aA
Atsakingas vartojimas, tvarumas – šiandien šie terminai kaip niekad anksčiau keliauja koja kojon su mada. Nors greitosios mados industrijos katilas verda pilnu tempu, pasaulyje vis daugiau vartotojų gręžiasi į praeitį ir drabužius iš antrų rankų, siekdami susikurti unikalų stilių už mažesnę kainą. „Augant supratau, jog neverta investuoti tiek pinigų į naujus rūbus, juk galiu taip pat atrodyti išleidus gerokai mažiau, o likusią pinigų dalį panaudoti savo svarbiems prioritetams“, – teigia prieš metus savo verslą pradėjusi Augustė Urniežytė. Ji sako tvirtą „taip“ panaudotiems drabužiams, interjero detalėms, baldams, aksesuarams ir kviečia pratęsti jų istoriją savo klientus.
Mantas Grimalis, Airidas Jankus, „Sey Yes“ įkūrėja Augustė Urniežytė
Mantas Grimalis, Airidas Jankus, „Sey Yes“ įkūrėja Augustė Urniežytė

Iš didžiulės interjero kompanijos įHumaną

„Sey yes“ įkūrėja pasakoja nuo pat pirmosios klasės lankiusi menų mokyklą, tad estetikos pojūtis ir ryšys su mada gimė jau tada. Būtent šios mokyklos aplinka suformavo poreikį išsiskirti iš minios. Nenuostabu, kad ir studijos pakrypo link menų – baigė Interjero dizainą Vilniaus dailės akademijoje (VDA).

Nepaisant konkrečios studijų krypties, Augustė visada savęs ieškojo ir kitose meno srityse, nuolat stengdavosi išbandyti ką nors naujo.

„Ir toliau tebeieškau savęs. Manau, žmogus visą gyvenimą tai daro, kažką naujo išmoksta, nuolat tobulėja“, – įsitikinusi pašnekovė.

Ji prisimena kertinį savo gyvenimo sprendimą, kai iš didelės interjero kompanijos perėjo į vintažinę „Humaną“.

„Prieš susikuriant „Sey yes“, buvo nemažas keistas šuolis nuo didelės interjero kompanijos iki vintažinės „Humanos“. Bet tik čia atėjusi supratau, kad mane be galo traukia rūbai, jų istorija. Ir nuo tos dienos prasidėjo mano maži žingsniai svajonės ir savo verslo link. Dar labai gerai pamenu, kad tik atėjusi dirbti į „Humaną“, pirmąją darbo dieną atsiklaupusi ant kelių rūsyje rankomis šveičiau siaubingai seną ir dulkėtą kilimą. Buvo karšta vasaros popietė, o rusyje nėra vėdinimo. Tuo tarpu mano kolegės laimingai matavosi naujos siuntos drabužius, o aš mintyse galvojau: „Auguste, viskas turi prasmę, tad tai, kas dabar vyksta, nėra veltui“, – pirmais žingsniais tvarios mados link dalinasi ji.

Augustė Urniežytė
Augustė Urniežytė
© DELFI / Domantas Pipas

Dėvėtais drabužiais teko rengtis slapta

Tačiau susidomėjimas drabužiais iš antrų rankų prasidėjo dar vaikystėje, tik pati mergina to dar nesuvokė: „Man tai atrodė gėdingas ir nemalonus procesas, tuo metu labiau viliojo naujas, švariai kvepiantis rūbas“. Ji prisipažįsta tik su laiku supratusi, kad nauji rūbai neverti tokių didelių investicijų, nes rado puikų būdą, kaip galima atrodyti išties stilingai išleidus gerokai mažiau. Bet yra ir tokių daiktų, kurių ji niekada neperka jau panaudotų – tai veidrodžiai ir žiedai.

Būdama paauglė ji norėjo rengtis stilingai ir išsiskirti iš kitų merginų, bet daug pinigų tam neturėjo. Taigi jau tada keliavo po dėvėtų drabužių parduotuves. Kadangi tuo metu ji jautė didžiulę gėdą, rengdamasi drabužiais iš ten, teko tai daryti slaptai. Azartas apėmė, pajutus, kad galima rasti labai daug kokybiškų daiktų už mažą pinigų sumą.

„Pamenu, būdama 16-kos radau kažkokį vardinį drabužį – tada išvis užsidegė akys!“, – šypsosi pašnekovė ir toliau pasakoja, kad vieną dieną suprato savo spintoje sukaupusi per daug drabužių. Tuomet ji tiesiog pradėjo juos fotografuoti, kelti į internetą ir pardavinėti: „Kartais sudėdavau ir kokį derinuką ar šiaip padarydavau įdomesnes nuotraukas. Žmonės pradėjo tuo domėtis, atsirado paklausa. Kažkada pasvarsčiau, kad su visu tuo reikia ką nors daryti. Taip ir gimė mano veikla.“

Ką tik pirmojo gimtadienio sulaukęs verslas daugiausia susideda iš drabužių pardavimui, toliau – interjero detalės, baldai ir aksesuarai. Kita jo pusė – klientų, laidų vedėjų aprangos stilizavimas bei įvairūs stiliaus patarimai.

