Vakarų Sasekse gyvenusi 24 metų Kerry Harvey mirė šeštadienio rytą – klastinga liga jai buvo diagnozuoja vos prieš metus, skelbia „The Daily Mail“.

Moters vyras Matthew Bigginsas sako: „Aš ir visa šeima esame palaužti netekties, tačiau norime, kad Kerry palikimas niekur nedingtų. Ji padarė tiek daug, atkreipė dėmesį į šią siaubingą ligą, kovai su kuria skiriamas vos 1 proc. valstybės finansavimo“.

K. Harvey buvo naujausios prevencinės kasos vėžio kampanijos, sukėlusios itin audringą visuomenės reakciją, veidas. Kampanijoje dalyvavo trys kasos vėžiu sergantys žmonės, kurie sakė: „O kad sirgčiau krūties vėžiu“ arba „O kad sirgčiau sėklidžių vėžiu“.

Kampanijos pagrindinė mintis – atkreipti dėmesį į faktą, kiek mažai žmonių šią ligą įveikia.

Likus kelioms savaitėms iki mirties, jauna moteris savo istoriją papasakojo televizijai, dar kartą atkreipė dėmesį, jog, nuo ligos diagnozės praėjus penkeriems metams, išgyvena vos 3 proc. pacientų. Jai ne kartą teko ginti savo pasirinkimą dalyvauti kampanijoje.

M. Bigginsas teigia ketinantis tęsti žmonos pradėtą darbą ir ragina žmones internete pasirašyti peticiją, siekiant didesnio valstybės finansavimo kovai su kasos vėžiu.

Susirgus kasos vėžiu, ateinančius penkerius metus išgyventi pavyksta vos 3 proc. sergančiųjų – kalbant apie krūties vėžį šis skaičius siekia 85 proc., o apie sėklidžių vėžį – 97 proc.

Per televiziją rodytoje reklamoje K. Harvey ir kiti pacientai sako: „O kad sirgčiau krūties vėžiu“ arba „O kad sirgčiau sėklidžių vėžiu“. Tada ekrane pasirodo informacija apie kasos vėžio simptomus ir šiurpi statistika.

Sausį, reklamai sukėlus audringą reakciją, ligoninėje administratore dirbusi jauna moteris tvirtino nesigailinti sprendimo prisidėti prie kampanijos.

„Žinau, jog mano žodžiai nuliūdino daug žmonių, bet aš pasakiau tiesą. Jeigu sirgčiau krūties, o ne kasos vėžiu, esu tikra, jog dabar nemerdėčiau. O dabar žinau, kad man geriausiu atveju liko keturi ar penki mėnesiai. Labai tikiuosi, jog ši kampanija padės pritraukti lėšų kovai su kasos vėžiu. Man tai jau nebepadės, tačiau viliuosi, jog kiti turės daugiau galimybių pasveikti“, - sakė K. Harvey.

Prieš dvi savaites laidoje „This Morning“ viešėjusi moteris laidos vedėjams Phillipui Schofielfdui ir Holly Willoughby sakė: „Aišku, norėčiau vėžio, kurį įveikia daugiau žmonių. Metastazių turiu krūtyse, rankose, galvoje. Nuliūdino žmonių reakcija į kampaniją. Niekada nesakiau, kad krūties vėžiu sergantiems lengviau – visada sakiau, kad jie turi daugiu vilties pasveikti“.

Visuomenę sukrėtusi kasos vėžio prevencijos kampanija – šokas veikia

Kovos su kasos vėžio organizacijos kampanijai pasitelkti trys pacientai, kurie teigia: „O kad sirgčiau krūties vėžiu“ arba „O kad sirgčiau sėklidžių vėžiu“.

Kampanijos tikslas – atkreipti dėmesį į šios onkologinės ligos pacientų mirtingumą. Akcija sulaukė prieštaringos visuomenės reakcijos: vieni organizacijos siunčiamą žinią suprato, kiti pasipiktino tokiu požiūriu į kitas vėžio formas.

Reklamos standartų komisija dėl šios kampanijos sulaukė net 118 skundų. Dabar pareigūnai spręs, ar pradėti tyrimą dėl neetiškos reklamos.

Televizijos laidų vedėja Gloria Hunniford, kurios dukra Caron Keating mirė nuo krūties vėžio, smerkia kampaniją ir sako, jog, ją pamačius, „supykino“.

Kovos su krūties vėžiu organizacijos „Breakthrough Breast Cancer“ vadovas Chrisas Askew pridūrė: „Mes griežtai smerkiame perduodamą žinią, kuri teigia, jog vienos rūšies vėžys yra geresnis nei kitos. Manome, jog Kovos su kasos vėžiu organizacija perša būtent tokią nuomonę. Dar nesutikau nei vienos krūties vėžiu sergančios moters, kuri jaustųsi laimingesnė dėl tokios diagnozės. Reklama klaidina, bandydama įteigti, jog krūties vėžys – geresnė vėžio forma“.

Nemažai žmonių pasidygėjimui reikšti pasirinko socialinį tinklą „Twitter“, kiti kampaniją palaikė.

Žurnalistė Jenni Murray, pati sirgusi krūties vėžiu, teigia iš pradžių reklama pasipiktinusi, tačiau vėliau nuomonę pakeitė.

„Geriau pagalvojusi, supratau, kodėl Kovos su kasos vėžiu organizacija sukūrė tokią stiprią reklamą. Daugumai kasos vėžiu sergančiųjų gali parodyti, jog finansavimo prasme ši vėžio forma krūties vėžiui pralaimi. Nuo faktų nepabėgsime: Jungtinėje Karalystėje per metus šia liga suserga 8500 žmonių, iš jų vos 3 proc. išgyvena ateinančius penkerius metus. Kalbant apie krūties ir sėklidžių vėžį, skaičiai visai kitokie – net iki 85 proc. Štai kodėl dabar, žiūrėdama į šią reklamą, pykčio nebejaučiu. Šoko terapija veikia“, - teigia žurnalistė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (40)