„Vykdydamas veiklą, kiekvienas verslas geriausiai mato jo sektoriuje esančias problemas ir galimus sprendimo būdus. Socialiai atsakingas verslas pokyčius inicijuoja tam, kad padėtų išsaugoti tai, ką turime ir sukurtų gražesnę aplinką, kurioje mes visi gyvename“, – sako „Girteka Logistics“ intermodalinių projektų vadovė Larisa Senkevičienė.

Intermodaliniai pervežimai – sudėtingas ir atidaus planavimo reikalaujantis procesas

Intermodaliniais pervežimais vadinamas krovinio gabenimo procesas, kuomet dalį laiko krovinys transportuojamas keliais, o kitą dalį – traukiniais ar keltais, visos kelionės metu išlaikant krovinį toje pačioje puspriekabėje. Tai – pakankamai sudėtingas procesas, reikalaujantis itin atidaus planavimo ir nuolatinio koordinavimo, tačiau tuo pačiu vienas iš efektyviausių būdų, kurio pagalba krovinių gabenimo įmonės gali prisidėti prie tvarumo politikos.

Norint sėkmingai vykdyti intermodalinius pervežimus, svarbu teisingai sustyguoti visus procesus įmonės viduje ir pasirinkti patyrusius, profesionalius bei atsakingus partnerius. Nors rinkoje intermodalinius pervežimus galima vykdyti tiek laivu, tiek traukiniu, anot L. Senkevičienės, „Girteka Logistics“ koncentruojasi į geležinkeliais vykdomus pervežimus.

„Geležinkelių infrastruktūra, ypatingai Vakarų Europoje, saugi ir funkcionali, be to krovinių gabenimui naudojami elektra varomi traukiniai neišskiria jokių taršių dalelių. Dalį laiko gabendami krovinius geležinkeliais, sumažiname bendrą nuvažiuojamą atstumą vilkikais, kurie dažnu atveju naudoja tradicinį dyzeliną. Tokiu būdu klientai, kuriems rūpi tvarumas, kartu su „Girteka Logistics“ gali prisidėti prie neigiamo poveikio aplinkai mažinimo“, – sako L. Senkevičienė.

Laisvesni keliai – mažiau eismo įvykių juose, švaresnė aplinka – nauda, kuri ilgalaikėje perspektyvoje turi įtakos visos visuomenės gerovei. Padidinus pajėgumus reikiama kryptimi, traukiniais galima pervežti kur kas didesnį kiekį krovinių. Be to, dalį atstumo gabenant krovinį geležinkeliais, galima jį pristatyti per trumpesnį laiką, nes nėra jokių eismo ar vairuotojų laiko ribojimų.

Tvarumo politika turi būti įgyvendinama skirtingomis kryptimis

Krovinių gabenimo intermodaliniais pervežimais paklausa kasmet sparčiai didėja, tačiau tam tikri infrastruktūros trūkumai riboja jos augimo tempus. Kol nebus rasti Europos Sąjungos mastu bendri sprendimai, tvarumo politiką „Girteka Logistics“ aktyviai įgyvendina ir kitomis kryptimis.

Reguliarus transporto parko atnaujinimas – vienas iš efektyviausių būdu, padedančių krovinių gabenimo įmonėms mažinti aplinkai daromą poveikį. „Girteka Logistics“ transporto parke seniausio vilkiko amžius nesiekia trejų metų. Modernūs, naujausiomis technologijomis aprūpinti vilkikai išskiria mažiausią įmanomą kiekį anglies dioksido, todėl yra draugiški aplinkai. Didžioji dalis jų atitinka ir „Euro 6“ standartą, kuriam priskiriamos švarios ir gamtą tausojančios transporto priemonės. Kasdieninėje veikloje naudojant alternatyvų Hydrotreated Vegetable Oil (HVO) kurą transporto emisiją galima sumažinti net iki 90 proc.

Maršrutų optimizavimas padeda sumažinti nuvažiuojamų „tuščių“ kilometrų skaičių, tuo pačiu mažinant ir aplinkai daromos žalos kiekį. Šiuo metu „Girteka Logistics“ įgyvendina bene didžiausios apimties verslo skaitmenizacijos projektą Lietuvoje, kuris leis ateityje dar tiksliau suplanuoti maršrutus ir minimizuoti nuvažiuojamų distancijų kiekį.

18000 vairuotojų mokymai ir motyvavimas – dar vienas žingsnis įgyvendinant tvarumo politiką. „Girteka Logistics“ inicijuotas projektas „EKO lyga“ padeda tobulinti vairuotojų įgūdžius, siekiant skatinti saugų, atsakingą, tuo pačiu ir ekologišką elgesį kelyje.

„Tai tik dalis su tvarumo politika susijusių projektų, kuriuos „Girteka Logistics“ įgyvendina šiuo metu. Būdami European Clean Trucking Alliance (ECTA) partneriais, drauge su kitais nariais įsipareigojame nuolat gerinti savo veiklą ir ieškoti efektyvių būdų, kurie padėtų minimizuoti transporto emisijos kiekį Europos keliuose“, – sako L. Senkevičienė.