Nuo 2006 m. dėl šios priežasties mirė mažiausiai 28 žmonės, o 45 sunegalavo, apsinuodiję dujomis, nes manė, kad išjungė automobilio variklį, informuoja CNN.

Kaip rašoma NT straipsnyje, kai kurios organizacijos bandė spręsti šią problemą – ragino priimti naujus įstatymus automobilių gamintojams.

Turint berakčiu būdu užvedamą automobilį pakanka paspausti kišenėje esančio elektroninio rakto mygtuką. Ši technologija Amerikos rinkoje pasirodė 2000-ųjų pradžioje.

2015 m. į teismą padavė ieškinį, kuriame buvo rašoma, kad 13 žmonių mirė apsinuodiję anglies monoksidu iš berakčiu būdu užvedamų automobilių. 2016 m. teisėjai nutraukė bylos nagrinėjimą.

Praėjusį sekmadienį pasirodžiusiame NT straipsnyje rašoma, kad ši problema gali būti didesnio masto, nei iš pradžių manyta.

Savaeigių automobilių inžinierių sąjunga, pagrindinė standartus priimanti automobilių pramonės organizacija, dar prieš septynerius metus ragino įpareigoti automobilių gamintojus įrengti įspėjamuosius signalus (pvz., pypsėjimą), kurie įspėtų vairuotojus, jei neišjungiamas automobilio variklis.

Nacionalinė eismo greitkeliuose saugumo asociacija (NEGSA) taip pat pasiūlė įvesti naują taisyklę. Tačiau automobilių gamintojai tam pasipriešino. 2013 m. NEGSA atliko tyrimą – paprašė septynių automobilių gamintojų pateikti informacijos, kokias saugumo priemones jie įtaiso į berakčiu būdu užvedamus automobilius.

Bet apklausos rengėjų entuziazmas greitai išseko, jos baigtis neaiški, rašo NT. NEGSA pranešė, kad baigus tyrimą bus imtasi atitinkamų veiksmų. Į „CNN Money“ korespondentų prašymą pateikti komentarą NEGSA neatsiliepė.

Dalis automobilių gamintojų savo iniciatyva gamina saugumo priemones berakčiu būdu užvedamuose automobiliuose, tačiau ne visi. NT rašė, kad pusė mirčių nuo anglies monoksido buvo susijusios su „Toyota“ gaminamais automobiliais – „Lexus“ ir kt. markių.

„Toyta“ atstovai pareiškė, kad berakčiu būdu užvedamų automobilių struktūra atitinka visus federalinio saugumo standartus. Tiesa, komentaro CNN korespondentui kompanija irgi dar nepateikė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (103)