Pagalbos suteikti nenorėjo

Vienoje iš feisbuko grupių kėdainiškė pasakojo, kad vasario mėnesį jos mamą ištikus išeminiam insultui buvo atlikta operacija. Prieš kelias dienas moterį ištiko priepuolis: pakilo kraujo spaudimas, rankos drebėjo, ji pradėjo vemti, ant rankų atsirado mėlynų dėmių.

„Nieko nelaukusi pasakiau mamai: važiuojame į priėmimo skyrių!“ – socialiniame tinkle rašė blogai pasijutusios moters Sigitos dukra Jurgita (moterų vardai pakeisti, redakcijai žinomi – „Delfi“). Po devintos valandos vakaro jos pačios atvyko į Kėdainių ligoninės Skubios pagalbos ir priėmimo skyrių.

„Palydėjau mamą iki durų, manęs į vidų neįleido, aš nuėjau atgal į automobilį jos laukti. Praėjo galbūt mažiau nei 5 minutės, kai pamačiau ateinančią mamą, jos skruostais riedėjo ašaros“, – nemalonią akimirką atpasakojo Jurgita.

Blogai pasijutusi Sigita atkartojo priėmimo skyriuje išgirstus žodžius iš budinčio gydytojo ir slaugytojų: neva jai nereikia skubios pagalbos, sakė kreiptis į šeimos gydytoją.

Iš mamos tai išgirdusi, Jurgita pati nuėjo prie ligoninės, išėjusi medikė pakartojo: „Kreipkitės į šeimos gydytoją. Juk čia ne pirmas kartas, kai jai taip užeina“, – pokalbį atpasakojo Jurgita. Primename, kad pagalbos moteris ieškojo po 21 val., tokiu metu medicininę pagalbą Kėdainių rajone teikia tik ligoninės Skubios pagalbos ir priėmimo skyrius.

„Taip, tai nėra pirmas kartas, tačiau praeitą kartą, kai buvo toks priepuolis, jai iškart buvo suteikta pirmoji pagalba!“ – socialiniame tinkle rašo kėdainiškė.

Tokį pasiūlymą dar kartą išgirdusi mergina informavo medikę, kad pagalbos važiuos į Kauną. Tačiau prie ligoninės sutikta medikė nerekomendavo to daryti.

„Daugiau nesivėliau į diskusijas, sėdau į automobilį. Nuvažiavus daugiausia kilometrą nuo Kėdainių priėmimo skyriaus, mamą vėl pradėjo pykinti, daužytis širdis, drebėti rankos. Tikriausiai įtakos turėjo ir susijaudinimas, ašaros, – rašė Jurgita. – Tačiau atgal negrįžome. Buvome netoli tetos namų, paskambinau jai ir pasakiau, kad į savo namus iškviestų greitąją pagalbą, nes mamai blogai. Mama vėl pradėjo vemti...“

Neilgai trukus atvyko greitosios medicinos pagalbos automobilis ir į giminaitės namus atėjo paramedikė, apžiūrėjo blogai pasijutusią Sigitą, pamatavo kraujo spaudimą ir be jokių svarstymų pasakė: „Vežame jus į priėmimo skyrių!“

„Pripažinsiu, po tokio incidento ten grįžti visai nesinorėjo, bet matant tokią mamą kitos išeities neliko.

Grįžus į ligoninę atėjo gydytojas. Stovėdamas tarpduryje greitosios pagalbos automobilyje pamatė gulinčią mamą ir sako: „ Ai, čia vėl ta pati...“ – pasakojo Jurgita.

– <...> Kažką kramsnodama ir su tuščiu indeliu rankoje vėl ateina slaugytoja, sako: „Net pavakarieniauti neduodate.“

Jurgita atpasakojo trumpą dialogą su slaugytoja:

– Tai rinkitės tokį darbą, kuriame galėsite bet kokiu laiku valgyti, o čia Jūs dirbate su žmonėmis, kuriems bet kokiu metu gali prireikti pagalbos, – sakė Jurgita.

– Na, tai ir mums juk reikia pavalgyti, o dabar tik ligoniai ir ligoniai, apie mus niekas nepagalvoja. Matote, čia parašyta, kad ir mums yra laikas valgyti, – slaugytojos žodžius atpasakojo Jurgita.

„Puikiai suprantu, kad reikia! Kiekvienas žmogus turi poreikį valgyti, bet velnias... Juk kai buvome atvažiavusios prieš valandą, slaugytoja jau ėjo valgyti... O dar sako „neturiu kada pavalgyti“... Likau be žodžių“, – incidentą prisimena Jurgita.

