Gydytoja jaučiasi teisi

Prieš pusantrų metų atsisakiusi apžiūrėti išbertą pusės metų mažylį, gydytoja nepanoro suteikti konsultacijos ir dabar, kai ant jo kūnelio buvę spuogai virto vandeningomis pūslėmis.

Gydytoja teigia neprivalėjusi mesti visus darbus ir pulti vykdyti motinos prašymą apžiūrėti vaiką, nes jis buvo neregistruotas, neturėjo siuntimo skubos tvarka.

„Man nė motais, ar prašo meras, ar šlavėjas, ar ponia, ar kaimo bobutė. Man visi pacientai vienodi. To vaiko mama kalbėjo nemandagiai, mane tujino. Kai pasakiau, kad turiu daug darbo, ji pareiškė, kad dabar man tai padarys“, – „Sekundei“ teigė dermatologė.

R. Kiselienė tvirtina, kad prie gydytojos kabineto laukusi tik viena moteris sutiko be eilės užleisti ją su vaiku. Tačiau gydytoja buvo arogantiška, parodžiusi į popierius pareiškė turinti daug darbo ir atsisakė priimti mažąjį pacientą.

Ieškojo pagalbos

R. Kiselienės sūnui staiga pakilo temperatūra, kitą dieną ant rankų, kojų, pėdų atsirado bėrimų. Išberta buvo ir berniuko burna. Moteris kreipėsi į šeimos gydytoją. Ši nusiuntė į Respublikinę Panevėžio ligoninę. Čia vaiką apžiūrėję gydytojai išrašė antibiotikų ir išleido gydytis namo.
R. Kiselienė vykdė visus medikų nurodymus, tačiau kitą dieną vaiko sveikata pablogėjo – ant kūno buvę spuogai virto vandeningomis pūslelėmis, jam smarkiai niežėjo odą.

Moteris kreipėsi į Panevėžio ligoninės Infekcinių ligų klinikos Ambulatorinį skyrių. Registratūroje ji papasakojo apie mažylio negalavimus, pasakė neturinti šeimos gydytojo siuntimo skubos tvarka, vaiko nėra iš anksto užregistravusi pas dermatologą.

Pasak R. Kiselienės, registratūros darbuotojos jai patarė prašyti tuo metu dirbusių gydytojų priimti. Pirmiausia ji pasibeldė į gydytojo Vido Brazaičio kabineto duris. Išgirdusi, kad teks ilgai laukti, nuėjo prie gydytojos V. Polinkevičienės durų.

Panevėžietės teigimu, prie kabineto laukė tik viena moteris. Ji sutiko užleisti mamą su blogai besijaučiančiu vaiku.

R. Kiselienė žinojo, kad beldžiasi į tos pačios gydytojos, kuri kartą jau atsisakė apžiūrėti jos sūnų, duris. Tada pusės metų mažyliui buvo išbertos ausytės.

Tuomet motina gydytoją apskundė ligoninės administracijai. Pasak R. Kiselienės, jai buvo pasiūlyta parašyti pretenziją elektroniniu paštu, tą ji ir padarė. Panevėžietė pamena gavusi atsakymą, kad gydytoja buvo įspėta dėl tokio elgesio.

Nors ir turėdama nemalonią bendravimo su V. Polinkevičiene patirtį, R. Kiselienė ryžosi prašyti jos paslaugos.

„Nežinau, ar ji mane pažino, tačiau reagavo labai neigiamai. Parodžiusi į krūvą popierių pareiškė turinti daug darbo, esą jos laukia pacientai. Mano pastaba, kad prie durų sėdi tik viena moteris, gydytoją dar labiau supykdė. Ji pradėjo dėstyti, kad jos vaikas vienas namuose, kad yra pervargusi ir panašiai. Pasakiau, kad ji jau antrą kartą atsisako priimti mano sūnų ir aš to taip nepaliksiu. Apsisukau ir išėjau. Kiek žinau, paskui gydytoja buvo išbėgusi į koridorių“, – „Sekundei“ pasakojo ponia Rasa.

Jos sūnų be eilės sutiko apžiūrėti gydytojas Vilius Stakė. Jis skyrė vaistų, jau po poros dienų vaiko oda pradėjo gyti.

