Milijardierius savo įmonę „Patagonia“ paaukojo kovai su klimato krize: visas pelnas bus skiriamas Žemei gelbėti 1

„Patagonia“ parduotuvė
„Patagonia“ parduotuvė

Amerikietiško sportinių drabužių prekės ženklo „Patagonia“ įkūrėjas Yvonas Chouinardas trečiadienį paskelbė atiduodantis visą savo įmonę labdaros fondui tam, kad prisidėtų prie kovos su žemę niokojančia klimato krize.

Įmonę verslininkas perduoda unikalios struktūros fondui ir pelno nesiekiančiai organizacijai, kurios tikslas bus visą įmonės pelną skirti planetai gelbėti, praneša The Guardian.

Vienintelė akcininkė

„Nuo šiol Žemė yra mūsų vienintelė akcininkė, – paskelbė bendrovė. – Visas pelnas neribotą laiką bus skiriamas misijai „išgelbėti mūsų gimtąją planetą“.“

83 metų Y. Chouinardas kartu su žmona ir dviem vaikais bei įmonės teisininkais sukūrė struktūrą, kuri leis „Patagonijai“ ir toliau veikti kaip pelno siekiančiai įmonei, tačiau visos pajamos bus skiriamos aplinkosaugai.

„Jei norime, kad mūsų planeta po 50 metų klestėtų, o tuo labiau verslas, reikės, kad visi darytume, ką galime, naudodami turimus išteklius“, – pareiškime sakė Y. Chouinardas.

Yvonas Chouinardas (kairėje)
Yvonas Chouinardas (kairėje)

Kiekvienais metais pinigai, kuriuos „Patagonia“ gaus reinvestavusi į verslą, bus paskirstyti ne pelno siekiančiai organizacijai, kad padėtų kovoti su klimato krize. Pareiškime teigiama, kad unikali struktūra buvo sukurta siekiant išvengti bendrovės pardavimo ar tapimo viešuoju juridiniu asmeniu, nes tokiais atvejais galėtų pasikeisti jos vertybės.

Nemėgsta būti vadinamas milijardieriumi

Y. Chouinardas ir jo įmonė „Patagonia“ jau seniai garsėja novatoriškumu aplinkosaugos srityje. Dar aštuntajame dešimtmetyje bendrovė pradėjo skirti 1 % nuo savo pardavimų aplinkosaugos grupėms, o 2001 m. ši programa buvo oficialiai įteisinta ir pavadinta „1 % už planetą“. Bendrovės teigimu, pagal šią programą gamtos išsaugojimui ir atkūrimui paaukota 140 mln. dolerių.

Nuo šiol Žemė yra mūsų vienintelė akcininkė.

„Patagonia“ atstovai

BBC skelbia, kad 1973 m. įkurtos bendrovės pardavimai šiemet siekė apie 1,5 mlrd. dolerių, o pačio verslininko grynasis turtas, kaip manoma, siekia 1,2 mlrd. dolerių. Tačiau Y. Chouinardas New York Times anksčiau yra sakęs, kad nemėgsta būti vadinamas milijardieriumi: „Žurnale „Forbes“ buvau įvardytas kaip milijardierius, o tai mane labai labai supykdė, – sakė jis. – Aš neturiu 1 mlrd. dolerių banke, nevairuoju „Lexus“ automobilio.“

Filantropijos ekspertai New York Times yra minėję, kad visa Chouinardų šeima pirmauja labdaros srityje. „Ši šeima labai išsiskiria iš kitų. Dauguma milijardierių kasmet atiduoda tik nedidelę dalį savo grynojo turto“, – laikraščiui sakė interneto svetainės „Inside Philanthropy“ įkūrėjas Deividas Kallahanas.