Sigitą neįgaliojo vežimėliu skubiosios medicinos pagalbos medikai įvežė į priėmimo skyrių.

Budintis gydytojas paklausė: „Tai kuo mes jai padėsime?“ – socialiniame tinkle atpasakojo mergina.

Greitosios medicinos pagalbos paramedikė atsakė: „Tai bent lašinę sulašinkit.“

Jurgita pasakojo, kad tada medikai ligoninėje paėmė moters kraujo tyrimams atlikti, sulašino lašinę.

„Labai noriu padėkoti paramedikei V. V., nes šis žmogus, iškart matyti, yra 100 % atsidavęs savo darbui! – rašė mergina. – Tačiau liūdna, kad yra ir tokių medicinos darbuotojų, kurie savo abejingumu tik teršia gydytojo vardą!“

„Delfi“ susisiekė su Kėdainių ligoninės direktoriumi Stasiu Skauminu. Jis sakė, kad dėl šios situacijos yra gautas skundas, situacija perduota Medicininio audito komisijai. Skundas turėtų būti išnagrinėtas iki 20 darbo dienų.

Įstaigos vadovas kol kas nieko negalėjo pakomentuoti, tačiau akcentavo, kad bet kokiu atveju į tokius skundus reaguoja ir siekia nesusipratimus išspręsti.

Per anksti nubėgo vaisiaus vandenys

Tai tik viena, neseniai paviešinta, istorija. Po šio pasakojimo įrašu buvo daugiau nei 200 komentarų, įrašas sulaukė daug reakcijų. Pabendravus su atpasakoto incidento dalyvėmis, Jurgita perdavė dar vienos moters kontaktus, ši taip pat panoro papasakoti savo istoriją.

Simona (vardas pakeistas, redakcijai žinomas – „Delfi“) pasakojo, kad balandžio mėnesį kreipėsi į Kėdainių ligoninės Skubios pagalbos ir priėmimo skyrių, tik dėl nubėgusių vaisiaus vandenų 23 nėštumo savaitę. Simona pasakojo, kad maždaug po pusvalandžio, jai sėdint laukiamajame, priėjo gydytoja.

„Su tokia pašaipa paklausė: „Ką, tau vandenys nubėgo?“ Nuo pirmos minutės ji mane pradėjo tujinti“, – prisimena moteris. Tada gydytoja jai pasakė, kad ką tik greitosios medicinos pagalbos automobiliu buvo atvežta senyvo amžiaus moteris.

„Aš jai atsakiau: „Man vandenys dar bėga, turiu kuo greičiau patekti į akušerijos skyrių.“ O ji sako: „Tu ką, nematai, močiutę atvežė, jai blogai.“ Aš atsakiau: „Jūs suprantate, 23 savaitės ir vandenys bėga, aš bet kurią minutę galiu prarasti kūdikį“, – trumpą pokalbį atpasakojo nukentėjusioji. Po šio pokalbio gydytoja nuėjo.

Moteris negali pasakyti, po kurio laiko ją pakvietė į gydytojos kabinetą. Moteris tada buvo šoko būsenos. Gydytojos kabinete nemalonus bendravimas ir toliau tęsėsi, nors iki tol, kaip tvirtino moteris, ji pati kalbėjo mandagiai ir stebėjosi, kodėl gydytoja taip bendrauja.

Kaip pasakojo nukentėjusioji, gydytoja jos neklausė, kaip moteris jaučiasi. Simona pasiteiravo, kodėl gydytoja taip elgiasi, o ši atšovė, kad nėra dėl ko nervintis.

„Aš jai sakiau, kad šitas vaikelis yra labai mylimas ir laukiamas, o tik tiek savaičių, jau bėga vandenys. Mano ligos istorijoje parašyta, kad nėštumas nėra sklandus, – sakė Kėdainiuose gyvenanti moteris. – Slaugytojai, kuri ėmė iš manęs kraują, tiesiog rankos drebėjo nuo rėkimo. Tada jau ir aš neišlaikiau ir balsą pakėliau.“

Simona tada gydytojai sakė, kad šios situacijos taip nepaliks ir apie tai informuos rajono savivaldybės merą. Kaip pasakojo moteris, gydytoja tuomet atsakė: „Sakyk nors ir prezidentui.“

Apie šį incidentą Simona anksčiau taip pat rašė socialiniame tinkle ir sakė, kad paskui daugybė žmonių jai rašė ne tik komentarus, bet ir privačias žinutes. „Patikėkite manimi, kiek žmonių man parašė, ir ne tik apie tą pačią gydytoją, bet ir apie kitas, dirbančias Skubios pagalbos ir priėmimo skyriuje“, – pasakojo Simona.

