Šeima norėjo žūt būt išsaugoti 260 metų senumo istorinį namą, perduodamą iš kartos į kartą nuo 18 amžiaus pabaigos. Dviaukštis namas gana ilgai stovėjo apleistas istoriniame Istono rajone.

Namą, pavadintą Galloway, pastatė 1760–1764 m. Williamui Nicolsui ir Henriettai Chamberlain. Namas kartu su 242 hektarais žemės Tolboto apygardoje, Merilando valstijoje tapo jaunavedžių namais.

Namo perkėlimas

Iš pradžių šeimininkai užsiėmė žemdirbyste, vėlesnės kartos – gyvulininkyste ir pieno ūkiu.

Namo perkėlimas

Dar vėliau čia augino gėles, o paskui kažkiek laiko namas stovėjo tuščias. Galiausiai Istono priemiestyje ėmė aktyviai statyti namus, ir kilo grėsmė, kad istorinį namą gali nugriauti.

Namo perkėlimas

Christianas Neeley su tėvais (jo motina kilusi iš Chamberlain-Nicols giminės) nutarė išsaugoti giminės lizdą. Buvo sukurtas planas, kaip pergabenti namą į Kvinstauno priemiestį, kur įlankos pakrantėje šeima turi didelį žemės sklypą.

Namo perkėlimas

Iš pradžių paveldėtojai paprašė konsultacijos pervežimo kompanijoje „Expert House Movers“ Solsberyje, kuri turėjo didžiulių krovinių (taip pat ir namų) pervežimo patirties.

Namo perkėlimas

Kompanijos specialistai apžiūrėjo objektą ir padarė išvadą, kad, nepaisant garbaus amžiaus, namą galima nukelti nuo pamatų ir pervežti į kitą vietą.

Namo perkėlimas

Kol pervežėjai planavo seno statinio sutvirtinimo ir jo pervežimo darbus, šeimos nariai mynė visų miesto tarnybų valdininkų kabinetų slenksčius, kad gautų leidimą pravežti neįprastą krovinį miesto gatvėmis (9,6 km) iki uosto, o paskui – plukdyti per įlanką (80,5 km).

Reikėjo kruopščiai suplanuoti maršrutą, tuo metu išjungti elektrą, išmontuoti stulpus, šviesoforus, talkinant policijai, uždaryti kai kurias automobilių kelių atkarpas, paskui – sustabdyti uostų veiklą dviejuose miestuose. Visus skaičiavimus atliko kompanija „The Traffic Group“.

Ištisus dvejus buvo derinami transportavimo klausimai, o tada namą ėmė ruošti pervežimui.

Elektros tiekimo įmonės „Easton Utilities“ direktoriaus pavaduotojas Johnas Heinzas teigė: „Perkėlimo planas buvo kruopštus, išsamus, tiesiog įspūdingas. Turint omenyje, kaip pavojinga dirbti naktimis automagistralėse, kruopščiai parengėme elektros išjungimo ir mūsų darbuotojų apsaugos planą. <...> Visi projekto dalyviai puikiai žinojo apie kiekvieną fazę, viskas buvo sumaniai koordinuota.“

Namo perkėlimas

Suvokdama, koks sudėtingas šis projektas, šeima sukūrė interneto svetainę, kurioje nuolat atnaujindavo informaciją apie paruošiamuosius darbus, apie visuomeninio ir asmeninio transporto maršrutų pokyčius, taip pat skelbė, kada ir kur bus išjungta elektra, pranešinėjo apie kitokius ribojimus.

Dviejų aukštų namo kelionė truko savaitę. Keturias dienas, tiksliau, naktis jį vežė Istvudo gatvėmis, nes be didelių trikdžių išjungti elektrą ir uždaryti kelius mieste įmanoma tik naktį.

Namo perkėlimas

Daug laiko prireikė, kol namą užkėlė ant pontoninės platformos. Vėliau namą plukdė 80,5 kilometro Tred Eivono upe, aplink Tilgmano salą. Pakrantės gyventojai galėjo mėgautis neeiliniu reginiu – juk ne kasdien pamatysi plukdomą namą.

Namas puikiai atlaikė savaitės kelionę, į naują vietą buvo atgabentas sveikas, be kokių nors nuotykių. Jo laukė sumontuotas specialus pagrindas, skirtas tam, kad namą būtų lengviau sumontuoti ir pritvirtinti. Vėliau prasidėjo istorinio pastato rekonstrukcija.

Namo perkėlimas

Namo atnaujinimu užsiima Ch. Neeley. Nors jis – kibernetinio saugumo specialistas, o ne architektas, vis dėlto jis nusprendė išsaugoti unikalią namo atmosferą. „Name matyti visos įmanomos dizaino kryptys Amerikos istorijoje. Namą pastatė anglų šeima. Po revoliucijos jį nudažė baltai, paskui atnaujino graikiškuoju stiliumi, nes pabodo angliškasis, 20 amžiaus septintą dešimtmetį jį modernizavo“, – pasakojo namo Ch. Neeley.

Paveldėtojai stengiasi ne tik išsaugoti istorinę namo išvaizdą, bet ir harmoningai jį išplėsti. Per dvejus metus buvo pastatyti du sparnai, pakeistos susidėvėjusios dalys – stogas, langų rėmai, durys, grindys ir kt. Teko įrengti naują vandentiekį ir kanalizaciją.

Pakeistas detales perdirbo ir vėl naudojo arba atidavė restauratoriams, kurie atkuria istorinius architektūros paminklus.

Įdomus faktas: namo pervežimui išleido 1 milijoną dolerių – pusantro karto mažiau, nei atsiėjo priestatai ir rekonstrukcija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)