Ir vėl vasara, vėl sumažėjęs darbo produktyvumas, nes motyvacija staiga dingo, ją užgožia mintys apie atostogas. Pažįstama situacija? Kai kuriose įmonėse ji tikrai įprasta. Tačiau ne visur – kai kur su tokia situacija beveik nesusiduriama. Na, o kuris kelias įmonę lydės, dažnai priklauso nuo vieno paprasto dalyko: kas yra darbuotojas – partneris ar pavaldinys. Tai labai skirtingi modeliai, o pirmąjį variantą galima vis drąsiau įvardinti šiuolaikinės įmonės sėkme. Kodėl?

Svarbi kiekvieno nuomonė

Kaip pasakys vadovas, taip ir bus? Ne. Tai jau yra pasenęs ir tam tikrais atvejais kur kas prastesnius rezultatus duodantis modelis, nei toks, kai svarbi kiekvieno darbuotojo nuomonė.

Pastarąjį modelį iškart po įsikūrimo pradėjo taikyti ir labai aiškius rezultatus pamatė finansinių konsultacijų įmonė „IFuture INVESTMENTS“. Pasak įmonės vadovės Renatos Medvedevos, viskas natūralu – kaip keičiasi ir modernėja pasaulis, taip palaipsniui keičiasi ir darbuotojo bei darbdavio santykių modelis. Tad vis populiaresnis visame pasaulyje ir tampa toks, kuris grindžiamas abipusiu pasitikėjimu ir abiejų pusių įsitraukimu į procesą.

„Kai darbuotojas kaip partneris – kelis kartus didesnis įsitraukimas. Na, o viena tarptautinė JAV kompanija, kurianti programinę įrangą, skirtą įmonių darbuotojų tarpusavio bendravimui, 2021 m. atliko detalų tyrimą, kuriame paaiškėjo, kad aktyviai įsitraukę darbuotojai, kurių žodis svarbus, yra net 40 proc. mažiau linkę ieškotis naujo darbo, nei tie, kurie nėra įsitraukę.

Laisvė reikšti nuomonę, spręsti ir žinoti, kad tavo žodis gali kažką lemti, ir yra tikrasis įsitraukimas. Apskritai, kai pradedi taikyti partneryste paremtą modelį, labai greitai supranti, kad kiekvienas motyvuotas darbuotojas, siūlantis idėjas ir nebijantis, gerai ar blogai pasirodys – tai tarsi papildomas litras degalų į įmonės baką”, – pasakoja ji.

Renata Medvedeva
Renata Medvedeva
© Asmeninio archyvo nuotr.


Darbuotojas kaip partneris – stiprus magnetas klientams?

Motyvacija, energija, noras įrodyti, jog idėjos ir pastangos yra kažko vertos, tikrai negali likti nepastebėtos. O kur geriau tokią energiją nukreipti, jei ne į įmonės klientus?

Naujausi tyrimai, kuriuos atliko vartotojų elgseną tiriančios bendrovės, rodo, jog kas antras žmogus mano, kad įmonės turi imtis konkrečių veiksmų patirčiai gerinti ne pagal save, o atsižvelgdamos į klientų atsiliepimus. O beveik 80 proc. teigia daug palankiau įvertinantys prekės ženklą dėl šilto ryšio su ją atstovaujančiu žmogumi.

Viena internetines parduotuves įmonėms kurianti britų kompanija metų pradžioje atliko apklausą, kuria norėjo išsiaiškinti, kodėl kai kurie žmonės linkę susivilioti konkurentų siūlomomis paslaugomis. Beveik 90 proc. respondentų tvirtino, jog rinkosi paslaugas kitur vien todėl, kad liko nepatenkinti aptarnavimu bei nejautė ryšio su prekės ženklą atstovaujančiu asmeniu.

„Ką kiekvienas tokio tipo tyrimas pasako? Tai, kad teigiamų darbuotojo emocijų išspinduliavimas į išorę yra be galo svarbus. Ir jei darbuotojui bus sudarytos sąlygos susikurti teigiamas emocijas, jis tokią savo būseną išspinduliuos kuo plačiau. O klientas, matydamas energingą darbuotoją bei jo šypseną veide, maloniau norės naudotis paslaugomis nei tada, kai jaučia pasyvumą.

Be to, partneryste paremtas darbuotojo su įmone santykis ir iš to kylanti motyvacija gali suveikti kaip grandininė reakcija. Teigiamos emocijos perduodamos klientui, šis tas pačias emocijas perduoda savo draugų bei artimųjų ratui ir t.t. Taip kuriamas lojalumas ir noras būti kartu. Auginami rezultatai”, – apie modelio paremto darbuotojo parnteryste naudas pasakoja R.Medvedeva.

Aptiko sėkmės raktą – tokių įmonių darbuotojai net 40 proc. rečiau linkę ieškotis naujo darbo
© Shutterstock


Sprendimų laisvė – tai atsakomybė

Akivaizdu, kad šiais laikais darbuotojai iš darbdavio nori kuo daugiau laisvės, asmeninių sprendimų įvertinimo ir t.t. Tačiau jei darbdavys yra linkęs tą laisvę suteikti, reikia nepamiršti vieno svarbaus fakto: laisvė yra ir atsakomybė.

Anot R.Medvedevos, natūralu, jog laisvės dabar trokšta vis daugiau darbuotojų, ypač po to, kai per pandemiją priprato dirbti iš namų. Tačiau dažnai pasitaiko, kad kai kurie darbuotojai, gavę daugiau laisvės sprendimams, vėliau nusivilia, nes pamiršta, kad sprendimus darbdavys vertina, tikisi produktyvumo. Tai reiškia, kad pats esi atsakingas už sprendimo įgyvendinimą.

„Atsakomybė yra vienas svarbiausių įgūdžių bet kurioje srityje. O šiuo atveju labai tinkama paprasta ir aiški taisyklė: jei darbdavys žvelgia į tave kaip į lygiavertį partnerį, tai tikslų reikia siekti neieškant jokių pasiteisinimų.

Kita vertus, čia padirbėti turi ir pats darbdavys. Kad darbuotojas atitiktų lūkesčius, kurie jam keliami kaip partneriui, reikia reguliarios edukacijos. Įmonės sėkmė – kai darbuotojas auga ne tik kaip profesionalas, bet ir asmenybė. Tai didžiausia pridėtinė vertė, kurią reikia suteikti savo partneriams”, – mintimis dalijasi „iFuture INVESTMENTS“ vadovė.

Šiais laikais gyvenimas yra itin dinamiškas ir jame viskas gali keistis labai greitai, todėl svarbu išsiugdyti savybę būti lanksčiam ir greitai adaptuotis prie besikeičiančio pasaulio.

Lankstūs turi būti tiek darbuotojai, tiek įmonės ir jų vadovai. Su laiku vis labiau ryškėja viena, aiški tendencija: įmonėms nėra būtina, tačiau stipriai rekomenduotina persiorientuoti, nes auga nauja karta darbuotojų, kurių požiūris yra kitoks. Jie – talentingi partneriai, o ne pavaldiniai. Ir tai yra vienas geriausių raktų į šiuolaikinės įmonės sėkmę.

www.DELFI.lt