Pacientus ištinka šokas, kai jie negaluodami atvyksta į ligoninės priimamąjį ir išgirsta, jog pagal jų sveikatos būklę būtinoji pagalba jiems nėra reikalinga, o jei nori, kad priėmimo gydytojai juos konsultuotų, turi už šias paslaugas susimokėti arba kreiptis į savo šeimos gydytoją. Priėmimo skyrius nemokamai teikia tik būtinąją skubią pagalbą, o pirminės sveikatos priežiūros paslaugas - tik tiems pacientams, kurių šeimos centrai su ligonine yra sudarę sutartis. Medikai tvirtina, kad ligoninės labdarai dirbti negali, o ligoniai per mažai informuoti, kur jie turi kreiptis pasibaigus poliklinikų, šeimos centrų darbo valandoms ar švenčių dienomis.

Be siuntimo nepriėmė

“Jei pats atveži ligonį į Kauno 2-ąją klinikinę ligoninę, sutaupai Greitosios medicinos pagalbos laiką ir benziną. Tačiau ligoninės personalas turi savo tvarką ir ant sienos pakabinęs skelbimą, kad turi mokėti pinigus, nes neva gal jiems žmogų atvežei be reikalo. Nesvarbu, kad esi mokesčių mokėtojas, vis vien turi laikytis tvarkos ir daktarų be reikalo netrukdyti, nors savaitgaliais poliklinika nedirba, o liga nelaukia. Susidūręs su tokia tvarka, keikiau ir ją, ir visą mediciną”, - piktinosi nepanoręs pavardės skelbti kaunietis.

Raudondvario plento gyventoja Birutė Kairiūkštienė taip pat stebisi ligoninės Priėmimo skyriaus tvarka. Moteriai besimaudant Lampėdžių karjere kažkoks gyvis (tikriausiai vabalas) įkando į koją. Iš pradžių tik skaudėjo galvą, todėl nieko blogo nenujausdama B.Kairiūkštienė išvažiavo į tėviškę. Tačiau po dienos koja sutino, pakilo temperatūra. Namiškių paraginta moteris vakare grįžo į Kauną ir pirmiausiai tiesiai nuvyko į 2-osios klinikinės ligoninės Infekcinių ligų skyriaus Priėmimo skyrių.

“Ten budėjusi medikė paklausė, ar karščiuoju. Atsakiau, kad nežinau. Ant slenksčio stovėdama parodžiau koją. Medikė sakė nieko negalinti padėti ir pasiūlė kitą rytą ateiti į polikliniką”, - pasakojo B.Kairiūkštienė.

Poliklinikoje moters nepriėmė, nes ji neturėjo šeimos gydytojos siuntimo. Jo neturint už gydytojo konsultaciją reikia mokėti. Registratorė patarė kreiptis į Odos ligų skyrių, kur šeimos gydytojo siuntimo nereikia. B.Kairiūkštienę ten priėmė, paskyrė vaistus. Moteris džiaugiasi, kad koja sveiksta, tačiau piktinasi, kad nebuvo priimta Infekcinių ligų skyriuje.

Skubi pagalba nebuvo būtina

Kauno 2-osios klinikinės ligoninės Priėmimo skyriaus vedėja Saulutė Ausėnienė teigė, jog ligoninės matomoje vietoje iškabintame skelbime nurodyta, kad Priėmimo skyriuje pacientai nemokamai priimami, jeigu jiems reikalinga būtinoji pagalba arba turi šeimos gydytojo siuntimą.

“Kitais atvejais konsultacijos yra mokamos: jei žmogus turi “Sodros” dokumentą, jam reikia mokėti 20 litų, jei ne - 28 litus 60 centų, - tvirtino S.Ausėnienė. - Už pirminės grandies sveikatos priežiūros paslaugas pas mus nereikia mokėti tiems ligoniams, jei poliklinika ar šeimos centras, prie kurių jie prisirašę, yra sudarę su mūsų ligonine sutartis. Jie į mūsų ligoninę gali kreiptis ir ne dėl būtinosios pagalbos. Už šiems ligoniams suteiktas pirminės grandies sveikatos priežiūros paslaugas švenčių dienomis, vakarais ar naktimis apmoka jų pirminės sveikatos priežiūros centras ar poliklinika”.

Iš 146 Kauno apskrityje registruotų pirminės sveikatos priežiūros grandies įstaigų su 2-ąja klinikine ligonine tokias sutartis yra pasirašiusios 11: Šilainių poliklinika, Šilainių sveikatos centras, “Sveikatos ratas”, Centro poliklinika, “Corpus sanum”, “Medgintras”, Kalniečių poliklinika, “Ramučiai”, Vilijampolės sveikatos centras, Bendrosios praktikos klinika ir “Pilėnai”.

“Būtinoji medicinos pagalba yra labai aiškiai reglamentuota: turime sąrašą, kuriuo privalome vadovautis. Tokia tvarka visoje Respublikoje, - sakė S.Ausėnienė. - Nuo sausio 1-osios net erkei įkandus negalime teikti būtinosios pagalbos, nes jos nebeliko minėtame sąraše. Todėl už erkės ištraukimą pacientas turi sumokėti 2,5 lito. Su minėtu būtinosios pagalbos sąrašu gali susipažinti visi pacientai”.

Priėmimo skyriaus vedėjos nuomone, žmonės dar per mažai informuoti, kokiais atvejais kur jie turi kreiptis.

Turi sudaryti sutartis

“Nekyla jokių problemų tiems žmonėms, kuriais pasirūpina jų šeimos klinikos, su kuria nors ligonine sudariusios sutartis dėl pirminės sveikatos priežiūros paslaugų teikimo jų nedarbo metu, - teigė 2-osios klinikinės ligoninės direktoriaus pavaduotoja, laikinai einanti direktoriaus pareigas Rita Banevičienė. - Šeimos gydytojas savo pacientams turi būti pasiekiamas visą parą, o jei ne - jis turi savo pacientus informuoti, į kokią gydymo įstaigą jiems kreiptis. Gaila žmonių, kurie blaškosi po gydymo įstaigas, vis dar nežino, kur ieškoti pagalbos sunegalavus naktį ar savaitgaliais”.

Direktoriaus pavaduotoja infektologijai Vilija Vertelienė teigė, jog ligoninės Priėmimo skyriai turi sąrašus šeimos klinikų, poliklinikų, sudariusių su ligonine sutartis, kurių pacientus ligoninė priima ir jiems patiems nereikia mokėti už suteiktas pirminės sveikatos priežiūros paslaugas.

“Mes negalime teikti tų paslaugų, kurios mums nepriklauso, nes ligoninei už jas niekas nesumokės, - sakė V.Vertelienė. - Bendrosios praktikos gydytojo medicinos normoje nurodyta, kad jie visą parą turi rūpintis savo pacientais. Žinau nemažai gydytojų, kurie savo pacientams davę savo mobiliųjų telefonų numerius, kad jiems galėtų bet kada paskambinti. Šie gydytojai nenori prarasti pinigų, nenori, kad jų ligoniai naktimis ar vakarais važinėtų į kitas gydymo įstaigas ir už tai šeimos centrui reikėtų mokėti. Jie stengiasi savo ligoniams padėti bet kokiu metu”.