Tvarių daiktų medžioklės užkulisiai

Verslui po truputį medžiojant pirmuosius klientus, prie jo panoro prisijungti stilistė Greta Šalkauskaitė. Merginos nusprendė padvigubinti savo jėgas ir kurį laiką abi darbavosi po tuo pačiu „Sey yes“ prekės ženklu, kol galiausiai Greta nusprendė palikti šį bendrą jųdviejų kūdikį.

„Žmonės ateina ir išeina. Dažnai atėjęs žmogus įgauna patirties, tobulėja, o supratęs, kad nori ir gali tai daryti sau, išeina. Manau, tai natūralu“, – sako tvarios mados entuziastė, pridurdama, kad toliau savo veiklą tęsia viena.

Kornelija Jasiūnaitė, Greta Šalkauskaitė, Augustė Urniežytė
Kornelija Jasiūnaitė, Greta Šalkauskaitė, Augustė Urniežytė
© DELFI / Domantas Pipas

Augustė prisipažino, kad kol kas vien iš šio verslo patogiai gyventi, deja, nėra galimybės – reikalingi papildomi finansiniai šaltiniai. Ji atvėrė duris į šio darbo užkulisius: „Dažniausiai daiktų medžioklė prasideda 10 val. ryto. Keliaujama per pamėgtas, jau laiko patikrintas vietas. Tuomet yra tam tikras laikas, kai reikia išfotografuoti prekes, tvarkyti socialinius tinklus, deliotis aiškų planą, nuolat mąstyti apie naujienas ir kaip atrasti vis naują pateikimo ar veikimo modelį“.



Paklausta, kur paprastai ieško geros kokybės daiktų iš antrų rankų ir ar tai tokios pačios vietos, kurias puikiai žino daugelis – „Humana“, „Pasaulio drabužiai“ ir pan. – o gal turi savo slaptų vietelių, straipsnio herojė teigia iš pradžių apsiribojusi Lietuva, mažais miesteliais, įvairiausiais aukcionais, bet ilgainiui pamačiusi, kad to nepakanka. Tad teko žengti į užsienio rinką. Šiuo metu daugiausiai prekių siunčiasi iš užsienio, turi tiekėją Vokietijoje, bet tokiu sudėtingu pandemijos laikotarpiu situacija yra gana sudėtinga.

Ji pabrėžia, kad užsienyje second hand mada yra labai populiari, tad ir pati kontaktuoja su ten gyvenančiais giminaičiais: „Dėdė man parodo ypatingų daiktų, kuriuos atsirenku ir parsisiunčiame.“

Interjero detalės iš antrų rankų
Interjero detalės iš antrų rankų
© Asmeninio albumo nuotr.

Augustė Urniežytė: netrukus tvari mada keis greitąją

Panašu, kad žmonėms patinka Augustės radiniai. Ji džiaugiasi, kad nors per visą verslo gyvavimo laikotarpį dar nei karto neinvestavo į reklamą, klientai patys atranda „Sey yes“.

„Nuo pat pradžių sekėjai buvo auginami organiškai, ramiai ir lėtai, todėl reklama nebuvo perkama. Mums suveikė principas iš lūpų į lūpas. Žmonės, žurnalistai ar tam tikros laidos – visos šios reklamos sklaidos atsirado savaime. Draugai, pažįstami dalindavosi tarpusavyje, skleidė žinutę. Man be galo gera, kad kažkam nuoširdžiai tai patinka, rūpi ir įdomu. Šiuo metu yra ne vienas pirkėjas, kuris sugrįžta ir kasdien nuoširdžiai laukia naujienų“, – džiaugiasi verslininkė.

Modelis su „Sey yes“ drabužiais iš antrų rankų
Modelis su „Sey yes“ drabužiais iš antrų rankų
© Asmeninio albumo nuotr.

Anot jos, tvari mada plačiajame pasaulyje aktyviai gyvuoja jau trejus metus, o jos populiarumas auga kaip ant mielių: „Pradėjusi šį verslą, manau, jog spėjau į traukinį, nes 2023 / 2025 metais planuojama, kad tvari mada keis greitąją. Statistika rodo, jog viskas keičiasi itin sparčiai“.

