Šefai naujai atrastą susižavėjimą šiuo Indijos prieskonių netruko išnaudoti ir ciberžolės sultis maišo su viskuo, pradedant migdolais ir baigiant anakardžio riešutais. „The Guardian“ teigimu, „auksiniu pienu“ praminta ciberžolės latė – riešutų pieno ir išspaustų ciberžolės šaknies sulčių mišinys – yra populiariausias 2016 metų gėrimas.

„Ciberžolės latės dabar pardavinėjamos nuo Sidnėjaus iki San Francisko, šio gėrimo gerbėjų gretos sparčiai auga ir Jungtinėje Karalystėje“, – rašo „The Guardian“.

Naminis vaistas

Indijoje „haldi doodh“ – išvertus iš hindi kalbos reiškia ciberžolės pienas – nėra jokia naujiena. Indijoje šiltas pienas, pagardintas ciberžole ir įvairiais prieskoniais, yra išbandytas ir patikrintas naminis vaistas nuo kosulio ir peršalimo.

Šis prieskonis, priklausantis imbierinių šeimai, kaip vaistinis augalas ir pagardas, naudojamas daugiau kaip penkis tūkstančius metų. Tokios senovinės medicinos mokyklos kaip Ajurveda, Junani ir Siddha, pienu užpiltą ciberžolę rekomenduoja uždegimams, depresijai gydyti bei miegui pagerinti.

Visai neseniai atlikti klinikiniai tyrimai parodė, kad kurkuminas – ciberžolėje aptinkama veiklioji medžiaga – pasižymi tam tikromis priešvėžinėmis savybėmis, nors joks tyrimas nenustatė, kad jis gali išgydyti ar sustabdyti šią ligą.

Nepaisant to, žmonės domisi galimais ciberžolės panaudojimo būdais būtent dėl jos gydomųjų savybių. Mokslinių tyrimų ir rinkos įžvalgų bendrovė „Mintel“ įtraukė ciberžolę į 2016 metų super maisto produktų sąrašą. „Šis ingredientas pasižymi potencialu funkciniuose maisto ir gėrimų produktuose, tokiuose kaip sportininkams skirti gėrimai, dėl ko galima būtų tirti ciberžolę kaip pagalbinę priemonę, padedančią atsigauti po fizinio aktyvumo, taip pat kaip senjorams skirtą papildą“, – teigiama „Mintel“ pranešime.

Indijoje šalies pietvakariniuose regionuose gausiai auginama ciberžolė naudojama grožio produktų gamyboje ir jau kurį laiką fasuotuose maisto produktuose. Pavyzdžiui, 2015 metais Odišoje įsikūrusi pieno produktų bendrovė „Milk Mantra“ po trejus metus trukusių tyrimų ir paruošiamųjų darbų pradėjo pardavinėti „haldi“ pieną „Moo Milk“.

„Idėja įpilti į pieną ciberžolės dėl sveikatos Indijoje yra stipriai įsišaknijusi. Tačiau ji siejama su nepatraukliu skoniu ir tam tikra terapija, – aiškina „Milk Mantra“ autorius Srikumar Misra. – Tėvų nereikia įtikinėti dėl ciberžolės supergalių ir jo naudos sveikatai. Jeigu galėsime suderinti puikų skonį, kurkuminą ir patrauklų prekės ženklą, mes užpildysime sveikų gatavų gėrimų, tinkamų ir vaikams ir jų tėvams, spragą rinkoje“.

Matyt rinkodara Indijoje vis dar yra šiek tiek sudėtinga, tačiau kaip teisingai apibūdino „The Guardian“, kažkada senamadišku laikyta naminė priemonė virsta naujausiu Vakarų pamišimu. Po ghi sviesto, naminio jogurto ir kokosų aliejaus, ciberžolė yra naujausia sveiko maisto tendencija, atkeliavusi iš pietų Azijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)