Sostinės pakraštyje, Savanorių pr., įsikūrusi garsių prekių ženklų išparduotuvė „F8 Outlet“ veikia mažiau nei pusmetį, tačiau į ją pirkėjai plūsta net iš tolimiausių miesto rajonų.

Vis dėlto, prekybos tinklų konsultantas Laurynas Mituzas šią veiklą vertina skeptiškai. Jo teigimu, išparduotuvėse kokybės nesitikima, o ir užsiėmimas tai, anot eksperto, ne itin perspektyvus.

Iš tiesų, DELFI Stilius aplankytos išparduotuvės populiarumą galima suprasti, mat didžiulėje patalpoje prekiaujama naujais drabužiais, avalyne ir aksesuarais visai šeimai, o kainos, kaip teigiama, iki 60 proc. mažesnės nei įprastame prekybos taške.

Guess“, „Gant“, „Lacoste“, „Puma“, „Tom Tailor“, „Jack & Jones“ – tai tik keli europietiški prekių ženklai iš daugiau nei šimto, kuriuos išvydome išparduotuvėje. El. prekybos įmonė nevysto, nes prekės, kaip teigia atstovai, tiesiog per greitai išgraibstomos.

Parduotuvė F8 Outlet

„Dirbame pagal pripažintą verslo modelį visoje Europoje, o Lietuvoje tokia veikla užsiimame pirmieji. Mūsų šūkis – visada iki 60 proc. pigiau ir tą sakome atsakingai. Tai reiškia, kad pirkėjai visada ras gerokai pigesnių drabužių nei jų rekomenduojama mažmeninė kaina. Pagal Lietuvos įstatymus, norint naudoti šį šūkį, ne mažiau nei 10 proc. asortimento turi būti nukainota 60 proc. Tai reglamentuojama ir mes šios taisyklės šventai laikomės", – DELFI Stiliui pasakojo įmonės marketingo ir plėtros vadovas Artūras Bareikis.

Manantiems, kad į Lietuvą vežamos senienos, A. Bareikis atsako, kad yra ir šių, ir praėjusių metų kolekcijų gaminių, tačiau daug parduodamų drabužių – nesenstanti klasika. Asortimentas, anot jo, nuolat pildomas, priklausomai nuo sezono, naujų drabužių, batų ir aksesuarų gaunama kelissyk per savaitę.

Daug geidžiamų ženklų į parduotuvę atkeliauja iš Europos, keletas – iš britų salų ir Amerikos. Pagrindiniai ženklai brandų medžiotojams, anot įmonės atstovo, – „Tommy Hilfiger“, „Tom Tailor“, „Gant“. Prekės perkamos iš oficialių atstovų, taip užtikrinamas jų originalumas.

Kainos išparduotuvėje prasideda nuo 2 eurų ir gali kilti iki 150 eurų. Už du eurus įsigysite prekių atskirai parduotuvėje esančioje išpardavimo zonoje. Prekės, kainuojančios virš 100 eurų, nors jų mažai, yra premium klasės.

Pavyzdžiui, klasikinis „Guess by Marciano“ smėlio spalvos paltas kainuoja 129 Eur, „Tommy Hilfiger“ baikerio stiliaus striukė – 129 Eur.

Vis dėlto, A. Bareikis pabrėžia, kad vidutiniškai prekės kainuoja 20-50 eurų.

Ant dažnos drabužių etiketės nurodoma ne tik pardavimo kaina, bet ir senoji – gamintojų rekomenduojama kaina. Tad kiekvienas pirkėjas gali įvertinti, kokią nuolaidą gauna.

Parduotuvė F8 Outlet

„Šioje srityje dirbame jau daugiau nei 13 metų, įgijome didmenininkų pasitikėjimą ir todėl galime pirkėjams pasiūlyti geidžiamų prekių ženklų už gerą kainą“, – kalbėjo marketingo ir plėtros vadovas.

Anksčiau įmonė turėjo tik didmeninius sandėlius Lentvaryje ir, ten pat, – mažytę parduotuvėlę. Vadovas patikino, kad užmojų plėstis į kitus miestus tikrai yra, tačiau garsiai apie planus kalbėti dar nėra linkęs.

Kokių prekių ir už kokią kainą radome drabužių išparduotuvėje, išvysite DELFI Stilius fotoreportaže:

Prekybos tinklų ekspertas išparduotuvių nelaiko perspektyvia veikla

Prekybos tinklų konsultantas Laurynas Mituzas du dešimtmečius atstovavo Vokietijos prekybos centrų plėtotojus Lietuvoje ir keletą metų platino prekybos centrų analitikos technologijas Europoje britų ir skandinavų kompanijose.

Jo nuomone, išparduotuvės didiesiems prekybos taškams konkurencijos tikrai nesudarys.

– Kas daro įtaką tokio tipo išparduotuvių atsiradimui Lietuvos rinkoje? Kaip manote, ar išparduotuvių konceptas patrauklus statistiniam Lietuvos pirkėjui?

– Prekybos misija yra apginti prekybinius antkainius. Jeigu suvokiama vertė viršija kainą, pirkėjai perka, priešingu atveju ne. Deja, vietoje to, kad investuotų į vertę, daugelis mieliau dėl kainos aukoja kokybę (senos arba nepilnos kolekcijos, pigūs parduotuvių įrengimas ir vietos). Rinka prie to priprato ir išparduotuvės masina, todėl daugiau niekas nebestato modernių prekybos centrų ir nebekviečia naujų tarptautinių prekybininkų nuomininkais. Augančią vartojimo rinką įsisavina diskaunteriai.

– Kaip manote, ar išparduotuvės sudaro realią konkurenciją didiesiems tinklams Lietuvoje?

– Ženklios konkurencijos nesudaro, nes galintys mokėti pilną kainą retai ieško prekių išparduotuvėse Lietuvoje. Turtingesni vyksta į Mecingeną ir panašius miestelius, bet daugiau su tikslu įsigyti didelius kiekius pigiau, kas nelabai kainom jautru.

Laurynas Mituzas

– Kokiu principu vyksta išparduotuvių prekyba?

– Visada galima susitarti užsipirkti seną arba nepilną kolekciją, tačiau tai neperspektyvus užsiėmimas.

– Pirkėjai dažnai abejoja išparduotuvėse parduodamų prekių originalumu. Ar tam yra pagrindo?

– Kokybės tokiose išparduotuvėse nesitikima, todėl terpė gera. Kaip ten iš tiesų yra, nesusidūriau.

– Kaip manote, ar Lietuvoje realu turėti išparduotuvių miestelį, kokiais gali pasigirti Italija ar Vokietija?

– Statistiškai Europoje 15 tradicinių mados prekybos centrų tenka vienas Outlet centras. Lietuvoje nėra tiek prekybos centrų, o ypač, kur reiktų išvežti seną madą atlaisvinant vietą naujai kolekcijai. Atvirkščiai, Lietuvoje prekybos centrai išsipardavinėjimais masina lankytojus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (246)