Kaip teigia mergina, visgi Lietuvoje ši rinka dar nėra stipriai užpildyta, dar yra vietos, kur plėstis. Tačiau per paskutinius metus atsirado nemažai panašių internetinių parduotuvių, vykdančių tokias pat veiklas. Konkurentams ji nuoširdžiai linki sėkmės, „nes tai yra labai daug laiko ir kantrybės reikalaujantis darbas. Turi būti visiškas fanatikas ir turėti aistrą šiam hobiui-darbui.“

Pabaigai Augustė atskleidė, jog rimtai planuoja atsidaryti fizinę parduotuvę, o jau netolimoje ateityje šį verslą apjungti su interjero paslaugomis.

Interjero detalės iš antrų rankų
Interjero detalės iš antrų rankų
© Asmeninio albumo nuotr.
www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(24 žmonės įvertino)
4.0417

„Dolce & Gabbana“ kolekcijos pristatyme – robotai ir disko stiliaus atmosfera

„Dolce & Gabbana“ pirmadienį, kovo 1 d., kolekcijos pristatyme Milano mados savaitės...

Giorgio Armani pristatė 2021–2022 m. rudens ir žiemos kolekciją

Giorgio Armani pristatė naują, 2021-2022 metų rudens ir žiemos drabužių kolekciją. Milano...

Aukštosios juvelyrikos kūrėja Augusta Sofija: Japonijoje susidūriau su labai griežta sistema (15)

Su juvelyre Augusta Sofija Rudzikaite pakalbėjus vos keliolika minučių jokių abejonių nekyla –...

Naujausioje kolekcijoje „Prada“ siūlo naują žiemos garderobo interpretaciją (8)

Italijos mados namai „ Prada “ Milane ketvirtadienį pristatė naujausią kolekciją, kurią...

JAV viceprezidentės Kamalos Harris podukra debiutavo Niujorko mados savaitėje (4)

Jungtinių Amerikos Valstijų viceprezidentės Kamalos Harris podukra kaip modelis debiutavo...

Top naujienos

Vilnietis – apie bandymą Antakalnio poliklinikoje paskiepyti senelius: iššūkiai pylėsi vienas po kito (92)

Vilnietis Tomas neseniai padėjo savo seneliams nuvykti iki Antakalnio poliklinikos , kur nuo...

STT sulaikė Šeškinės poliklinikos ir Vilniaus miesto klinikinės ligoninės vadovus tyrime jau sulaikyta apie 20 gydymo įstaigų vadovų, gydytojų ir techninių darbuotojų (390)

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) dėl galimos korupcijos sveikatos apsaugos sektoriaus...

Šimašiui pranešus apie savivaldybės patalpose rengiamą erdvę barui, Zuokas iškart sukluso (18)

Ar Remigijaus Šimašiaus vadovaujamoje Vilniaus savivaldybėje atsidarys Artūro Zuoko baras?

Liūdnos naujienos laukiantiems saulėto pavasario: sugrįš šalčiai, neskubės pasirodyti žibutės (31)

Šiųmetės žiemos pradžioje niekas nesitikėjo, kad ji taip įsismarkaus. Žvelgiant į...

Verslo idėją jauna kauniečių šeima parsivežė iš Amerikos: namai virto šiltnamiu

Jauna kauniečių Indrės ir Vinco Benevičių šeima jau augina tris vaikus, o štai ketvirtuoju...

Tinklaraštininkas „šešiNuliai“ | D+

Kaip aš tapau milijonieriumi: jokios magijos, tiesiog gana anksti supratau, kaip veikia sudėtinės palūkanos (1)

Žmonių galvose milijonas visuomet buvo tas mistinis, sunkiai pasiekiamas bei šiek tiek nekenčiamas...

„Flagmanų žudikais“ pagarsėjusio gamintojo telefono apžvalga: kritikai neturės prie ko prikibti (4)

Kompanija „OnePlus“ yra tituluojama flagmanų žudike. Būtent su tokiu šūkiu į rinką...

Mauricas apie karantiną: turime mėnesį susitvarkyti iki pakankamai ženklaus atlaisvinimo (1)

Ekonomistas Žygimantas Mauricas laidoje Delfi diena sako, kad tai, kiek laiko dar gyvensime...

Vien su maudymosi kostiumėliu žiemą įsiamžinusi Inga Stumbrienė karantiną vertina ir teigiamai: reikia išnaudoti esamas galimybes (4)

Savo sekėjus verslininkė Inga Stumbrienė naujomis nuotraukomis nudžiugina išties dažnai –...

Viena klaida darbe gali kainuoti labai brangiai: nežinantys šių taisyklių patiria milžiniškus nuostolius (3)

Sakoma, kad neklysta tas, kas nieko nedaro – natūralu, kad klaidų neišvengiama ir įvairiose...