Laikina darbo vieta daugeliui tapę namai įtvirtino naują standartą – tvarios bendrovės ir dabar taiko lankstų darbo modelį. Dalis darbų jose atliekama biure, o kita dalis – iš virtuvės, pajūrio ar iš kur tik darbuotojas panorės.

Lankstų darbo modelį taikančios draudimo bendrovės BTA Žmogiškųjų išteklių skyriaus vadovė Jevgenija Krikščiūnė sako, kad galimybė dirbti nuotoliniu būdu darbuotojams siunčia žinutę, kad jais visų pirma yra pasitikima. Jie laisvi planuoti savo darbus ir patys pasirinkti, ar tą dieną nori biuro šurmulio, ar namų tylos.

„Viena pagrindinių mūsų vertybių – žmogiškumas. Tiek BTA veikla, tiek sprendimai yra nukreipti į žmogų, jo gerovę. Jei darbuotojas sako, jog jam savo tikslų patogiau siekti kartais namuose, o kartais biure – kodėl gi ne? Laisvė rinktis tik sustiprino bendrovės vidinę kultūrą“, – pasakoja ne pirmą veiklos dešimtmetį Lietuvoje skaičiuojančios BTA Žmogiškųjų išteklių skyriaus vadovė.

Darbas nuotoliu, pastebi J. Krikščiūnė, buvo tam tikras išbandymas tiek bendrovės informacinių technologijų (IT) sistemoms, tiek darbuotojų IT žinioms. Tačiau greitai prisitaikę prie naujų aplinkybių, šiandien jie dar labiau taupo vieni kitų laiką, tausoja resursus ir aplinką.

Atsižvelgė į individualius darbuotojų lūkesčius

BTA Žmogiškųjų išteklių skyriaus vadovė prisimena, kad netikėti pandeminiai pokyčiai iš pradžių kiek sulėtino įprastus procesus, tačiau vertina, jog bendrovė puikiai prisitaikė. Darbuotojai greitai suprato, kad darbas iš namų ne tik nėra baisus, bet ir turi privalumų.

Tai patvirtino ir vidinė bendrovės apklausa. Kai kurie darbuotojai vardija, jog dirbant namuose jiems lengviau susikaupti, paprasčiau atlikti tam tikras užduotis. Dirbdami iš namų, jie nesinaudoja transportu, išvengia eismo spūsčių, taupo savo finansus, daugiau laiko gali skirti asmeniniams pomėgiams ar šeimai.

„Prasidėjus pandemijai, kaip ir daugelis, ne visai savo noru darbo vietas perkėlėme į namus. Darbas biure jau seniai buvo pažintas, o kai kuriems galimybė dalyvauti virtualiuose susitikimuose ir atsakyti į laiškus ar skambučius iš namų itin patiko“, – sako J. Krikščiūnė.

Kita vertus, atsirado ir pasiilgusių gyvo bendravimo, laiko su komanda ir biuro.


„Atsižvelgėme į individualius darbuotojų lūkesčius, apjungėme abu modelius ir štai – kuo puikiausiai dirbame. Tiesa, iš pradžių kildavo klausimų, kada kas pasirenka dirbti iš namų, o kada – iš biuro, bet šiuo metu jau esame visiškai lankstūs ir dirbame iš bet kur.

Suteikia laisvę pasirinkti patiems

Pasakodama, kaip pasikeitusį darbo modelį priėmė draudimo bendrovės darbuotojai, J. Krikščiūnė sako, kad tai jiems nesukėlė papildomų klausimų. Apie bet kokius pokyčius įmonė visada aiškiai komunikuoja.

„Sprendimas dirbti hibridiniu būdu buvo apgalvotas. Žinojome apie jo poreikį, todėl ir komunikacija buvo paprasta – pranešėme darbuotojams, pasidalinome įrankiais, kaip planuoti darbą namuose ir taisyklėmis, gairėmis, kaip dažnai dirbsime nuotoliu“, – prisimena BTA Žmogiškųjų išteklių skyriaus vadovė.

Planuodami savo laiką, šiandien BTA darbuotojai renkasi vieną iš galimybių: visą dieną praleidžia biure arba dalį laiko darbuojasi nuotoliu. Jeigu renkasi pastarąjį variantą, belieka susiplanuoti, kuriomis dienomis nori dirbti iš namų. Jie taip pat gali pasinaudoti ir šiuo metu itin populiaria darbostogų galimybe.

„Suteikiame visišką laisvę – suderinus su tiesioginiu vadovu, darbuotojai patys renkasi, kada dirba iš namų, o kada – iš biuro. Esame numatę dienų skaičių per mėnesį, kada darbuotojus norėtume matyti biure, o hibridinio darbo kalendoriumi rūpinasi departamentų ir skyrių vadovai“, – sako J. Krikščiūnė.

Nuotolinio darbo išimtys, pasakoja ji, taikomos pardavimų padalinių darbuotojams – dėl kitokios darbo specifikos jie iš namų darbuojasi tik išskirtiniais atvejais. Tačiau tai nesukelia problemų: darbuotojai puikiai supranta kokybiško klientų aptarnavimo BTA atstovybėse svarbą ir būtinybę būti fiziškai pasiekiamiems.

Pliusai svaresni nei minusai

Kol vieni hibridinį darbo modelį vadina aukso viduriu, kiti tai vis dar vertina skeptiškai. BTA Žmogiškųjų išteklių skyriaus vadovė sutinka, kad dirbant tokiu būdu yra sunkiau suburti komandas, ugdyti jų dvasią ar spręsti tuos klausimus, kuriems reikia kūrybiškų sprendimų ir laiko drauge. Kita vertus, J. Krikščiūnė įsitikinusi, kad verslo lankstumas įneša kur kas daugiau balanso, prisideda prie ekologijos, taupo laiką.

„Akivaizdu, kad dirbant iš namų, mūsų darbuotojų rezultatai geri, jie įvykdo savo tikslus. Svarbiausia, kad jie gerai jaučiasi. Verta paminėti, kad laisvė rinktis praverčia ir sunegalavus ar slaugant šeimos narius. Mūsų darbuotojai yra sąmoningi ir sirgdami nesilanko biure, o darbo našumas nuo to nė kiek nenukenčia“, – pastebi BTA Žmogiškųjų išteklių skyriaus vadovė.

BTA, pažymi ji, palaiko poziciją, kad susirgus verta likti namuose, ilsėtis ir sveikti. Dar vienas šia prasme darbo našumą didinantis veiksnys – papildomas darbuotojų sveikatos draudimas. Juo apdrausti visi draudimo bendrovės darbuotojai, tad susirgę, gali tą pačią dieną patekti pas medikus ir, užuot laukę eilėse, operatyviai sužinoti diagnozę ir tiesiog greičiau sveikti.