Nors dantų gydytojai pacientui neprivalo duoti jokios garantijos, kai kurie gydytojai nevengia pažadų. Lietuvos odontologų rūmų teisininkė Rūta Žvinkaitė „Klaipėdai“ sakė, kad medicinoje garantijos suteikimas apskritai nėra praktikuojamas. „Tačiau gydytojai gali ją duoti laisva valia. Tai – susitarimo reikalas“, - aiškino teisininkė.

Tačiau, net ir pasirašęs sutartį, pacientas negali būti tikras, kad, garantiniam laikotarpiui nepasibaigus, jam bus suteiktos nemokamos paslaugos. Sveikatos apsaugos ministro įsakyme nurodomos tik rekomendacijos, kiek kuris protezas ar plomba turėtų tarnauti.

„Iškart sunku pasakyti, ar kaltas medikas, ar pats pacientas, naujais protezais gliaudęs riešutus. Ginčo atveju nepatenkintas žmogus gali kreiptis arba į Odontologijos rūmus, arba į skundus tiriančią Sveikatos apsaugos ministerijos komisiją. Mes tokių skundų gauname nemažai. Būna kalti ir gydytojai“, - teigė R.Žvinkaitė.

Jos teigimu, kiekvienas skundas kruopščiai tiriamas. „Juk žmogus gali vartoti ir netinkamus maisto produktus, ir medikamentus, kurie prisideda prie greitesnio dantų gedimo“, - sakė teisininkė.

Odontologijos rūmų Klaipėdos teritorinio skyriaus sekretorius Bronius Einaras dienraščiui tvirtino, kad oficialių gyventojų skundų dėl prasto odontologų darbo skyrius nėra gavęs.

„Egzistuoja tvarka, pagal kurią pacientai pretenzijas visų pirma turi teikti gydymo įstaigos vadovams. Dažniausiai tokiu lygiu problemos ir yra išsprendžiamos, randamas kompromisas. Mano žiniomis, teismų nė vienas skundas nebuvo pasiekęs“, - sakė jis.

Klaipėdos stomatologijos poliklinikos vyriausioji gydytoja Gražina Macnorienė neslėpė – skundų pasitaiko, tačiau jų nėra daug.

„Skundus nagrinėjame be teismų, be audito, be išorinių komisijų įsikišimo. Turime savo komisiją, kuri ir nustato, yra pažeidimas ar ne. Jeigu darbas atliktas ne visai tinkamai, perdarome, pertaisome“, - tikino ji.

Tačiau piniginės kompensacijos iš poliklinikos tikėtis neverta – pacientų už paslaugą sumokėti pinigai grynaisiais negrąžinami. „Taip atsirastų daug piktnaudžiavimo atvejų. Iki šiol nesame niekam mokėję jokių kompensacijų“, - sakė G.Macnorienė.

Vyriausioji gydytoja įsitikinusi, kad poliklinikai pavyksta išvengti didesnio skundų antplūdžio, nes prieš remontą pacientams siūloma pasirašyti, kad nepavykusio taisymo atveju jie pretenzijų neturės.

„Būna rizikingų konstrukcijų, nestandartinių procedūrų. Negalime dirbti neapsidraudę. Jeigu žmogus nesutinka pasirašyti, netaisome“, - tvirtino G.Macnorienė.