R. Kiselienė šį kartą medikės ligoninės administracijai neskundė, tačiau nusprendė viešai prabilti apie patirtą nuoskaudą.

Pacientai siūlo vokelius ir plūsta

Sulaukusi „Sekundės“ skambučio V. Polinkevičienė po kurio laiko perskambino ir prisipažino po pokalbio su žurnaliste apsiverkusi. Gydytoja sakė pacientams atiduodanti visą širdį, todėl R. Kiselienės kaltinimai arogancija, nenoru padėti vaikui jai labai skaudūs.

„Mano labai didelis darbo krūvis. Nežinau, kodėl tiek daug pacientų į mane kreipiasi.
Tą dieną irgi turėjau jų daug. Negaliu persiplėšti. Tai moteriai taip ir paaiškinau. Juk jos vaikutį galėjo pakonsultuoti tuo metu buvę mažiau užimti mano kolegos. Kodėl ji veržėsi būtinai pas mane?“ – klausė dermatologė.

Vilnietė V. Polinkevičienė Panevėžyje dirba dvejus metus. Gydytoja kasdien važinėja į darbą iš sostinės. Ją šokiruoja, kad čia nemažai be registracijos pas dermatologus norinčių patekti pacientų mėgina tai padaryti ir gražiuoju, ir piktuoju.

Pasak gydytojos, pacientai kaišo po durimis vokelius, neša dovanų arba plūstasi. Ji dovanų nepriima, o keiksmų nebijo.

„Niekada neatsisakau priimti žmogaus, jeigu tuo metu esu laisva. Būna, kad užsiregistravę asmenys neateina. Kartą neatvyko visa keturių asmenų šeima. Žinoma, kad tą laiką, kuris buvo skirtas jiems konsultuoti, nesėdėjau rankų sudėjusi, priėmiau kitus ligonius.

Jeigu atvejis sunkus, užtrunku su pacientu tiek laiko, kiek manau reikalinga. Atsiprašau laukiančiųjų“, – kalbėjo V. Polinkevičienė.

Gydytoja sako, kad paprastai per darbo dieną priima po 30 pacientų, tačiau yra buvę, kad teko konsultuoti ir 50 ligonių, o rekordas – 100 pacientų.

V. Polinkevičienė svarstė, kad dabar įstaigoje galiojanti tvarka, kai vadinamieji papildomi pacientai, užuot registratūros nusiųsti pas konkretų, juos galintį priimti gydytoją, patys blaškosi po kabinetus ir derasi su gydytojais dėl konsultacijos, yra keistina.

Nepamena baudęs

Infekcinių ligų klinikos vadovo Eugenijaus Preidžio nuomone, šiuo atveju kaltas žmogiškasis veiksnys, kai emocijos nugali racionalų mąstymą.

„Gydytoja V. Polinkevičienė man teigė neatsisakiusi priimti minėto vaiko, o tik paaiškinusi jo motinai, kad teks palaukti eilėje. Matyt, gydytoja ir paciento mama tiesiog nesusikalbėjo“, – sakė jis.

E. Preidis patvirtino, kad anksčiau R. Kiselienė skundėsi, jog V. Polinkevičienė atsisakė apžiūrėti jos sūnų. Pasak klinikos vadovo, tada su ja ir kitais gydytojais buvo aptarta priėmimo tvarka, pabrėžta, kad ypač daug dėmesio turi būti skirta vaikams. E. Preidis nepamena, kad gydytoja būtų gavusi raštišką įspėjimą.

Kreipiantis į dermatologus gyventojams nereikalingas siuntimas, tačiau konsultacijai reikia registruotis iš anksto. Ambulatoriniame skyriuje dirba keturi penki gydytojai. Pas vienus talono reikia laukti kelias dienas, pas kitus – ilgiau.

Dėl įvairių staiga pasireiškusių odos ligų žmonės priimami ir be talonų, tačiau tada turi nusiteikti, kad teks palaukti prie gydytojo kabineto durų. Beje, gydytojų alga visiškai nepriklauso nuo priimtų vadinamųjų papildomų pacientų skaičiaus.

E. Preidis sutinka, kad priėmimo tvarką galima tobulinti, tačiau sako, jog tai nelengva padaryti, nes trūksta specialistų.

„Kad ir šiandien galėtume priimti du gydytojus“, – tvirtina vadovas.