Kaip pasakojo moteris, iki tol jos nėštumą gydytojai įvardijo kaip komplikuotą. Dėl kraujavimo Simona netgi gulėjo Kėdainių ligoninės Akušerijos ir ginekologijos skyriuje.

„Akušerijos ir ginekologijos skyriuje medikų elgesys buvo labai gražus. Šio skyriaus gydytojams galiu padėkoti, bet tik ne Skubios pagalbos ir priėmimo skyriui, taip pat ir ne savo gydytojui akušeriui ginekologui, – sakė moteris.

– Ten yra baisu ir tai reikia viešinti ne tik Kėdainiuose, bet prieš visoje Lietuvoje.“

Moteris apie visa tai buvo papasakojusi ir Kėdainių savivaldybės merui, ir vietiniams žurnalistams.

„Kėdainių žurnalistai nuvyko į ligoninę, o direktorius jiems pasakė, kad nėra skundo ir jie neturi ką pasakyti. Bet kaip gali moteris parašyti skundą būdama ligoninėje, kai dar ir šiandien su kūdikiu kovojame kiekvieną dieną dėl gyvybės, nes kūdikėlį be vandenų dar pavyko išnešioti beveik mėnesį ir 27 savaičių jis gimė (primename, kad normalaus nėštumo trukmė yra 40 savaičių, – „Delfi“), – sakė moteris. – Mažytis kūdikėlis, kuris kiekvieną dieną kabinasi į gyvenimą, o galėjo baigtis tragiškai. Kaupiasi ašaros net šiandien apie tai kalbant.“

Kaip pasakojo moteris, incidentai Kėdainių ligoninės Skubios pagalbos ir priėmimo skyriuje vyksta ne dėl karantino. Kaip moteris sprendžia iš privačių žinučių ir komentarų socialiniuose tinkluose, konfliktai dėl skubios pagalbos tarp pacientų ir medikų vyksta jau kelerius metus.

Simona sakė, kad Kėdainių rajono savivaldybės meras dėl tokių situacijų bendravo su ligoninės direktoriumi ir šis žadėjo, jog darbuotojai pasitaisys. „Vietiniai žurnalistai vyko pas direktorių, štai, praėjo pora mėnesių ir vėl kas vyksta“, – Sigitos ir Jurgitos istoriją turėjusi omenyje kalbėjo Simona.

Oficialių skundų gauna nedaug

Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Akreditavimo tarnyba) informavo, kad 2019–2020 m. neatliko sveikatos priežiūros paslaugų kokybės patikrinimų VšĮ Kėdainių ligoninėje.

Taip pat Akreditavimo tarnyba informuoja, kad 2016-2017 m. VšĮ Kėdainių ligoninėje atliko 5 neplaninius asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimus (2 valstybinių institucijų pavedimu ir 3 pagal gautus pacientų skundus) dėl galimai netinkamai suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų ir vieną planinį patikrinimą, kurio metu buvo vertinta konkrečių specializuotų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo atitiktis teisės aktų reikalavimams.

Tik 1 iš 5 atliktų neplaninių asmens sveikatos priežiūros prieinamumo ir kokybės patikrinimų metu buvo nustatyti teisės aktų ir įstaigos vidaus dokumentų reikalavimų pažeidimai, susiję su skubiosios pagalbos ir priėmimo skyriuje teiktomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis.

Akreditavimo tarnyba patvirtina, kad dažname pacientų ar jų atstovų skunde minimas ir neigiamą įspūdį palikęs personalo elgesys, o neretai ir cituojami medikų pasakyti nepagarbūs žodžiai.

„Tačiau Akreditavimo tarnyba nėra kompetentinga nagrinėti skundus dėl neetiško asmens sveikatos priežiūros specialistų elgesio. Kaip sveikatos priežiūros specialistai ir įstaigos, teikiančios asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas, laikosi bioetikos reikalavimų, prižiūri Lietuvos bioetikos komitetas, todėl skundai dėl galimai neetiško medicinos darbuotojų elgesio yra persiunčiami nagrinėti minėtai institucijai pagal kompetenciją“, – komentavo Akreditavimo tarnybos direktorė Nora Ribokienė.

Jei turite nusiskundimų dėl neatliktų medicininių paslaugų ir jų kokybe nesate patenkinti, rekomenduojame rašyti skundą sveikatos priežiūros įstaigos administracijai ar Akreditavimo tarnybai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (263)