Naujomis taisyklėmis užtikrinama, kad gamintojai laiku ir efektyviai suteiktų remonto paslaugas bei informuotų vartotojus apie jų teises į remontą. Per garantinį laikotarpį suremontuotoms prekėms bus vieneriems metams papildomai pratęsta teisinė garantija, o tai dar labiau paskatins vartotojus taisyti, o ne įsigyti naują gaminį.

Pasibaigus garantijai, gamintojas vis tiek privalės taisyti įprastus buityje naudojamus gaminius, kurie pagal ES teisę yra techniškai taisytini. Vartotojai taip pat galės pasiskolinti kitą įrenginį, kol jų yra taisomas, arba pasirinkti atnaujintą įrenginį kaip alternatyvą.

Taisyklėmis siekiama sustiprinti ES taisymo paslaugų rinką ir sumažinti remonto išlaidas vartotojams. Gamintojai turės tiekti atsargines dalis ir įrankius už priimtiną kainą ir jiems bus uždrausta taikyti sutarties sąlygas ir aparatinės ar programinės įrangos technologijas, kurios trukdytų pataisyti prekes. Visų pirma, jie negalės trukdyti nepriklausomiems taisymo paslaugų teikėjams naudoti jau panaudotų arba 3D spausdinimo technika pagamintų atsarginių dalių. Taip nebus galima atsisakyti taisyti gaminio vien dėl ekonominių priežasčių arba dėl to, kad jį anksčiau taisė kažkas kitas.

Kad remontas būtų įperkamesnis, kiekviena ES valstybė turės įgyvendinti bent vieną taisymo paslaugų skatinimo priemonę, pvz., taisymo paslaugų kuponus ir taisymui skirtus fondus, organizuoti informavimo kampanijas, rengti taisymo paslaugų kursus arba remti bendruomenės sukurtas remonto erdves.

Po EP balsavimo ES Tarybai oficialiai patvirtinus direktyvą, ES valstybės turės du metus pasiruošti jos taikymui.

Direktyva dėl teisės į remontą yra reikšmingas žingsnis ES siekiant pratęsti gaminių naudojimo trukmę, sumažinti atliekų kiekį ir remti tvaresnę ekonomiką.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją