Įgyvendindamas savo tvarumo įsipareigojimus prekybos tinklas „Rimi“ pristato naują iniciatyvą – nuo liepos 13 d. visų prekybos centrų savitarnos kasose pirkėjai patys galės nuspręsti: spausdinti popierinį kasos čekį, ar pasirinkti elektroninę jo versiją. Visi pirkėjai, turintys „Rimi“ paskyrą ir lojalumo kortelę, prisijungę prie savo paskyros ar užėję į programėlę telefone galės pasirinkti pirkimo čekius gauti elektroniniu būdu ir taip sumažinti atliekų kiekį. Pasak „Rimi Lietuva“ Informacinių technologinių padalinio verslo partnerio Anatolijaus Petrovo, ši naujovė – dar vienas įmonės tvarumo strategijos, kurioje didelę dalį užima skaitmenizacija, etapas.

Sėkmingi skaitmenizacijos procesai

Pasak „Rimi Lietuva“ Informacinių technologinių padalinio verslo partnerio Anatolijaus Petrovo, praėjusiais metais prekybos tinklas sėkmingai įgyvendino popierinio pirkimo čekio atsisakymą savitarnos kasų aparatuose. Po šios iniciatyvos iš klientų sulaukta daug teigiamų atsiliepimų bei pageidavimų, jog atsisakomi čekiai būtų pateikiami elektroniniu formatu.

„Apie šią idėją svarstėme jau seniai, bet pirkėjų noras dar labiau paspartino jos įgyvendinimą. Tad jau nuo liepos 13 d. startuojame visų Lietuvos „Rimi“ prekybos centrų savitarnos kasose. Pirkėjai ir toliau galės pasirinkti, ar nori atsispausdinti popierinį kasos čekį, ar ne. Norint gauti elektroninius kvitus, šį nustatymą galima pasirinkti „Mano Rimi“ paskyroje internete arba programėlėje. Parsisiuntus programėlę į telefoną, galima ne tik peržiūrėti savo apsipirkimo kvitus elektroniniame formate, bet ir naudotis telefonu vietoje plastikinės lojalumo kortelės. Programėlę galima pateikti kaip lojalumo kortelę kasoje per QR kodą arba bekontaktę funkciją („Android“ telefonais), aktyvuoti ir pasitikrinti savo asmeninius pasiūlymus bei kitas savaitines akcijas, o taip pat susidaryti pirkinių sąrašą ar rasti receptų vakarienei“, – pasakoja A. Petrovas.

 Anatolijus Petrovas
Anatolijus Petrovas
© Organizatorių nuotr.

Kaip teigia Informacinių technologinių padalinio verslo partneris, šis funkcionalumas prieš maždaug metus buvo sėkmingai įgyvendintas „Rimi“ parduotuvėse Latvijoje ir Estijoje, tad sėkmingo projekto įgyvendinimui remtasi kaimynų patirtimi: „Pirkėjui tai patogus būdas nekaupti popierinių čekių, kurie ne tik teršia aplinką, bet ir greitai blunka, tad nuo šiol informaciją apie savo pirkinius bus patogu bet kada pasitikrinti elektroninėje erdvėje, prisijungus prie savo „Rimi“ paskyros.“

Tvarus įmonės požiūris

Pasak A. Petrovo, „Rimi“ prekybos centruose čekių spausdinimui per metus buvo sunaudojama net iki 50 tonų popieriaus, tad nauja galimybė apsipirkti be jo ne tik dar labiau sumažina atliekų skaičių, bet ir prisideda prie miškų kirtimo poreikio mažinimo.

„Pernai buvome vieni pirmųjų, įdiegusių savitarnos kasos čekių nespausdinimo sprendimą, kuris labai pasiteisino. Šį sprendimą priėmėme siekdami užtikrinti tvarumą – taupydami popieriaus sąnaudas, o mažesnis čekių kiekis padėjo sutaupyti ir logistinių kaštų. Kasos čekių popierius, susuktas į rulonus, daug sveria, be to, yra keičiamas rankiniu būdu. Iš visų pirkimo čekių savitarnos kasose šiuo metu nespausdinama net 77 proc. – tai jau didelis tvarumo laimėjimas, – sako A. Petrovas. – Pastebėjome, jog savitarnos kasose labai daug čekių keliauja į šiukšliadėžę ar net pirkėjų nėra išimami iš aparato, tad sprendimas leisti jiems pasirinkti nespausdinti čekio buvo labai svarbus.“

 Norint gauti elektroninius kvitus, šį nustatymą galima pasirinkti „Mano Rimi“ paskyroje internete arba programėlėje.
Norint gauti elektroninius kvitus, šį nustatymą galima pasirinkti „Mano Rimi“ paskyroje internete arba programėlėje.
© Organizatorių nuotr.

„Rimi Lietuva“ Informacinių technologinių padalinio verslo partneris pažymi, kad ilgalaikiai prekybos tinklo įsipareigojimai yra pagrįsti tvarumo principais: „Esame pasiryžę ir toliau žengti tvarumo keliu, o skaitmenizacija yra vienas iš tvarumo procesų. Siekiame mažinti CO2 pėdsaką, tad didelį dėmesį skiriame gamtos išteklių taupymui: renkamės tvarias pakuotes, atsisakome popierinių čekių. Įmonės strategijoje tvarumas yra vienas iš strateginių elementų, tad matydami galimybes šiai sričiai puoselėti, imamės veiksmų. Nors jau nemažai nuveikėme, neplanuojame sustoti ir judėsime toliau. Tvarumas kuria vertę ne tik aplinkai bei žmonėms, bet ir pačiam verslui – tai labai svarbu.“