebuvo lengvas, tačiau pasiekti rezultatai išties džiugina.

„Kadangi buvome pirmieji Lietuvoje pasiūlę tokią paslaugą – teko skirti nemažai laiko įstatyminės bazės nagrinėjimui, kad viskas atitiktų teisės aktų reikalavimus, o klientai jaustųsi užtikrinti šios paslaugos saugumu. Džiaugiamės, kad mūsų darbo rezultatai yra sėkmingi, o juos pasiekti padėjo glaudus bendradarbiavimas su Lietuvos metrologijos inspekcija bei technologinių sprendimų partneriais „StrongPoint“, – sako A. Petrovas.

Specialisto teigimu, didžiausias iššūkis buvo tinkamai suprogramuoti sistemas ir sustyguoti jas taip, kad klausimas apie kvito spausdinimą pirkėjui būtų užduotas laiku bei nekiltų jokių dviprasmybių. „Iš technologinės pusės didžiausias iššūkis mums buvo tai, kad diegiant funkciją reikėjo tai padaryti fiziniu būdu, nuvykus prie kiekvieno savitarnos aparato skirtinguose miestuose. Tačiau naujovės diegimas įvyko sklandžiai ir jokių trikdžių dabar nepastebime“, – pasakoja A. Petrovas.

Anatolijus Petrovas

Kvito spausdinimas – įprotis, kurio lengva atsisakyti

Anot „Rimi Baltic“ socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovo Liudviko Aleliūno, nepaisant įpročio įsigijus prekes gauti tai patvirtinantį spausdintą kvitą, pirkėjams priimti naujovę, atsisakant spausdintų kvitų, nėra sunku.

Tvarumas – viena iš prioritetinių mūsų įmonės sričių. Nuolat ieškome inovatyvių sprendimų, kurie padėtų sumažinti neigiamą poveikį aplinkai ir taupytų gamtos resursus. Priimti su tvarumu susijusius sprendimus nėra sudėtinga, tačiau tam, dažniausiai, reikia laiko – pirkėjai turi būti pasiruošę priimti naujoves. Sulaukiame daug padrąsinimų ir teigiamų atsiliepimų socialinėje erdvėje ir jaučiame stiprų pirkėjų palaikymą. Matome, kad šis spendimas pasiteisino, nes daugeliu atvejų spausdinto kvito pirkėjams neprireikia, todėl ir jo atsisakyti nėra sunku“, – teigia L. Aleliūnas.

Visuomenininkas, iniciatyvos „Už švarią Lietuvą“ įkūrėjas ir socialinis verslininkas Giedrius Bučas, savo pavyzdžiais ir aplinkosaugos darbais skatinantis visuomenę prisidėti prie gamtos išsaugojimo bei sąmoningo gyvenimo puoselėjimo, sveikina „Rimi“ iniciatyvą atsisakyti spausdintų kvitų. Anot jo, nors atliekų tvarkymo kultūra Lietuvoje keičiasi lėtai, tačiau daugėja sąmoningų žmonių bei verslų, kurie prisideda prie reikšmingų pokyčių įgyvendinimo ir perteklinio vartojimo mažinimo.

„Kasdien renku šiukšles ir tarp jų tikrai pastebiu išmestus čekius, todėl manau, kad „Rimi“ spendimas atsisakyti spausdintų kvitų yra sveikintinas. Tai padeda tausoti ne tik gamtos resursus – medieną ir iš jos gaminamą popierių, bet ir sutaupyti kvitų spausdinimui reikalingus dažus, kurie nėra itin ekologiški, tad patekę į aplinką užteršia gruntą. Sprendimas atsisakyti spausdintų kvitų reikšmingai prisideda ir prie perteklinio vartojimo sukeltų problemų mažinimo. Spausdintus kvitus dažnas pirkėjas tiesiog išmeta, todėl jų atsisakymas yra gera pradžia ugdant tvarų, sąmoningą ir darnų vartojimą. Geriausia prevencija šiukšlėms yra jų nesukūrimas, todėl džiaugiuosi šiuo „Rimi“ pavyzdžiu“, – teigia G. Bučas.

Džiuginantys rezultatai

Funkcija sėkmingai įdiegta 53-ose tinklo parduotuvėse, kuriose įrengtos savitarnos kasos. Nuo pilotinės kampanijos pradžios gegužę iki jos įgyvendinimo visose „Rimi“ parduotuvėse rugpjūčio viduryje, pavyko pasiekti išties įspūdingų rezultatų: „Pirkėjai spausdintų kvitų atsisakė jau 1,7 mln. kartų. Toks sprendimas leido sutaupyti net 1500 kilogramų popieriaus. Tai tik dar kartą parodo, kad net ir maži žingsneliai tvarumo link yra labai reikšmingi. Mūsų pirkėjai – sąmoningi ir jiems rūpi aplinkosauga“, – džiaugiasi L. Aleliūnas.

Liudvikas Aleliūnas

Jis taip pat pastebi, kad šiukšliadėžės prie savitarnos aparatų dabar yra praktiškai pustuštės. Skaičiuojama, kad kvito nespausdina apie 80 proc. savitarnos pirkėjų. „Pozityviai žiūrime į ateitį ir tikimės, kad metų pabaigoje neatspausdintų kvitų skaičius perkops 5 mln. Todėl visi Lietuvos gyventojai, bent jau teoriškai, galės prisidėti prie švaresnės gamtos ir neigiamo poveikio aplinkai mažinimo“, – sako L. Aleliūnas.

Atsiskaitymo už prekes informaciją pirkėjai ir toliau gali matyti savitarnos kasos ekrane, o pageidaujantys gauti popierinius čekius ir toliau turi galimybę juos atsispausdinti. Pirkėjai, kurie atsisakė spausdinto čekio, tačiau vėliau esant poreikiui norėtų grąžinti prekes, kviečiami dėl jų kreiptis į prekybos centro informaciją arba Klientų aptarnavimo centrą (telefonu 8800 29000 arba el. paštu info.lt@rimibaltic.com).